Gratis (en legaal) te downloaden Touhou-muziek

Deel

Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Als het voor Yuu-chan is kan ik alles.

Gratis (en legaal) te downloaden Touhou-muziek

Bericht van Urameshiya op wo sep 14, 2011 3:49 pm

Ja, waarom ook niet? De meeste populaire circles vragen geld voor hun werk, maar er is ook zat goede Touhou muziek op het net te vinden die je gewoon gratis mag downloaden. En dat hoeft helemaal niet te betekenen dat de kwaliteit er minder om is. Daarom leek het me aardig een lijstje te maken van redelijk populaire circles, arrangers en sites die meerdere gratis arranges gepubliceerd hebben. Ik heb er hieronder alvast een aantal neergezet, maar weet er iemand er misschien nog meer?

Geheime pagina van ZUN: Een grote verzameling midi's uit de oudere games (en uit Seihou), en twee mp3's.

dBU: Een stuk of vijftien mp3'tjes, er komen af en toe nieuwe bij.

Kanpyo: Onder het kopje 東方星蓮船アレン staan TH12-arranges en onder het kopje 東方地霊殿アレンジ staan er van TH11.

UI-70: Heeft niet zo veel nummers gratis uitgebracht maar er zitten een paar erg goede tussen.

O-life Japan: Niet alles op deze pagina is Touhou maar dat merk je vanzelf.

Virus Key: Heel erg veel Touhou orkest-arranges.

Scarlatto di Levante: Orkestbewerkingen met spannende titels.

Yukki: Achter 2007/12/06 en 2008/03/14 staan een paar erg goede.

Quwanti
    Moderator

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

Re: Gratis (en legaal) te downloaden Touhou-muziek

Bericht van Quwanti op di okt 02, 2012 12:02 am

Zeg, dat ik deze nooit had gezien!

Hier wil ik in ieder geval direct "Kureneko Lounge" bij voegen:
    http://blog.livedoor.jp/rinx2musixxx/
    Kureneko Lounge heeft voor EoSD t/m TD een house set CD dat élk nummer van dat spel bevat. Ze zijn gratis te verkrijgen via Melonbooks!

Daarnaast kwam ik laatst wat piano tegen dat ik nog vrij goed vind klinken. De downloadlink staat in de beschrijving:
    http://www.nicovideo.jp/watch/sm18529656
    http://www.nicovideo.jp/watch/sm18529883

Ik zal ook vast wel een boel nummers hebben in mijn iTunes die ik gratis van de makers website had verkregen. Als ik die binnenkort weer eens tegenkom zal ik die ook meteen delen. k=w=

Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Bericht van Nekotaku op di okt 02, 2012 1:49 pm

Ook interessant is Distant Phantasm. Dit is een event dat vier keer per jaar plaats vindt en gericht is op niet-Japanse Touhou arrangers. Het staat iedereen vrij om arrangements in te dienen, ongeacht je ervaring of niveau.
    Je kan collecties beluisteren op Sound Cloud, en de vorige die ik checkte was alvast geweldig. Ik denk dat ze ook compilaties (of werken van specifiek arrangers) uit brengen als gratis album downloads. Maar dit kan ik momenteel niet bevestigen aangezien de site down is voor maintenance. In elk geval zeker de moeite om eens te gaan bekijken.

-NightLunya-
    Doodgewone heks (m/v)

Leeftijd : 23

Bericht van -NightLunya- op di okt 02, 2012 2:00 pm

Heeeh, I thought you were not talking about piracy here...
    What the...

If you want music anyway, just ask me... (you know what I mean heh)

Quwanti
    Moderator

Bericht van Quwanti op di okt 02, 2012 2:16 pm

@-NightLunya- schreef:Heeeh, I thought you were not talking about piracy here...
    What the...

If you want music anyway, just ask me... (you know what I mean heh)
    This topic is about music that is free itself. So downloads published by the makers on their websites.

Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku op di okt 02, 2012 2:28 pm

Indeed, Lunya. I think you've misunderstood the intent of this thread.
    A translation of the topic title would be "Touhou musique qu'on peut télécharger gratuit et légalement". This is where we list music that has been made freely available by the authors.

RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 18
    Speciale vermogens : Thwomps.

Bericht van RemiliaxScarlet op wo okt 03, 2012 4:05 pm

Ah, ik neem zeker eens een kijkje! :D

Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku op do jun 12, 2014 2:12 am

De circle cYsmix heeft z'n albums op Bandcamp staan. De pagina is hier te vinden: http://cysmix.bandcamp.com/
    De Touhou albums zijn "name your price", wat betekent dat je kan betalen wat je wil. Ik geloof dat $0 ook een toegelaten bedrag is, dus je kan deze gratis krijgen!
    Eentje die alvast heel erg de moeite is, is deze: http://cysmix.bandcamp.com/album/haunted-house
    Mocht je wat geld kunnen uitsparen, dan kan ik met zekerheid zeggen dat de kwaliteit van dit album zeker een donatie waard is. Ik heb het de afgelopen week herhaaldelijk beluisterd en het is geweldig! Eentje voor de liefhebbers van house en electronic.

Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker

Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

Bericht van Bakuhatsu op do jun 12, 2014 10:45 am

Wel vreemd: Je kan Kuroneko Lounge's Touhou House Sets gratis downloaden van Melonbooks, maar via Diverse-Direct (webshop van Diverse System waar je o.a. ook muziek van Alstroemeria Records en HARDCORE TANO*C kan kopen) kun je de House Sets (inclusief Magical Astronomy!) gewoon kopen. Er zit blijkbaar geen muziek bij van de gastartiesten zoals Hiratake en Jerico though...

(Haunted House is prachtig ja! Ik kende 'm al langer, dus ben heel blij dat hier een goede kwalitiet download is waar ik voor kan betalen!)

Quwanti
    Moderator

Bericht van Quwanti op do jun 12, 2014 10:52 pm

@Bakuhatsu schreef:Wel vreemd: Je kan Kuroneko Lounge's Touhou House Sets gratis downloaden van Melonbooks, maar via Diverse-Direct (webshop van Diverse System waar je o.a. ook muziek van Alstroemeria Records en HARDCORE TANO*C kan kopen) kun je de House Sets (inclusief Magical Astronomy!) gewoon kopen. Er zit blijkbaar geen muziek bij van de gastartiesten zoals Hiratake en Jerico though...

(Haunted House is prachtig ja! Ik kende 'm al langer, dus ben heel blij dat hier een goede kwalitiet download is waar ik voor kan betalen!)
    Het zijn ook fysieke CD's, die verkocht worden tijdens evenementen. Zo heb ik ontdekt dat op de House set of "Undefined Fantastic Object" bijvoorbeeld twee extra "extended" nummers voorkomen.

Binnenkort komt Rin overigens met House set of "Double Dealing Character" ~ kishinjou set. Het schijnt de grootste tot nu toe te zijn. Langer dan Imperishable Night.

Quwanti
    Moderator

Bericht van Quwanti op ma maa 28, 2016 11:20 pm

House set of "Legacy of Lunatic Kingdom" hier verkrijgbaar!

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu di feb 28, 2017 3:44 pm