Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Deel
    avatar
    Nekotaku
    Moderator

    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Nekotaku op zo maa 23, 2014 1:29 am

    Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Hakuro. Een dorp dat volgens de overlevering een vervloekte geschiedenis achter zich heeft liggen. Het verleden van deze plek is gekenmerkt door bloedige episodes, veroorzaakt door paranoia en mogelijk foute bospaddestoelen, waarin grote delen van de bevolking of zelfs het hele dorp het leven lieten. Het marktplein draagt nog steeds de naam "Galgenplein". Er zijn zelfs personen die geloven dat de verhalen over weerwolven een bron van waarheid bevatten en dat de vloek nog steeds op het dorp rust.
    Maar het Hakuro van nu is niet langer een podium voor middeleeuwse gruweltaferelen. De tijd, het lot, een handvol oorlogen en enkele min of meer arbitraire besluiten van hoogwaardigheidsbekleders hebben Hakuro tot een modern Nederlands dorp gemaakt... dat vlak bij de Belgische grens ligt.

    Misschien is de vloek toch geen verzinsel. De onfortuinlijke locatie van Hakuro heeft namelijk ook in deze tijd nog flink wat problemen veroorzaakt. Dronken op Belgisch bier kwamen zuiderburen almaar vaker Hakuro binnen waggelen, om zich daar vervolgens te goed te doen aan middelen uit coffeeshops (die in hun kleingeestige land niet legaal waren), kroketten uit de muur te eten en te eindigen met deze laatste weer uit te braken op onstrategische plaatsen. Daarbij werd er links en rechts wel eens een mep uitgedeeld aan een lokale bewoner die het ongeluk had zich in de buurt te bevinden.

    Toen de schatting gemaakt was dat ondertussen meer dan 40% van alle paaltjes in Hakuro reeds in aanraking gekomen waren met voertuigen voorzien van een Belgische nummerplaat, besloot het stadbestuur dat het tijd was voor actie. De coffeeshops werden ontoegankelijk verklaard voor buitenlanders, de pils werd gereduceerd tot glazen van 20 cl en, belangrijkst van al, personen die in Hakuro woonden werden verplicht om zich te naturaliseren tot de Nederlandse nationaliteit.
    De resultaten waren verbazingwekkend. Het aantal inbreuken op de wet in de openbare sfeer daalde met 80%, het aanrijden van paaltjes werd de uitzondering eerder dan de regel en fysieke aanvaringen werden nog zeldzamer dan uitgebraakte kroketten. Zo succesvol was het verminderen van problematisch toerisme en het inburgeren van inwijkelingen, dat Hakuro als het ware een lichtend voorbeeld werd voor alle grensgemeenten. Het hoogtepunt van deze gouden tijd werd ingeluid toen een persoon van Belgische afkomst, N. Ekotaku, het schopte tot nieuwe burgemeester van Hakuro.

    Maar de vloek van Hakuro verdwijnt nooit helemaal. Hoogstens is er een periode van rust. En ook nu merkten de meer fijnzinnige inwoners dat een nieuwe schaduw zich over Hakuro wierp.
    Belgische Nationalisten.
    Deze personen zijn inwoners van Hakuro en genieten alle voordelen van deze status. Maar ze hebben nooit de Nederlandse identiteit aangenomen. Sterker nog, geruchten doen de ronde dat ze een factie hebben gevormd die tot doel heeft om het bestuur van Hakuro omver te werpen en het hele dorp te annexeren. Initieel werden deze geruchten door velen als bangmakerij afgedaan, maar enkele incidenten die een decennium van vrede ten einde brachten lijken een ander beeld op te hangen.

    De bevolking van Hakuro eist dat de zaak onderzocht wordt en burgemeester Ekotaku daadkrachtig optreedt.




    De rollen

    Burger
    Deze brave burger is geboren en getogen in Hakuro. Zijn of haar enige wens is om in vrede te leven.

    Belgische Nationalist (de wolf)
    Associaal uitschot dat zich het idee in de kop heeft gehaald dat Hakuro hen toebehoort, gebaseerd op extreem vage teksten en kaarten uit de 18de eeuw. In realiteit zoeken ze natuurlijk niet meer dan een excuus om hun excessen de vrije loop te laten. In de nacht zoekt dit gespuis een slachtoffer dat ze bewerken met hun vuisten. Het onfortuinlijke slachtoffer komt in het ziekenhuis te liggen, in een coma die vreemd genoeg precies tot net na het einde van het spel duurt. De burgers proberen deze personen uit te wijzen. De Belgische Nationalisten winnen als enkel zij overblijven, al dan niet met een infiltrant in hun midden (zie verder).
    (Dit is dus gewoon de wolf.)

    Eigenaar van de coffeeshop (de heks)
    Iedereen denkt dat deze persoon slechts een wietboer is, maar de eigenaar van de coffeeshop heeft kennis van vele kruiden. Zo heeft hij een geneeskrachtig mengsel op zak dat kort na fysiek trauma heilzaam is, en gebruikt kan worden om een slachtoffer van de Belgische Nationalisten te helpen. Zelfs als hij dat zelf is. Hij heeft ook een schadelijk kruidenmengsel dat iemand meteen kan verdoven. Als de eigenaar van de coffeeshop het op je gemunt heeft en je dit mengsel toestopt, is het volgende dat je terug meemaakt wakker worden in het ziekenhuis met gekneusde ribben. Want deze persoon weet z'n vuisten te gebruiken. Het kweken van de plantjes duurt nogal lang; van elk mengsel is er dus ook maar één dosis.
    De eigenaar van de coffeeshop loopt 's nachts veel rond op straat. Als iemand slachtoffer van geweld is geworden, merkt hij dat vast op. Of deze persoon nog te helpen valt hang er natuurlijk van af of z'n geneeskrachtig mengsel al gebruikt is of niet.
    (Dit is dus de heks. Het geneeskrachtig kruidenmengsel is het levenselixir, het schadelijk kruidenmengsel het doodselixir.)

    Hoofd van de immigratiedienst (de ziener)
    Het hoofd van de dienst immigratie heeft de mogelijkheid om iemands dossier van burgerlijke stand in te kijken. Zo kan deze te weten komen of iemand wettelijk inwoner is van Hakuro, of een Belg die zich nooit de Nederlandse nationaliteit eigen gemaakt heeft. Jammer genoeg is er nogal wat procedure aan verbonden; de machinerie van de administratie loopt niet bepaald erg vlot. Er kan dus maar één dossier per etmaal worden aangevraagd, en dan komt dat nog tegen de avond pas aan. Het hoofd van de immigratiedienst kan dus pas 's nachts het dossier inkijken.
    Het dossier bevat trouwens geen informatie over iemand's beroep. Enkel de gegevens inzake nationaliteit. De immigratiedienst kan dus enkel achterhalen of iemand Belgisch Nationalist is of niet. Een uitzondering hierop is als het om het dossier van de infiltrant gaat (zie verder).
    (Het hoofd van de immigratiedienst functioneert gewoon zoals de ziener.)

    De wijkagent (de beschermengel)
    De brave wijkagent neemt de veiligheid van de burgers onder z'n hoede heel serieus en patrouilleert plichtsgetrouw elke nacht. Jammer genoeg is het politiestation enigzins onderbemand en kan de wijkagent niet iedereen in het oog houden. Elke nacht kiest hij dus één persoon uit en gaat in de wijk waar deze woont rondlopen. Als de persoon waar de wijkagent over waakt het doelwit van de Belgische Nationalisten bleek, gaan deze laatsten er als hazen vandoor en blijft het slachtoffer gespaard. Als de wijkagent toevallig een Belgische Nationalist koos om te beschermen is dit uiteraard verspilde moeite.
    (De wijkagent fungeert net zoals de beschermengel.)

    De eigenaar van de wapenwinkel (de jager)
    De eigenaar van de wapenwinkel… heeft een wapenwinkel. En draagt ook altijd een Beretta 87 Target bij zich. Als deze persoon ‘s nachts aangevallen wordt, kan deze z’n wapen op iemand afvuren. Mogelijk raakt hij hierbij een belager, maar het kan ook een onschuldige omstaander zijn. Als hij overdag wordt uitgewezen gaat hij wel niet in het rond schieten; dat zou nogal drastisch zijn. Ook bij een eventuele vergiftiging door de eigenaar van de coffeeshop schiet hij niemand neer, want dan is hij hoegenaamd niet in staat om nog ergens op te mikken. Het is niet verplicht om te schieten wanneer hij wordt toegetakeld.
    (Dit is de jager van het spel. Als deze ‘s nachts door de wolven wordt te grazen genomen en niet gered, mag deze nog iemand aanduiden om op te schieten. Die persoon ligt er dan ook uit. Dit is niet van toepassing als de heks ‘m eruit wipt met het doodselixir, noch als hij door de burgers er uit wordt gestemd.)

    De dorpsslet (de… slet)
    I wanna be the sluttiest, that no-one ever was. To catch them is my real test, to survive is my cause.
    I will travel through the streets, sleep with everyone. Use no protection, soil the sheets… Just to have my fun.
    STDs! (Gotta catch ‘em all) It’s you and me. I know it’s my destiny.
    STDs! Oh, get in my pants. It’s my substitute for frieeeeends.

    Okay, genoeg onze jeugdtijd bezoedeld. De dorpsslet is haar naam waardig. Ze slaapt echt met zowat iedereen. Elke nacht mag ze iemand kiezen om bij te gaan slapen. Maar let op… Ze mag elke speler maar ten hoogste één keer kiezen. Dat is niet verwonderlijk. Als haar bedgenoot de dag erop naar de dokter gaat voor die verdachte symptomen, ziet deze een tweede nacht met de dorpsslet niet meer zitten. De slet moet niet bij iemand verblijven. Dit is vrij te kiezen.
    Als de Belgische Nationalisten de persoon aanvallen waarmee de dorpsslet op stap is, willen ze geen getuigen en krijgt ze ook rake klappen. Als ze de dorpsslet willen aanvallen, lopen ze hun kans mis als deze iemand gekozen had om bij te overnachten. Ze loopt dus een extra risico door bij iemand te slapen, maar heeft ook een voordeel mocht ze het doelwit van de Nationalisten zijn geweest.
    Mocht de wijkagent toevallig haar liefje in de gaten houden, dan zijn ze beiden veilig. Als de wijkagent de slet toevallig besloot te beschermen en ze is die avond met iemand uit, dan is ze niet beschermd.
    Als zowel haar date als zij door de Nationalisten te grazen worden genomen, kan de eigenaar van de coffeeshop maar één van hen redden.
    (Dit is de klassieke rol van de slet. Als ze ‘s nachts bij iemand blijft die aangevallen wordt, ligt ze er ook uit. Als ze zelf het doelwit van de wolven is en bij iemand verblijft, mist hun aanval z’n doel. Als haar partner voor de nacht een Belgische Nationalist is, zal ze eveneens gespaard blijven. Ze is niet immuun voor de heks. Als haar partner door de heks vergiftigd wordt, heeft dit geen effect op haar. Ook heeft een eventuele uitschakeling van een infiltrant geen gevolgen voor haar. Ze mag slechts één keer elke speler uitkiezen als partner in dit spel.)

    De infiltrant (nieuwe rol!)
    De Belgische regering heeft lucht gekregen van het bestaan van een factie nationalisten in Hakuro. Uiteraard reflecteert dit niet al te best op hun internationale relaties. Daarom hebben ze besloten een undercover agent naar Hakuro te sturen die zich tussen de Belgische Nationalisten mengt. De infiltrant communiceert gewoon met hen, en voor zover zij weten is hij gewoon een lid van hun bende. Maar de infiltrant staat in feite aan de kant van de burgers! Natuurlijk weet hij dat het moment dat hij iedereen van de bende gelijk openbaart, z'n laatste adem uitgeblazen is. Dit is dus geen optie. De infiltrant wil net als iedereen graag overleven.
    De infiltrant kan enkel informatie doorspelen aan het hoofd van de immigratiedienst. En dat kan pas als het hoofd van de immigratiedienst het dossier van de infiltrant heeft bekeken, en zich beseft dat hij met een Belgische undercover agent te maken heeft. Van zodra dat gebeurt zal de infiltrant te horen krijgen dat immigratie contact met hem zoekt. Elke nacht dient de infiltrant één naam van een Belgische Nationalist door te geven aan het hoofd van de immigratiedienst. Dit is éénrichtingsverkeer. Het hoofd van de immigratiedienst kan niet vragen naar de rol van een bepaalde persoon. De infiltrant kiest zelf over wie hij iets wil vertellen.
    Van zodra het hoofd van de immigratiedienst de infiltrant gevonden heeft, kan deze zelf geen dossiers meer bekijken. Z'n tijd gaat dan namelijk naar het checken van het dossier van de naam die hij krijgt. Als dit iemand was die hij reeds eerder heeft bekeken, is dat gewoon pech.
    HET IS TEN STRENGSTE VERBODEN VOOR DE INFILTRANT OM DE NATIONALISTEN TE OPENBAREN AAN IEMAND BUITEN HET HOOFD VAN DE IMMIGRATIEDIENST! BOVENDIEN MAG ER SLECHTS 1 NATIONALIST PER NACHT WORDEN VERLINKT!
    Als de Belgische Nationalisten denken dat iemand van hen een infiltrant is, mogen ze deze persoon aanvallen. Dit kan op elk moment! Het hoeft dus niet 's nachts te zijn. Mocht blijken dat het geen infiltrant was, dan hebben ze gewoon iemand van hun eigen rangen het ziekenhuis in gemept. Pech! Aangezien dit uiteraard geen unaniem besluit zal zijn (de infiltrant gaat niet vrolijk akkoord gaan met zich te laten aanvallen) kan dit pas als de helft of meer van de Belgische Nationalisten akkoord gaat met iemand in hun rangen aan te vallen. Merk op dat de wijkagent de infiltrant hier niet tegen kan beschermen.
    Als alle Belgische Nationalisten uitgewezen worden en de infiltrant nog wel in het spel zit, wint deze met de burgers. Als enkel de Belgische Nationalisten overblijven maar de infiltrant nog tussen hen zit, verdwijnt deze terug in de schaduwen. Hij heeft dan in zijn missie gefaald. Het uitschakelen van de infiltrant is dus niet noodzakelijk voor een overwinning door de Belgische Nationalisten.
    Als het hoofd van de immigratiedienst door de Belgische Nationalisten te grazen wordt genomen, dan is de contactpersoon weg en kan de infiltrant niets anders doen dan proberen te overleven. De infiltrant mag proberen subtiele hints in z'n posts te geven, en mag ook tegen de Nationalisten stemmen. Maar onthou: HET IS VERBODEN VOOR DEZE ROL OM IN DE THREAD, CHAT OF WELKE ANDERE PLAATS OOK RECHTSTREEKS MENSEN TE VERLINKEN; DAT MAG ENKEL AAN DE IMMIGRATIEDIENST. Iemand buiten de thread proberen wat duidelijk te maken over rollen is mogelijk voldoende aanleiding om uit het spel te worden gezet.
    (De infiltrant werkt dus als volgt. Deze zit in de groep van de wolven. De wolven weten dit niet en denken dat hij één van hen is. Als de ziener 's nachts de rol van de infiltrant vraagt, begint hun "communicatie". Dit gaat echter enkel via de spelleider. De infiltrant kent de identiteit van de ziener niet. De nacht NA dat de ziener de rol van de infiltrant te weten kreeg, kan de infiltrant beginnen informatie door te spelen. Hij geeft de naam van een wolf door aan de spelleider, en deze vertelt de naam aan de ziener. Met andere woorden, de infiltrant is dus een extensie van de ziener die deze aan extra informatie kan helpen. Maar dat kan pas als de ziener de infiltrant ontdekt, en maar één naam per nacht. Nadat de ziener de infiltrant ontdekt, kan deze ook zelf niemand meer bekijken. Als de ziener sterft, verliest de infiltrant z'n communicatiekanaal. Het is volstrekt verboden voor de infiltrant om wolven te verlinken op een andere manier. Op elk gegeven moment mogen de wolven beslissen iemand onder hen aan te vallen als ze vermoeden dat dit de infiltrant is; dat wordt uitgevoerd als de helft of meer van hen hiermee akkoord gaat.)




    Het spel

    Het spel wordt gewoon gespeeld volgens de regels van Weerwolven van Wakkerdam. Als er mensen willen meedoen die hier nog geen ervaring mee hebben, of er zijn nog onduidelijkheden, dan geef ik graag extra uitleg. Enkele termen die gebruikt worden in het thema van deze ronde:
    Uitwijzing: dit is de term voor de galg. In plaats van iemand op te hangen worden ze gewoon Hakuro uitgestuurd. Het zijn tenslotte niet meer de middeleeuwen.
    Hospitalisatie: als iemand door de Belgische Nationalisten wordt aangevallen, komt deze in het ziekenhuis terecht. De Nationalisten zijn gewelddadig, maar mensen opvreten doen ze nu ook weer niet. Infiltranten pakken ze minder zacht aan...

    Het spel gaat van start op vrijdag 28 maart. Die avond begint de eerste spelnacht. Je kan je aanmelden tot vrijdag 28 maart, 18:00.

    Een nacht in het spel loopt van vrijdag 21:00 tot zondag 21:00. Alle nachtelijke acties moeten dus BINNEN dit tijdskader worden uitgevoerd. Een dag in het spel gaat van zondag 21:00 tot vrijdag 21:00. Het stemmen om iemand uit Hakuro uit te wijzen moet dus vóór vrijdag 21:00 gebeuren. Dit is anders dan onze gebruikelijke deadlines op middernacht. Hier is een goede reden voor. Vaak gebeurt er last-minute nog wat voor een deadline, maar als dit om middernacht is kan het lastig zijn voor iemand die mogelijk de dag erop vroeg op moet om daar bij te zijn. Zelf heb ik ook een full-time job en nog een hoop andere verantwoordelijkheden, dus al te veel 's nachts doen zou me als spelleider ook niet lukken. Let dus goed op het uur 21:00 waarop zowel speldagen als nachten eindigen!

    Het kiezen van een burgemeester kan vanaf de tweede speldag (dus de tweede real-time week). Stemmen op een burgemeester is niet verplicht, in tegenstelling tot het stemmen voor de uitwijzing. Op vrijdag 21:00 treedt de persoon met de meeste stemmen voor burgemeester in zijn ambt. Een stem van de burgemeester telt voor 1,5 stemmen. Ik werk niet met een motie van wantrouwen. De burgemeester kan dus niet uit zijn functie worden ontheven.




    Regels

    Aangezien we op een forum spelen, zijn er een aantal specifieke regels buiten de gebruikelijke zaken.

    • Alle communicatie is toegestaan. In de thread, de chat op het forum en daarbuiten (bijvoorbeeld Skype of in persoon).
    • Uitzondering op het bovenstaande is dat de infiltrant geen namen van Belgische Nationalisten mag doorgeven aan iemand. Deze mag enkel laten weten wie verlinkt wordt aan het hoofd van de immigratiedienst eenmaal deze hem gevonden heeft. Ook te duidelijke hints of andere trukjes om dit prijs te geven mag niet. Ik aanvaard hierin geen flauwe excuses of gescherm met technische details. Bij twijfel, consulteer mij eerst.
    • Het is NIET toegelaten om je rol prijs te geven buiten de thread. Het is ook niet toegelaten om tegen iemand anders een rol te bluffen buiten de thread. Als je een rol claimt, moet dat dus gebeuren in een post, waar alle deelnemers het kunnen lezen.
    • Screenshots of dergelijke zaken die iets concreets kunnen bewijzen over jouw rol of die van een ander mogen niet uitgewisseld worden, noch in de thread geplaatst. Als je iets prijs geeft, moet het aannemelijk zijn dat je hier ook over kan zitten liegen. Opnieuw, als je twijfels over wat wel of niet kan, vraag eerst aan mij.
    • Alle nachtelijke acties moeten aan mij worden doorgegeven per PM, Skype of een ander privaat kanaal vóór 21:00 op zondag. Ik confirmeer het wanneer ik dit goed ontvang. Als je niet thuis zal zijn en me een SMS wil sturen, geef ik je m'n nummer. Maar let erop dat dit tussen Nederland en België niet altijd even vlot doorkomt.
    • Stemmen om iemand uit te wijzen moet in de thread in het rood, vóór vrijdag 21:00. Je mag vóór de deadline je stem naar believen veranderen. Bij een gelijk aantal stemmen voor uitwijzing wordt er niemand uitgewezen.
    • Als je één keer de stem voor uitwijzing mist, krijg je een waarschuwing. Twee keer en je ligt uit het spel.
    • Vanaf de tweede speldag (= tweede real-time week) mag je stemmen voor een burgemeester in het groen. Ook hier mag je voor de deadline van stem veranderen. Deze stemming is niet verplicht.
    • Iemand die uitgewezen, gehospitaliseerd of op andere manier geëlimineerd is, moet binnen de 24 uur z'n rol in de thread bekend maken. Je mag geen extra informatie of hints geven. Als iemand binnen die tijd z'n rol niet bekend maakt, doe ik dat zelf.
    • Ik laat NIET toe dat mensen dingen heimelijk in een post zetten door gebruik te maken van size=0 tags of andere technische trukjes. Alles wat je in de thread zet moet duidelijk zichtbaar zijn.





    Volgorde van de nachtelijke rollen

    De nachtelijke gebeurtenissen hebben deze volgorde, zolang het hoofd van de immigratiedienst de infiltrant niet heeft gevonden.

    • De dorpsslet kiest mogelijk iemand om bij te gaan “logeren”.
    • De bescherming van de wijkagent gaat in.
    • Het hoofd van de immigratiedienst bekijkt een dossier.
    • De Belgische Nationalisten nemen iemand te grazen.
    • De eigenaar van de coffeeshop vindt het slachtoffer en kan geen, één of beide van zijn mengsels gebruiken, afhankelijk van welke nog over zijn.
    • De eigenaar van de wapenwinkel, indien door de Nationalisten aangevallen, mag nog op iemand schieten.


    De nachtelijke gebeurtenissen hebben deze volgorde, nadat het hoofd van de immigratiedienst de infiltrant heeft gevonden.

    • De dorpsslet kiest mogelijk iemand om bij te gaan “logeren”.
    • De bescherming van de wijkagent gaat in.
    • De infiltrant geeft een naam van een Belgisch Nationalist door aan de immigratiedienst.
    • De Belgische Nationalisten nemen iemand te grazen.
    • De eigenaar van de coffeeshop vindt het slachtoffer en kan geen, één of beide van zijn mengsels gebruiken, afhankelijk van welke nog over zijn.
    • De eigenaar van de wapenwinkel, indien door de Nationalisten aangevallen, mag nog op iemand schieten.


    De Belgische Nationalisten kunnen iemand onder hen ten allen tijde aanvallen als ze denken dat dit een infiltrant is, dag of nacht. Van zodra de helft of meer van hen akkoord is over wie ze willen aanvallen, wordt die persoon een enkeltje richting de bodem van een rivier gegeven. Dit kan dus belangrijk zijn voor de timing van het bovenstaande. 's Nachts had de infiltrant mogelijk nog net een naam doorgegeven, mogelijk ook niet.

    Concrete informatie zoals de inhoud van iemand's dossier wanneer immigratie dit opvraagt wordt pas bij de deadline, 21:00 zondag, effectief doorgegeven. Ik bevestig wel dat je keuze van actie ontvangen is, maar mogelijk hoor of zie je pas het resultaat zondagavond.




    Zo, jullie mogen je beginnen in te schrijven! Eenmaal de deadline voor de inschrijvingen bereikt is, worden rollen verdeeld door middel van willekeurig gegenereerde getallen. Ook de aantallen van bepaalde rollen worden mogelijk hiermee bepaald. Geen enkele rol buiten burger en Belgisch Nationalist zit gegarandeerd in het spel.

    Aangezien de infiltrant een nieuwe rol is (bij mijn weten dan toch) is het mogelijk dat iemand nog een zwakte in deze mechaniek ontdekt, of inziet dat deze op een bepaalde manier heel erg ongebalanceerd is. In dat geval kan er nu nog discussie worden gevoerd.

    Mocht er onverhoopt veel interesse zijn en het aantal mogelijke rollen wat te mager voor het aantal deelnemers, dan kan er mogelijk nog iets bijkomen. Dergelijke veranderingen worden duidelijk gecommuniceerd in een aparte post.

    Dit is het eerste rondje dat ik leid. Als ik nog wat over het hoofd zie of je denkt dat ik ergens een vergissing maak, dan hoor ik het graag! Ik hoop dat alles goed zal verlopen.




    Deelnemers:
    SpelerRolUitgeschakeld
    Aap
    DeviljhoBelgische NationalistUitgewezen op dag 2
    eeveesprit
    Faolinn
    homemadecupcake
    OllyBurgerNacht 3
    Remilia~Belgische NationalistNacht 3
    Reym
    ShiroBurgerNacht 1
    T
    Toumyon
    UltimateAction
    UNOwenBurgerNacht 3
    XavC
    YukariBelgische NationalistUitgewezen op dag 1


    Laatst aangepast door Nekotaku op wo apr 16, 2014 2:13 pm; in totaal 11 keer bewerkt


    _______________________

    avatar
    T
    Beheerder

    Leeftijd : 21
    Speciale vermogens : Matcha

    Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van T op zo maa 23, 2014 1:40 am

    Ik doe mee!
    avatar
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

    Leeftijd : 20

    Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Shiro op zo maa 23, 2014 1:43 am

    Ik doe mee!


    _______________________

    “I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.”
    ― Douglas Adams, The Salmon of Doubt
    avatar
    UNOwen
    Maestro

    Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van UNOwen op zo maa 23, 2014 1:57 am

    Ik doe ook mee


    _______________________

    avatar
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo

    Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Reym op zo maa 23, 2014 9:54 am

    Ik doe mee!
    (hihi, die spelomschrijving is de beste omschrijving ever.)


    _______________________



    avatar
    Deviljho
    Hemelbewoner

    Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : White knighting and Cuckoldry

    Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Deviljho op zo maa 23, 2014 10:20 am

    Ik doe mee!
    avatar
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)

    Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Toumyon op zo maa 23, 2014 11:21 am

    Ik en Homemadecupcake melden zich aan! xD


    _______________________


    avatar
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame

    Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Remilia~ op zo maa 23, 2014 11:42 am

    Superleuk beschreven Neko! Ik doe uiteraard ook mee.
    Ik ben overigens ook heel blij met deze onderstaande regel.  

    @Nekotaku schreef:
    Ik laat NIET toe dat mensen dingen heimelijk in een post zetten door gebruik te maken van size=0 tags of andere technische trukjes. Alles wat je in de thread zet moet duidelijk zichtbaar zijn.

    Ik vond dit in de vorige ronde niet echt geweldig.


    _______________________

    Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey!



    avatar
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp

    Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Olly op ma maa 24, 2014 1:57 am

    Willen wij meer of minder Belgen?

    Ik doe mee. Ik heb alleen wel een vraag over de infiltrant. Deze mag dus ook in de thread niet laten blijken dat hij de infiltrant is, nu is dit niet echt eerlijk. Alle andere spelers zouden hun rol kunnen hinten, maar de infiltrant mag dit niet. Bovendien kan dan ook niemand bluffen de infiltrant te zijn. Het is wel waar dat men er in de meeste situaties niet veel aan heeft (Nationalisten maken de bluffende nationalist dood, elke andere nep-infiltrant wordt bekeken door de ziener zonder succes), maar het niet mogen hinten naar de rol die je hebt lijkt me best zwaar.
    avatar
    Nekotaku
    Moderator

    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Nekotaku op ma maa 24, 2014 10:42 am

    Het is inderdaad een zware rol. Maar ik weet niet of ik het oneerlijk zou noemen. De infiltrant kan heel veel betekenen voor de burgers. Daar mag dan ook wat tegenover staan om het voor de Belgische Nationalisten niet te lastig te maken. Een hoge risk-reward afweging maakt spellen vaak juist leuker.
    De infiltrant mag overigens wel hinten naar z'n rol. Alleen is dat erg gevaarlijk voor 'm als de Belgen het doorhebben. Het enige dat niet toegelaten is, is dat hij de namen van de bendeleden bekend maakt aan iemand anders dan het hoofd van de immigratiedienst.
    Eigenlijk speelt deze rol dus een beetje zoals een wolf. Deze moet z'n identiteit ook verborgen houden.

    Het is mogelijk om de boel aan te passen zodat de infiltrant enkel 's nachts door de bende kan worden uitgeschakeld, in plaats van een andere burger. Dan zou de wijkagent nog iets kunnen betekenen voor 'm. Ik ga deze week nog even nadenken over de balans hierin. Discussie is welkom.




    Ik heb nog een regel toegevoegd.
    Ik laat alle communicatie toe: in de thread, op de chat, in Skype, in persoon enzovoort. Naar mijn gevoel hoort dit erbij en is dit toch te moeilijk om te voorkomen. In rondes uit het verleden waarbij je mocht communiceren buiten de thread, heb ik leuke "duels" gehad met personen op Skype.
    Maar hierbij is het volgens de nieuwe regel STRIKT verboden om je rol prijs te geven, of naar je rol te hinten, buiten de thread. Dit is belangrijk omdat anders de infiltrant naar alle burgers zou kunnen PM'en dat hij de infiltrant is, en zo de ziener overtuigen hem de eerste nacht al te bekijken. Dan hangen de Nationalisten meteen.

    Dus in het kort: een rol claimen (echt of bluf) mag alleen in de thread, permanent en zichtbaar voor iedereen.

    Overigens moet niemand proberen om via één of andere slimme truk een loophole te vinden in deze regel en die zo te omzeilen. Dat geldt even goed als overtreding. Het gaat 'm om de intentie, niet de precieze bewoording van de regels.


    _______________________

    avatar
    Princess Sylvysprit
    Passagier van het interdimensionale quizschip

    Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Princess Sylvysprit op ma maa 24, 2014 4:43 pm

    Ik doe mee, maar ik heb nog wel even iets te zeggen over de infeltr- infili-- infiltrant, wat een rotwoord zeg

    Okay, we mogen dus niet naar de rol hinten, maar stel, je bent een infiltrant, en de Belgen komen daar achter zonder dat jij daar iets over hebt gehint en ze staan op het punt je knock out te slaan
    ...Stel nou dat je als infiltrant een samenwerking aanbied door valse informatie te geven aan de imigratiedienst? Dat zou best ongebalanceerd zijn

    Begrijp me niet verkeerd, het lijkt me een leuke rol hoor, maar ik ben wel bang dat het niet hellemaal goed gaat werken


    _______________________

    Your fortune: キタ━━━━━━(゚∀゚)━━━━━━ !!!!

    "You need the player to level up, not the character." -ZUN

    Formerly known as Eeveesprit
    avatar
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

    Leeftijd : 20

    Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Shiro op ma maa 24, 2014 7:02 pm

    eeveesprit schreef:Okay, we mogen dus niet naar de rol hinten, maar stel, je bent een infiltrant, en de Belgen komen daar achter zonder dat jij daar iets over hebt gehint en ze staan op het punt je knock out te slaan
    ...Stel nou dat je als infiltrant een samenwerking aanbied door valse informatie te geven aan de imigratiedienst? Dat zou best ongebalanceerd zijn
    De infiltrant wint samen met de burgers, niet met de wolven. Als dit gebeurt winnen de wolven, dus het is nutteloos voor de infiltrant om dit te doen. (Tenzij, in een heel raar geval, iemand zo graag wil blijven leven dat hij zijn hele team er voor laat verliezen, maar ik denk niet dat iemand hier dat zou doen.)
    En zelfs als iemand het zou willen is het maar de vraag of Neko het toestaat.
    avatar
    Nekotaku
    Moderator

    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Nekotaku op di maa 25, 2014 12:21 am

    De infiltrant mag geen verkeerde informatie doorgeven.
    In feite, deze is zelfs verplicht om elke nacht een naam van een Nationalist door te geven nadat immigratie 'm contacteert, tot er geen nieuwe namen overblijven. Dat is namelijk z'n taak in het spel.


    _______________________

    avatar
    Aap
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨

    Speciale vermogens : De banen van de kogels berekenen en het optimale pad calculeren

    Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Aap op di maa 25, 2014 1:41 pm

    Dit lijkt me een uitzonderlijk interessante rolverdeling. Ik wil mij graag inschrijven.


    _______________________

    Q: What sound does a drowning analytic number theorist make?


    Spoiler:
    A: log log log log...
    avatar
    Faolinn
    Mad scientist

    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Faolinn op di maa 25, 2014 2:47 pm

    Amai zeg (<- dat was een zachte g) ik doe ook mee


    _______________________

    _ . ; - * Schijt op een natte vis * - ; . _



    Gesponsorde inhoud

    Re: Belgen van Hakuro (Weerwolven ronde 20 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma jun 18, 2018 7:40 pm