De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

Deel
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

Bericht van Remilia~ op di jun 10, 2014 3:08 pm

Deze editie van weerwolven heb ik geïnspireerd op een indie horror game die ik laatst gespeeld heb.
    Ik own niks in deze video, heb  alleen de video zelf in mekaar gehatseflatst.

Jullie ouders hebben jullie bij het slapengaan vast wel verteld over de zandman.
    De zandman die dan elke avond, als jij in je warme bed ligt,  langskomt met zijn zakje zand en er dan een beetje over je heen gooit, zodat jij dan in een lange, diepe en fijne slaap terecht komt. Maar ik ga jullie het ECHTE  verhaal vertellen van de zandman.

Ooit was de zandman een vredelievend persoon en ging hij langs de bedden van kinderen om ze zo in een fijne slaap te laten vallen. Maar dat is al heel lang geleden.  De zandman nu… niemand weet waarom, maar hij zit vol met haat en frustratie. In plaats van mensen in een diepe slaap te laten vallen met zijn magische zand, laat hij ze nu slapen..en nooit meer wakker worden. Het meest opmerkelijke is dat hij dat voornamelijk en eigenlijk alleen maar doet bij de inwoners van het dorpje Hakuro. De inwoners zijn bang  en durven hun ogen niet meer te sluiten zodra de nacht aanbreekt. Dit resulteert in dat de inwoners sloom, vermoeid en chagrijnig zijn de volgende dag. Toch geloven ze dat als ze de handen ineen slaan,  het ze moet lukken om de zandman te kunnen vangen. Maar het meest angstaanjagende  is dat de zandman niet alleen is.  De zandman heeft volgers,de zogenaamde zandelfjes,  die hem helpen het zand te verspreiden. En zowel de zandman als de zandelfjes…kunnen een menselijke gedaante aannemen.

Maar waarom doet de zandman dit? Schrijf je nu in en help de arme mensen helpen aan hun overwinning en verjaag de zandman! …Of help de zandman met zijn nachtelijke jacht!

DE ROLLEN:

Burger:
    De gewone burger is een inwoner van het dorpje Hakuro. Hij heeft dan hoewel geen speciale kracht, maar zijn ijzersterke brein helpt al erg mee in discussies en bij het meedenken. Zijn doel is om de zandman en zijn elfjes uit zijn dorp te verjagen, zodat hij eindelijk weer rustig zijn nest in kan.

Heks:
    De heks bezit twee drankjes die ze allebei slechts één keer kan gebruiken. Het vergif en levenselixer.
    Met het vergif kan ze iemand doden en met het levenselixer kan ze iemand tot leven wekken inclusief haarzelf als ze zelf komt te overlijden.  

Burgemeester:
    De burgemeester wordt gekozen door de burgers als hij het meest wordt vertrouwd. Stemmen voor een burgemeester doe je in het groen.
    Zijn stem telt 1,5x mee bij de dagelijkse stemming. Als de burgers de burgemeester willen afzetten kan dat door middel van de  Motie van wantrouwen.
    Men zegt/stemt dan in het geel  en als meer dan 50% van de spelers meegaan met de motie, moet de burgemeester afstappen en kan er een nieuwe herkozen worden.  

Ziener:
    Een inwoner met bijzondere krachten. Elke nacht kan hij de rol van één speler bekijken.
    Dit kan de persoon bij mij doen. Ik geef dan enkel door of de persoon een zandelfje is of burger.
    LET OP: Bij de zandman krijgt de ziener te zien dat hij een BURGER is.

Beschermengel:
    De beschermengel kan elke nacht één persoon beschermen van de zandman en zijn elfjes. Hij kan helaas niet dezelfde persoon 2x achter mekaar beschermen en ook zichzelf kan hij niet in bescherming nemen.  

Jager:
    De jager kan, zodra hij in slaap valt, nog één persoon afschieten. Dit kan hij zowel nachtelijk doen als overdag.

NIEUWE ROLLEN
    De fluisteraar:

Als de fluisteraar in slaap valt krijgt hij van mij een bericht met de naam van één van zijn moordenaars. Hierop mag hij één woord terugsturen. Het woord mag niet de naam  van de moordenaar bevatten. De fluisteraar kan hiermee zijn moordenaar proberen te hinten of juist nog eenmaal verwarring zaaien.  Hij mag een woord terug sturen als hij in slaap wordt gebracht door de zandman & elfjes en sterft door de heks.

Het vlooienkindje:
    Het vlooienkindje is nogal vaak buiten en heeft daardoor vlooien opgelopen. Als de zandman het kindje in slaap wilt brengen springen de vlooien op hem over. Dit overkomt de EERSTE  zandman/zandelf die de naam van het vlooienkindje naar voren brengt als target voor de nacht.  Als de zandman/elf onder de vlooien zit, blijven de anderen elven uit zijn buurt en kan het vlooi-elfje/mannetje  de dag daarna en de nacht  niet meepraten in de skypechat.  Hij kan ook niet met de zandelven meestemmen en kan/mag slechts meelezen.  Hij kan wel nog op het topic meepraten en stemmen. Het vlooienkindje blijft niet wakker tijdens een aanval maar valt net als een ander in slaap.  

Het zandelfje:
    Het zandelfje is een trouwe volger van de zandman.  Hij helpt de zandman met het strooien van zijn magisch zand over de mensen.
    Als een mens in aanraking komt met zijn magisch zand, valt de persoon in slaap en wordt hij nooit meer wakker.

De zandman:
    De zandman was ooit een lieve elf dat mensen 's nachts hielp in slaap vallen. Nu is dat veranderd en wilt hij niets liever dan de mensen voor eeuwig in slaap zien. De zandman kan niet worden gezien door de ziener en zijn stem telt in de skypechat 1,5x mee. Als de zandman sterft mag de persoon een nieuwe zandman aanwijzen.

DE REGELS

*Praten over het spel buiten het topic om IS toegestaan.  MITS het gaat over het mechanisme van het spel. Wordt er gesproken over een samenwerking, het verklappen van rollen of iets dergelijks, knikker ik je bil per direct uit het spel. Vals spelen is NIET toegestaan. Als er iemand naar jou toekomt en hij/zij wilt dat je zijn rol verklapt, of hij/zij wilt zijn rol aan jou verklappen of stelt een samenwerking voor, MELD  dit dan bij MIJ. Ik wil hier heel duidelijk in zijn.  
    *Uiterlijk vrijdagavond tot en met 0:00 heb je de tijd om te stemmen. Stemmen doe je in het rood, doe je dat niet, dan is je stem ongeldig. Bij 2x niet gestemd te hebben wordt je uit het spel gezet.
    *De burgers winnen als alle zandelven en de zandman verjaagd zijn.
    *De zandman en zijn elven winnen als alle burgers in slaap zijn gebracht.
    *Als je in slaap bent gebracht ben je feitelijk dood. En doden spreken niet. Doden mogen dus geen informatie uitwisselen met andere óf doden. Ook niet wanneer er geen kans meer is dat je weer terug het spel in  kan komen. Dood= Dood.
    * In mijn verhalen staan geen enkele hints over rollen.
    * Spelers die in slaap zijn gebracht of zijn overleden, kunnen binnen 24 uur hun rol bekend maken. Daarna maak ik de rol bekend.
    * Elke nacht neem ik contact op met de speciale rollen en vraag ik hen of ze hun krachten willen gebruiken.  De speciale rollen pm'en mij als ze iets willen uitvoeren.
    * Je mag je rol bekend maken, maar screenshots e.d. zijn niet toegestaan.

-----------------

Als er iets onduidelijk is of je snapt iets niet, stel mij dan gerust je vragen.
    Van maandag tot en met vrijdag is het dag  en in het weekend is het nacht.  
    Als je je besluit in te schrijven voor het spel, verwacht ik een bepaalde bijdrage van je.
    Stil zijn en toekijken en alleen naar voren komen tijdens de stemming is geen optie. Doe mee, denk mee, praat mee.
    Ook al is het je eerste keer, probeer toch wat te zeggen. Dit is een spel waarin gediscussieerd en gesproken moet worden om het te kunnen spelen.   Hoe actiever men meespeelt, des te leuker het is en wordt.

Niet alle rollen die hierboven genoemd zijn hoeven in het spel te zitten. Misschien dat ik ze er allemaal ingooi en misschien ook niet.
    En nu... mogen jullie je gaan inschrijven! Er kan ingeschreven worden tot zaterdag 15:00 uur.

Deelnemerlijstje:
    Shiro
    TH-chen
    Homemadecupcake
    Toumyon
    Deviljho
    Reym
    Pshycho Maniac
    Nekotaku
    Faolinn
    Olga
    Lyari

Laatst aangepast door Remilia~ op za jun 14, 2014 9:08 pm; in totaal 1 keer bewerkt

Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey!

Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 20

Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

Bericht van Shiro op di jun 10, 2014 3:23 pm

Ik doe mee!

“I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.”
    ― Douglas Adams, The Salmon of Doubt
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)

Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

Bericht van TH-chen op di jun 10, 2014 3:31 pm

Ik doe mee!

Gezellig
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)

Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

Bericht van Toumyon op di jun 10, 2014 4:26 pm

Ik en Homemadecupcake doen mee!

Deviljho
    Hemelbewoner

Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : White knighting and Cuckoldry

Bericht van Deviljho op di jun 10, 2014 4:45 pm

Ik doe mee! En dit keer ga ik niet zo snel dood door mijn domme fouten
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo

Speciale vermogens : Fabuleus poseren

Bericht van Reym op di jun 10, 2014 5:23 pm

Oeh, leuk! Ik wil ook weer meedoen.

Pshycho Maniac

Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

Bericht van Pshycho Maniac op di jun 10, 2014 7:25 pm

Ik doe mee.

⑨⑨⑨  ⑨⑨⑨
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Bericht van Nekotaku op di jun 10, 2014 9:14 pm

Ik wil deelnemen.

Even voor de duidelijkheid, aangezien dit een punt is waarin alle spelleiders lijken te verschillen... Als je zegt dat er buiten de thread mag gechat worden over de spelmechaniek, maar er geen samenzweringen mogen worden gesloten of rollen bekend gemaakt, betekent dit dat je wel of niet mag praten over wie je bijvoorbeeld verdacht vindt, of over theorieën speculeren?

Remilia~

Bericht van Remilia~ op di jun 10, 2014 9:26 pm

Dat is toegestaan.

Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey!

Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Bericht van Nekotaku op di jun 10, 2014 9:48 pm

Okay, dat lijkt me duidelijk. Hopelijk gaat deze keer iedereen zich hier aan houden.

Pshycho Maniac

Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

Bericht van Pshycho Maniac op di jun 10, 2014 10:54 pm

@Remilia~ schreef:Dat is toegestaan.
    Het is niet nodig om een copypaste van de discussie daarna ook in de thread te plakken?

⑨⑨⑨  ⑨⑨⑨
    Faolinn
    Mad scientist

Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

Bericht van Faolinn op wo jun 11, 2014 4:56 pm

Ik ben ook weer van de partij. Klein vraagje over de grenzen van 'samenwerken'. Niet je rol vertellen maar via skype iemand zo ver krijgen bepaald gedrag te vertonen (zoals e.g. een stem op een persoon uitbrengen) is nog wel toegestaan mag ik hopen?

_ . ; - * Schijt op een natte vis * - ; . _

Olly
    Moeder aller Yuyukamp

Speciale vermogens : Queen of clumsiness

Bericht van Olly op wo jun 11, 2014 9:19 pm

I'm in!
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)

Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

Bericht van TH-chen op vr jun 13, 2014 2:01 pm

Dus alles bij elkaar heeft het dorpje Hakuro deze inwoners:

1.   Shiro
    2.   TH-chen
    3.   Homemadecupcake
    4.   Toumyon
    5.   Deviljho
    6.   Reym
    7.   Pshycho Maniac
    8.   Nekotaku
    9.   Faolinn
    10. Olga

Kan het net op mijn handen tellen. Kan ik iemands hand lenen voor nummer 11 en meer?

@Remilia~ schreef:Er kan ingeschreven worden tot zaterdag 15:00 uur.
    Neem aan dat die deze zaterdag 14 juni is toch?
    Remilia~

Bericht van Remilia~ op za jun 14, 2014 9:05 pm

De rollen zijn ingedeeld en het spel kan van start gaan!
    LET OP: Er is een verandering ingevoerd over de rol van de Zandman.
    Wat ik trouwens vergeten ben om te melden is dat niet alle opgenoemde rollen in het spel hoeven te zitten.
    Dit met uitzondering van de zandman.  Ik wens jullie veel succes en plezier~! <3

@Pshycho Maniac
    Geen printscreens, geen copy paste

@Faolinn
    Ja, dat mag.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu zo jun 24, 2018 5:38 am