OC Art topic van SolsticeBas

Deel

Enquête

Welke vind je het leukst?

Totaal aantal stemmen: x
    SolsticeBas
    Doodgewone heks (m/v)

Leeftijd : 21
    Speciale vermogens : Verzamelen van zielen

OC Art topic van SolsticeBas

Bericht van SolsticeBas op vr aug 01, 2014 4:47 pm

OC Art topic van SolsticeBas:
    Zo Touhou fans! Ik heb hier zo veel art topics gezien dus ik denk van ''hé, laat ik ook maar beginnen''!

Ik teken al zo lang als ik me kan herinneren en ik teken tegenwoordig vooral vector art en pixel art, waarvan het meeste concept art en mugshots zijn. Het is bijna allemaal hand drawn. Ik heb ziek veel OCs (ben de tel kwijtgeraakt) en de meesten zijn voor Story of Alexia (mijn indie game die ik develop in mijn eentje) en andere indie game ideeën en verhalen.

Beware: lange descripties.

First of all, wat pixel art voor Story of Alexia. Dit zijn de mugshots van Alexia, Jack en Shelby.

Alexia:
    Story of Alexia hoofd character (duh!).
    (Ja dat maantje is based off of Patchouli Knowledge)
    (Ze is mijn ''main OC'' en als ik bekender wordt met indie games wordt ze ook mn mascot waarschijnlijk)
    Ze is half mens / half Youkai en daardoor is ze sterker als een human maar zwakker als een fullblood Youkai. Zo kan ze wapens uit het niets tevoorschijn halen, kan ze veel meer damage weerstaan als een normale human en kan ze als ze in levensgevaar is in ''Trance mode'' gaan; dan laat ze al haar Youkai energie en overlevings instinct vrij en gloeit ze roze, is ze veel sterker, kan ze roze Youkai energy bullets schieten en gaat ze in een soort ''overlevings modus'', vergelijkbaar met als je zelf heel veel adrenaline hebt in een gevaarlijke situatie en maar door vecht etc... Ze heeft echter ook nare bijwerkingen van het feit dat ze half mens / half Youkai is; ze heeft identity issues en twijfelt in zichzelf en kan daardoor nogal afwezig en ietwat stoic en detached overkomen. Ze is ook een anti-hero met character flaws en ookal wil ze niet killen, ze moet wel door de Great Youkai War in de game, en uiteindelijk begint ze daardoor te twijfelen in zichzelf. Ze houdt van Jack, de deuteragonist, en is beste vrienden met Shelby.

Jack:
    (Jack is een van mijn fave OCs trouwens)
    Jack is een normal human en de love interest van Alexia (is wederzijds trouwens). Zijn backstory is nogal naar en hij is daardoor ook een nogal sarcastisch iemand geworden, wat in de game duidelijk is, maar hij wordt later in de game meer droog, melig en maf vanwege Alexia. Jack is net als Alexia een beetje detached en afwezig qua persoonlijkheid maar minder erg. Later in de game bedient Jack ook tanks en helikopters in de Great Youkai War om Alexia en Shelby te beschermen.

Shelby:
    (Shelby is ook een van mn fave OCs)
    (Voor Yuri fans, ze heeft een lichte crush op Alexia, maar de game gaat er niet al te veel op in. Ik ben zelf Yuri fan hehehehehehe~)
    Shelby is ook een normal human en de beste vriendin van Alexia. Ze kan niet echt goed opschieten met Jack aan het begin (vanwege die Yuri) maar later in de game verzacht haar houding naar Jack en erkend ze hem als een goede vriend. Shelby is hyperactief en oefent altijd s'ochtends met hardlopen om haar energie eruit te gooien (haar ''daily morning excercises'') en ze is voornamelijk comic relief in Story of Alexia, maar later in de game wordt er serieus op haar character ingegaan en wordt uitgelegd dat ze eigenlijk eenzaam is en Alexia haar enige vriend is (vandaar de Yuri). Ze is ook 1 van de weinige normal humans die magic kan gebruiken (Youkai kunnen dat wel bijna altijd, inclusief Alexia die half Youkai / half mens is) maar ze kan het alleen als ze zich heel goed concentreert en in balans is; ze kan dan een fireball schieten die een zwakkere Youkai of een mens kan killen. Het kost haar veel energie echter.

Nu nog wat andere OCs:

Bas:
    (Dit is mijn ''Self-avatar'' OC. Hij is basically gewoon mij, maar dan in cartoon / game versie en wat geïdealiseerd. Ik had hem bedacht om mijn emoties een plek te geven; ik verwerk dingen door te dagdromen namelijk met mijn OCs en mezelf enzo en mijn emoties, wat mij ook door mijn depressie heen heeft geholpen voor een deel. Hij is dezelfde ''Bas'' uit ''Super Bas: Origins'' van die tijd. Het SB:O verhaal maak ik later misschien een nieuwe indie game, alleen dan verbeterd natuurlijk, en daarover gaat de onderste beschrijving)
    Bas is een normale teenager van 17 jaar oud en gaat naar school, leeft zn leven en doet vanalles en nogwat etc.. Socially awkward, cynisch en ietewat stoic en detached door ervaringen. Anime otaku, etc... maar dat verandert op één dag. De main character / Bas krijgt een droom waarin hij de zielen over de Sanzu River helpt (ja Touhou reference) en wilt weten wat het betekent. Daarvoor haalt ie zn vrienden erbij (ook avatar characters en ik heb toestemming van hun) en gaan ze op een avontuur, en uiteindelijk moeten ze de doden reviven (andere OCs met hele verhalen) en ze komen ook in contact met Alexia. Bas heeft een paarse versie van Alexia's standaard wapen, een bijl, en kan ''zielen verzamelen'' en die als bullets gebruiken. Super maf I know.

Kei:
    (Dit is een OC die ik iets minder vind maar wel leuk. ''Minder'' bedoel ik dat ie minder verhaal heeft en dat ik minder met m ''obsessed'' ben zegmaar, maar ik vind m wel leuk. Hij is ook een van mn nieuwere, wat ook mee kan werken, omdat ik mn oude meestal beter vind als mn nieuwe ivm nostalgie. Raar maar waar.)
    Kei is een ''bio-tech'' robot; zijn lijf en alles is gewoon van vlees en bloed alleen ipv een brein heeft ie computer tech in zn hoofd, hij kan meer hebben als echte humans en hij heeft cyborg dingen in zn handen en voeten enzo waar wapens uit komen als ie ze nodig heeft. Kei heeft emoties maar ze zijn heel afgevlakt, dus hij praat ook als Yuki Nagato, is erg stil en de meeste van zn reacties zijn alleen maar ''Yes'', ''No'', ''I don't know'', ''Okay'', ''Maybe'', etc. en hij praat ook in programmeer taal als ie acties uitvoert.

Ik hoop dat jullie mijn OCs leuk vinden! ;-)

Phew. Ik ging een beetje overboard maar oke :P

Fijne dag allemaal!

-Bas

Laatst aangepast door SolsticeBas op zo aug 03, 2014 10:58 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester

Leeftijd : 20
    Speciale vermogens : Hij die zijt geprezen met de krachten der Danmaku

Re: OC Art topic van SolsticeBas

Bericht van Zigzagwolf op vr aug 01, 2014 5:53 pm

Haha, ziet er gaaf uit! nu ben ik benieuwd hoe de Story of Alexia wordt :P

Ik merk op dat veel van de OC's een ietwat introverted zijn, maar dat is wel leuk :)

Ik speel Touhou shmups! :D

SolsticeBas
    Doodgewone heks (m/v)

Bericht van SolsticeBas op vr aug 01, 2014 6:43 pm

Ik ben zelf erg introverted, daar komt het door denk ik; mijn OCs zijn voor mij ook een middel om emoties te verwerken enzo. Thanks in ieder geval ;-) Heb je op de enqeuite (hoe spel je dat?) al gestemd? Hoeft niet hoor :P

Thanks dat je ze gaaf vindt. Ik heb heel lang aan deze stijl gewerkt ;-) Tis zegmaar 1/3 cartoon, 1/3 chibi en 1/3 anime.
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

Bericht van Reym op zo aug 03, 2014 10:49 pm

Ik ben benieuwd hoe het spel wordt, ik vind Shelby er het leukst uitzien en daarna Alexia :D. Ik heb op Shelby gestemd.

SolsticeBas
    Doodgewone heks (m/v)

Bericht van SolsticeBas op di sep 02, 2014 9:47 am

Zo, ik bump dit ff met een nieuwe OC! ;-)

The Alchemist:
    Story of Alexia main antagonist.

Als baby was hij geboren met onnatuurlijk veel magic in hem (in de S.O.A. universe heeft iedereen een klein beetje magic in zich, maar Youkai meer als humans, en de meeste humans zo weinig dat ze er niks mee kunnen) en daardoor had hij magic powers. Zijn ouders waren daar bang voor en legde de baby te vondeling, waarna zn oom m vond en voor m zorgde. Hij voelde zich empty door dat hij geen ouders had en wilde iedereen helpen. Hij redde mensen van branden, hielp mensen in de schulden, healde zieke mensen met magic, etc. en deed dat bij honderden mensen, maar niemand bedankte m. Nee, juist die mensen die hij hielp begonnen een soort witch-hunt op m. Hij werd gecaptured, en de town waar hij leefde was nogal bijgelovig, en ze deden aan voodoo rituelen enzo.. en in een occult ritueel ofzo om hem te 'excorcisen' dwongen ze hem om zijn eigen arm eraf te hakken. Sindsdien haat hij de mensheid en leerde hij alle black magics in de world en creeërde de Holy Grail. In Story of Alexia wilt hij de hele mensheid vernietigen en is hij de final boss. De arm die hij nu heeft is net zoiets als die van Kasen Ibaraki en is hol vanbinnen.

Ik claim Alice Margatroid als waifu. Problem?
    Story of Bas indie game is getting its trailer soon.
    SolsticeBas OC Art topic
    SolsticeBas Twitter
    I believe all love is love. Hetero, bi, homo or lesbian, it is love. Respect it as such.
    Ik ben aardig tegen iedereen hier.
    Praat tegen me zo veel als je wilt ik hou van contacten!
    Alleen ik heb wel Asperger Syndrome dus bear with it please.
    SolsticeBas
    Doodgewone heks (m/v)

Bericht van SolsticeBas op ma sep 22, 2014 5:08 pm

Bump!

Less walls of text now. En ik praat wat Engels en Dutch door mekaar. So English-speaking people in here understand me better.

Jurin:

She's the first boss of Story of Alexia and one of my fave OCs.

She's a 'lantern Spirit' and leads humans through the forest.

Zoals een Will-o'-the-wisp een beetje.

She can be cynical but actually has a quite mellow and kinda corny personality if happy.

She has a Yuri/lesbian relationship with Ume, one of my other OCs who also appears in the game, but it's not told about much.

Ze kan fire manipuleren met haar powers.

Ume the Inugami:

She's an Inugami and the leader of an Inugami tribe in Story of Alexia.

Ze is best powerful en verdedigt haar tribe.

Ze heeft een Yuri/lesbian relationship with Jurin and her tribe knows it, but doesn't care, they find it kinda cute.

She is courageous and very loyal, like a dog, cause she's an Inugami (a dog Youkai) and often talks in a dog-like manner, mixing barking and growling with human speech.

Ze kan wind manipuleren en history hiden / unhiden, zoals Keine kan.

Fuu the Ame-Onna:

She's an Ame-Onna, a weather woman Youkai in Story of Alexia.

Heb er niet super ver uitgedacht (nóg niet)

Maar ze kan lightning manipuleren.

Nu nog wat random stuff:

A fleet of alien 'Spirituals' coming at Planet Earth in prehistory and they wipe out the dinosaurs etc.

Ik vind m best vet.

I showed this one in the group chat before.

Deze is misschien NSFW, geen hentai ofzo maar wel Cthulhu spul en horror etc:

NSFW horror-like art:

This is one of those Spirituals, they look humanlike cause in fact they created humanity, Youkai and Spirits, and they created them in their image.

Da's alles voor nu!

Groeten,

Bas

SolsticeBas OC Art topic
    SolsticeBas Twitter
    I believe all love is love. Hetero, bi, homo or lesbian, it is love. Respect it as such.
    Gemu
    Moderator

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Boter

Bericht van Gemu op ma sep 22, 2014 8:10 pm

Ziet er goed uit! Je breidt het geheel mooi uit zo.

Wel een klein tipje over je topic: Ik adviseer je het topic gewoon in het Nederlands te houden, aangezien de algemene voertaal voor dit forum Nederlands is. Het aantal buitenlanders is zeer miniem op deze site en twee talen door elkaar gebruiken maakt het volgens mij juist een tikje verwarrender.

Dat terzijde, mooi werk! Ga zeker zo door.
    SolsticeBas
    Doodgewone heks (m/v)

Bericht van SolsticeBas op di sep 23, 2014 11:45 am

@Gemu schreef:Ziet er goed uit! Je breidt het geheel mooi uit zo.

Wel een klein tipje over je topic: Ik adviseer je het topic gewoon in het Nederlands te houden, aangezien de algemene voertaal voor dit forum Nederlands is. Het aantal buitenlanders is zeer miniem op deze site en twee talen door elkaar gebruiken maakt het volgens mij juist een tikje verwarrender.

Dat terzijde, mooi werk! Ga zeker zo door.

Thanks voor je tip Gemu. Mijn excuses.

Maar ben blij dat je het leuk vind!

SolsticeBas OC Art topic
    SolsticeBas Twitter
    SolsticeBas
    Doodgewone heks (m/v)

Bericht van SolsticeBas op zo okt 26, 2014 3:06 pm

Heb ook eens wat voor Halloween getekend!

Zowel Alexia als ik wensen je fijne Halloween.

SolsticeBas OC Art topic
    SolsticeBas Twitter

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za jun 23, 2018 11:19 pm