Greetings Fellow Gensokians

Deel
    Suika_Ibuki
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨

Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Music, Sake & Beer Spellcard

Greetings Fellow Gensokians

Bericht van Suika_Ibuki op do aug 14, 2014 8:34 pm

Hello !!!

Wat geweldig om een nederlandse Touhou community te vinden.
    Ik ben sinds een jaar of 4 nu een een fanatitieke Touhou speler en Fanboy.
    Ik heb alle Touhou games weten te vinden via downloads en wil nu de hele serie gaan verzamelen plus de comics en merchandise.
    Ook heb ik alle games weten te patchen, ook de PC98 games.
    Op de Touhou patch website zag ik dat er zelfs patches in het Nederlands zijn, geweldig dat deze games zoveel mensen ertoe bewegen om zulke projecten te starten.
    Ik ben zelf een (klein)beetje thuis in programmeren en vooral de PC98 games moeten behoorlijk pittig geweest zijn om te patchen.
    Ook de nieuwe 'self-updating' patch is een kunstwerkje op zich.

Ik heb zelf een kleine Touhou game gemaakt in Javascript maar nooit afgemaakt en aan een grote begonnen in Java maar zoek hiervoor nog wat programmeer hulp, ik ben beter in graphics :) :

http://marisa-danmaku.comule.com/ (Javascript Touhou)
    https://github.com/silconsystem/Gensokyo_LibGdx (code voor mn Java project)

Voorlopig laat mn baan het ook niet echt toe dat ik uren lang code schrijf (mijn vrouw ook niet trouwens). Ook volg ik wat online cursussen om gestructureerd te leren programmeren in verschillende talen.

Als bijdrage aan het forum wil ik graag mijn diensten aanbieden aan iedereen die problemen heeft om Touhou games te spelen op Linux.
    Ook met patchen kan ik misschien nog iemand helpen.

Inieder geval een leuke ontdekking dit Forum !
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 19

Re: Greetings Fellow Gensokians

Bericht van Shiro op do aug 14, 2014 8:37 pm

Welkom op TvH!

EDIT: Ik heb je game nu ook geprobeerd, het is erg leuk gemaakt!

Laatst aangepast door Shiro op do aug 14, 2014 8:47 pm; in totaal 1 keer bewerkt

“I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.”
    ― Douglas Adams, The Salmon of Doubt
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

Bericht van Toumyon op do aug 14, 2014 8:45 pm

Oh wow.
    Hallo daar welkom op TvH!
    Jij zal vast wel een goed praatje kunnen voeren onder de oudere leden hier.

*Gilt naar Geert-chan*

kermisfan112
    Onsterfelijk

Speciale vermogens : Crazy lego builder.

Bericht van kermisfan112 op do aug 14, 2014 8:48 pm

I liek yo' name.

Welkom.

Een kermis moet je al van veraf kunnen horen, gillende jongens en meisjes en brullende HUSS motoren.

Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester

Leeftijd : 20
    Speciale vermogens : Hij die zijt geprezen met de krachten der Danmaku

Bericht van Zigzagwolf op do aug 14, 2014 9:05 pm

Welkom op TvH!

Ik hoop je snel een keer in de chat te spreken ;P

Ik speel Touhou shmups! :D

Princess Sylvysprit
    Passagier van het interdimensionale quizschip

Leeftijd : 21
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

Bericht van Princess Sylvysprit op do aug 14, 2014 9:31 pm

Welkom!
    We hopen dat je het hier naar je zin zult hebben!
    Ik had niet verwacht dat mensen van 35 Touhou nog leuk zouden vinden, gelukkig maar!

Your fortune: キタ━━━━━━(゚∀゚)━━━━━━ !!!!

"You need the player to level up, not the character." -ZUN

Formerly known as Eeveesprit
    fzeromaster
    Doodgewone heks (m/v)

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : H.A.N.A.: Hyper-Accelerated Neuron Activity

Bericht van fzeromaster op do aug 14, 2014 9:36 pm

Welkom op TvH~

Suika_Ibuki schreef:(...) en aan een grote begonnen in Java maar zoek hiervoor nog wat programmeer hulp, ik ben beter in graphics

We hebben hier een paar code gurus, waaronder ikzelf. Je moet maar n topic maken onder de Prismriver factor voor je project met eventuele vragen :3

Falcon.... COMPUTER! YES!
    Maribel Hearn
    Passagier van het interdimensionale quizschip

Speciale vermogens : EoSD Extra 502,276,420

Bericht van Maribel Hearn op do aug 14, 2014 10:11 pm

Welkom op TvH, Suika_Ibuki!

Speel je de games actief, en ben je een beetje skilled? :) Zo ja, hoe skilled? XD

Who needs bombs?
    Maak je dromen werkelijkheid! :)
    Suika_Ibuki

too old too cold

Bericht van Suika_Ibuki op do aug 14, 2014 10:20 pm

Hahaha,

Ja als je de 30 passeert vind je nog steeds dezelde dingen leuk als vroeger. Eigenlijk ga ik ze steeds leuker vinden zelfs, mn vader was hetzelfde trouwens die heeft chronisch last van zn duim gehad van de hoekige NES controller met dank aan legend of Zelda.

Vroeger speelde ik Japanse games op mn MSX zoals Aleste, Macross+, R-Type en god weet wat allemaal. Later de superNES die ook veel shmups had, jammer genoeg heb ik de Saturn en de Dreamcast laten staan voor de Playstation omdat die Final Fantasy VII had (mn 2e verslaving).
    Touhou heb ik gevonden omdat ik vaak zoek naar games die ik niet kon kopen of heb laten staan of gewoon nooit van gehoord had.
    Het is gewoon een perfecte mix van Manga, BulletHell en Japanse fantasy/cultuur.
    Danmaku is geweldig maar het is gauw gewoon overdreven moeilijk, Touhou heeft precies de goede gameplay-mix om te blijven gaan...

Ik wil ook zeker een douijn-game maken dus wat coding tips zijn welkom. Ik ga voorlopig eerst wat meer studeren zodat ik wat meer struktuur in mn code krijg.

Genoeg te doen, spreek jullie later

Ja ik speel de games wel actief maar ik kan niet zeggen dat ik de beste ben.
    Ik heb 1cc tjes gehaald op IN, SA, UFO en TD en speel voor op hard en lunatic voor de lol maar in deze modes heb ik geen 1cc's gehaald.
    Soms laat ik het ook wel eens een maandje liggen. Ik heb niet zoveel vrije tijd meer maar als het kan offer ik een dag aan op.
    Na een paar uurtjes doorhalen en oefenen ken je de meeste patronen uit je hoofd.
    Ik heb eigenlijk nooit de moeite genomen om replays te maken omdat er toch niemand uit mn omgeving naar kijkt maar misschien maak ik er een paar. soms heb ineens zo'n dag dat je er zo doorheen vliegt. dan is het wel cool als je het kan delen !!

Zijn er trouwens mensen die games maken met danmakufu??
    Dit is een van de weinige dingen die ik met op Linux niet 100% krijg maar er zit een nieuwe Laptop voor me aan te komen die ik wil Dual-booten met Windows 7 of 8.
    Ik zou hier heeeeeeel graag eens mee aan de gang willen.

Ook pyTouhou wil ik me een beetje in verdiepen heeft hier iemand al eens naar gekeken ??

Laatst aangepast door Urameshiya op vr aug 15, 2014 1:05 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden van aanpassing : Triple post gecombineerd tot 1 post!)
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)

Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

Bericht van TH-chen op do aug 14, 2014 10:49 pm

Yo suika!

Ik werk nu dus ik ga later nog vragen stellen. Ik ben prkgrammeur en ik zoek ook nog een graphic designer voor wat mini games.
    Ik werk sinds kort met danmakufu en daar is mij baas

ik wil echt met je spreken yo!
    Suika_Ibuki

Welterusten

Bericht van Suika_Ibuki op do aug 14, 2014 11:07 pm

Okay, werk ze

Het lijkt me leuk om eens wat serieuze dingen te ondernemen, ik heb trouwens ook wat ideetjes voor wat simpele games.
    spreek jullie later !
    Snakke
    Shmupping and Skiing

Leeftijd : 20
    Speciale vermogens : Discipel zijn van de grote god Marsupilcoatl

Bericht van Snakke op vr aug 15, 2014 12:20 am

Welkom op het forum!

"Ingenieurs zijn de pooiers van de wetenschappen."
    ~ Lieven Scheire

Quote kan uit context genomen zijn
    Rage
    Über-Senpai

Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

Bericht van Rage op vr aug 15, 2014 12:31 am

Welkom!

"Time to [Censored] some face!"
    -Random Namekian
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Bericht van Nekotaku op vr aug 15, 2014 12:50 am

Van harte welkom, Suika_Ibuki!
    Met m'n 29 had ik tot nu toe de naam de oudste te zijn op het forum (afgezien van één lid die nooit echt actief is geworden). Je inspireert me door aan te tonen dat ik over 6 jaar nog even goed lekker met games en Japanse spullen kan bezig zijn. Door de zomervakantie is het wat rustiger dan gebruikelijk op het forum, maar verwacht een boost na de Abunai conventie van 29 tot 31 augustus. Veel van onze leden hebben we op die conventie weten te strikken.

Suika_Ibuki schreef:Ik heb alle Touhou games weten te vinden via downloads en wil nu de hele serie gaan verzamelen plus de comics en merchandise.
    Ik ben fanatiek importeur vanuit Japan en ken al de goede sites, welke shipping je moet kiezen, goede proxy services, waar je koopjes kan doen en hoe het met douane zit. Dus als je hulp nodig hebt, roep me maar!

Suika_Ibuki schreef:Ik heb zelf een kleine Touhou game gemaakt in Javascript maar nooit afgemaakt en aan een grote begonnen in Java maar zoek hiervoor nog wat programmeer hulp, ik ben beter in graphics :) :
    Zelf ben ik Java programmeur en IT'er van opleiding. Het is nu niet zo dat ik tijd te over heb voor zij-projectjes, maar interessant is het altijd. Je kan bij me terecht voor vragen over software development, want ik leuter er graag over. Om eerlijk te zijn ben ik Java wat beginnen te verachten. Ruby lijkt me een prachtige programmeertaal om in te werken, en Scala fascineert me ook wel. Maar voor game development blijft C++ koning en is Java ook wel voldoende. Ik ben op mijn beurt bagger met graphics, dus mogelijk kunnen we in de toekomst wel eens aan iets werken?

Suika_Ibuki schreef:Voorlopig laat mn baan het ook niet echt toe dat ik uren lang code schrijf (mijn vrouw ook niet trouwens). Ook volg ik wat online cursussen om gestructureerd te leren programmeren in verschillende talen.
    Zelf niet getrouwd, in feite single. Maar eenmaal je met TvH'ers begint op te trekken blijft er ook niet zoveel tijd meer over. M'n weekends zonder activiteiten zijn een zeldzaamheid geworden. Waar volg je cursussen? Ik ben zelf fan van Coursera, maar daar richt ik me momenteel meer op cursussen over muziek.

Suika_Ibuki schreef:Inieder geval een leuke ontdekking dit Forum !
    Hoe heb je ons gevonden? het fascineert me altijd om te zien dat er Touhou veteranen zijn die ons nog niet kennen. Zelf speel ik nog maar 3 jaar. Ik vermoed vaak dat er nog zoveel meer mensen zijn die we kunnen bereiken.

Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya op vr aug 15, 2014 1:03 am

Van harte welkom op TvH! Altijd leuk om nieuwe leden te verwelkomen, maar helemaal als ze al jaren Touhou blijken te spelen. Hoe dan ook: doe alsof je thuis bent hier, zou ik zeggen!

Suika_Ibuki schreef:Ja als je de 30 passeert vind je nog steeds dezelde dingen leuk als vroeger. Eigenlijk ga ik ze steeds leuker vinden zelfs, mn vader was hetzelfde trouwens die heeft chronisch last van zn duim gehad van de hoekige NES controller met dank aan legend of Zelda.
    Ik ben nog niet zo oud als Neko, maar ik vind dit toch erg geruststellend om te horen!

Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Soortgelijke onderwerpen

-

Het is nu di okt 24, 2017 2:37 am