Yuyuconquest

    Deel
    avatar
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame

    Leeftijd : 100
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Re: Yuyuconquest

    Bericht van Sophie op di aug 26, 2014 11:35 pm

    @TH-chen schreef:Na wat informatie zoeken heb ik toch besloten om voor de Tao Team te gaan. classe nog onbekend. Ga wel overleggen met mijn teamleden :P

    Reden voor Taoisme is voor SDM cast. Meiling beoefend Tai Chi Chuan een oud  taoïstische bewegingskunst. Fan van Martial arts dus GO!
    En ik kwam erachter dat Patchouli's elementen "Vuur, Water, Hout, Aarde en Metaal" ook uit het Taoisme komen van het system Wu Xing. (Didn't know that xD, de wiki heeft haar niet op de Taoisme lijst staan) Misschien dat het anders ligt maar vind het wel heel erg leuk om tegen te komen x3

    Hoe meer SDM cast, des te makkelijker mijn keuze!

    TAO MEMBER PRESENT

    Welkom bij de club! En vergeet Futo en Miko niet! c:
    avatar
    T
    Beheerder

    Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Matcha

    Re: Yuyuconquest

    Bericht van T op wo aug 27, 2014 12:04 am

    Ik ga trouwens voor mage!
    avatar
    Deviljho
    Hemelbewoner

    Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : White knighting and Cuckoldry

    Re: Yuyuconquest

    Bericht van Deviljho op wo aug 27, 2014 12:08 am

    Ik join trouwens de boeddhisten, als een grootse krijger!
    avatar
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp

    Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Re: Yuyuconquest

    Bericht van Olly op wo aug 27, 2014 12:13 am

    Ik doe mee met de Boeddhisten!
    avatar
    Nekotaku
    Moderator

    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Re: Yuyuconquest

    Bericht van Nekotaku op wo aug 27, 2014 1:44 am

    Ik heb nog wat extra opmerkingen en vragen.

    Sowieso denk ik dat bij 1 vs 1 enkel de skills OF voor/nadelen mogen tellen. Anders zou je de volgende situatie kunnen hebben:
    Mage vs warrior. Warrior zou 4 games moeten winnen om de match te halen, mage maar 3. Maar de mage kan meteen ook een loss healen, dus zou de warrior eigenlijk 5 games moeten winnen versus 3 voor de mage. Natuurlijk heeft de warrior ook z'n skill, waardoor de mage 4 keer moet winnen. Dus krijg je een erg lange, verwarrende match.

    Bij duo matches zou de driehoek van voor/nadelen niet langer fatsoenlijk werken, dus daar lijken de skills inderdaad handig.

    De healing van de mage, telt deze enkel voor 1 hit in een duo game, of voor de hele game? Bijvoorbeeld:
    Duo 1 (met mage): steen en papier
    Duo 2: schaar en papier
    Duo 1 haalt 1 hit, duo 2 haalt 2 hits. Kan de mage hier nu 1 hit afhalen voor een tie, of kan hij de game teniet doen? Eigenlijk komt dit hier op hetzelfde neer, maar bij een 2-0 zou het wel verschil maken. Dan zou het healen van 1 hit niet langer kunnen helpen, maar de game ongedaan maken wel.
    Als er maar 1 hit kan gehealed worden, enkel één op zichzelf, of kan het ook op de medespeler?

    Aangezien elke skill eigenlijk een extra win inhoudt op een andere manier, gaat dit dan niet op hetzelfde neerkomen ongeacht de combinatie van klassen in een duo en ongeacht tegen welke combinatie ze spelen?

    Wat weerhoudt iemand met lagere punten ervan matches te eisen van iemand met hogere punten tot ze op hetzelfde niveau komen? Tenslotte kan je niet onder 1 gaan. Misschien is het beter om wel toe te laten dat iemand onder 1 gaat, waarna het bijvoorbeeld een dag duurt voor ze terug een punt hebben.

    Voor duo matches moet je misschien wat verzinnen inzake de som van de punten, zodat bijvoorbeeld iemand die laag staat toch z'n kans kan wagen in samenwerking met iemand met veel punten. Dan rest de vraag hoe de uitdaging tot stand komt.


    _______________________

    avatar
    Gemu
    Moderator

    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Boter

    Re: Yuyuconquest

    Bericht van Gemu op wo aug 27, 2014 9:59 am

    @Nekotaku schreef:Ik heb nog wat extra opmerkingen en vragen.

    Sowieso denk ik dat bij 1 vs 1 enkel de skills OF voor/nadelen mogen tellen. Anders zou je de volgende situatie kunnen hebben:
    Mage vs warrior. Warrior zou 4 games moeten winnen om de match te halen, mage maar 3. Maar de mage kan meteen ook een loss healen, dus zou de warrior eigenlijk 5 games moeten winnen versus 3 voor de mage. Natuurlijk heeft de warrior ook z'n skill, waardoor de mage 4 keer moet winnen. Dus krijg je een erg lange, verwarrende match.

    Bij duo matches zou de driehoek van voor/nadelen niet langer fatsoenlijk werken, dus daar lijken de skills inderdaad handig.

    Dit was ook mijn plan. Desnoods zouden we voor- en nadelen kunnen afschaffen, en overal alleen skills laten gelden.

    @Nekotaku schreef:De healing van de mage, telt deze enkel voor 1 hit in een duo game, of voor de hele game? Bijvoorbeeld:
    Duo 1 (met mage): steen en papier
    Duo 2: schaar en papier
    Duo 1 haalt 1 hit, duo 2 haalt 2 hits. Kan de mage hier nu 1 hit afhalen voor een tie, of kan hij de game teniet doen? Eigenlijk komt dit hier op hetzelfde neer, maar bij een 2-0 zou het wel verschil maken. Dan zou het healen van 1 hit niet langer kunnen helpen, maar de game ongedaan maken wel.
    Als er maar 1 hit kan gehealed worden, enkel één op zichzelf, of kan het ook op de medespeler?

    Aangezien elke skill eigenlijk een extra win inhoudt op een andere manier, gaat dit dan niet op hetzelfde neerkomen ongeacht de combinatie van klassen in een duo en ongeacht tegen welke combinatie ze spelen?

    De Mage skill doet een hele game teniet. Inderdaad heb ik elke skill zo "bedacht" dat het effect hetzelfde is voor iedereen, maar de uitvoering anders. De warrior is passief, de mage herstelt achteraf, en de rogue moet het met zijn reactievermogen doen in de heat of the moment. Het is ook maar zoveel wat ik kon bedenken bij steen-papier-schaar.

    @Nekotaku schreef:Wat weerhoudt iemand met lagere punten ervan matches te eisen van iemand met hogere punten tot ze op hetzelfde niveau komen? Tenslotte kan je niet onder 1 gaan. Misschien is het beter om wel toe te laten dat iemand onder 1 gaat, waarna het bijvoorbeeld een dag duurt voor ze terug een punt hebben.

    Voor duo matches moet je misschien wat verzinnen inzake de som van de punten, zodat bijvoorbeeld iemand die laag staat toch z'n kans kan wagen in samenwerking met iemand met veel punten. Dan rest de vraag hoe de uitdaging tot stand komt.

    Ik heb sowieso eens een beraad nodig over de werking van uitdagingen en punten, want er komt nog aardig wat bij kijken.
    avatar
    Nekotaku
    Moderator

    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Re: Yuyuconquest

    Bericht van Nekotaku op wo aug 27, 2014 12:57 pm

    Aangezien we op Abunai met veel bij elkaar zijn is het misschien de moeite al eens een weekendlange proef te doen? Dan telt het nog niet voor het eigenlijke spel, maar komen we erachter of er nog zaken zijn die we over het hoofd zien, hoe bepaalde regels moeten getuned worden...
    Wat ook kan is online over Skype een trial doen. Als mensen op een gesyncte klok kijken en hun keuze doorgeven door op enter te drukken op hetzelfde moment simuleert dat een correcte game.


    _______________________

    avatar
    Gemu
    Moderator

    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Boter

    Re: Yuyuconquest

    Bericht van Gemu op wo aug 27, 2014 1:07 pm

    Dat lijken me beide goede ideeen. Voor Skype lijkt een groepje van 5 of 6 me dan prima, genoeg voor een duo duel en een of twee observanten/scheidsrechters.
    avatar
    Princess Sylvysprit
    Passagier van het interdimensionale quizschip

    Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Re: Yuyuconquest

    Bericht van Princess Sylvysprit op wo aug 27, 2014 1:08 pm

    De 2 ideeën die Nekotaku opnoemen vind ik erg interessant, ik ben zeker wel in voor een proefpotje bij Abunai


    _______________________

    Your fortune: キタ━━━━━━(゚∀゚)━━━━━━ !!!!

    "You need the player to level up, not the character." -ZUN

    Formerly known as Eeveesprit
    avatar
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)

    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    Re: Yuyuconquest

    Bericht van TH-chen op wo aug 27, 2014 3:44 pm

    Dus Abunai een proefronde spelen?
    Hoelaat! Welke dag! En ik ben er!
    avatar
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo

    Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Re: Yuyuconquest

    Bericht van Reym op wo aug 27, 2014 4:02 pm

    dan moet ik nog wel even bedenken welke class ik word.


    Nu heeft team Buddhist 5 mensen, Tao 4 mensen en Shinto 3 mensen.
    Zouden teams nog in het voordeel zijn als ze meer of minder mensen hebben? (aangezien het gaat om 1 vs 1 en 2 vs 2 potjes)

    In de tekst staat dat je een potje/match kan doen elke keer als je iemand tegenkomt van de andere factie. Maar eh, zitten hier ook regels aan verbonden wanneer je dit kan doen, en hoeveel keer? Ik kan me voorstellen dat iemand soms denkt: nu even niet, ik ben *insert ding* aan het doen.


    _______________________



    avatar
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)

    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    Re: Yuyuconquest

    Bericht van TH-chen op wo aug 27, 2014 4:05 pm

    Ik denk dat de proefronde op Abunai je klas keuze nog niet officieel wordt.

    Je kan rustig na denken nog over je keuze voor de officiele wedstrijd :)
    avatar
    Gemu
    Moderator

    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Boter

    Re: Yuyuconquest

    Bericht van Gemu op wo aug 27, 2014 4:11 pm

    De uitdagingsregels en puntenregels staan nog even in de work-in-progress fase. Daar zullen we hopelijk snel een uitkomst mee behalen.
    avatar
    Faolinn
    Mad scientist

    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Re: Yuyuconquest

    Bericht van Faolinn op wo aug 27, 2014 11:22 pm

    Mage Boeddhist meldt zich!


    _______________________

    _ . ; - * Schijt op een natte vis * - ; . _


    avatar
    WCP
    Wiskundemaestro

    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Ik krijg mijn pot nacho cheese niet open.

    Re: Yuyuconquest

    Bericht van WCP op do aug 28, 2014 1:39 pm

    Ik meld me alvast aan als Boeddhist!


    _______________________

    "Mattentaarten zijn best wel oké."  -WCP, Yuyucon 4

    Gesponsorde inhoud

    Re: Yuyuconquest

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo jun 24, 2018 5:32 am