De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

Deel
    Princess Sylvysprit
    Passagier van het interdimensionale quizschip

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

Bericht van Princess Sylvysprit op za nov 01, 2014 1:27 am

Yay~! Veel plezier en succes allemaal~!

Your fortune: キタ━━━━━━(゚∀゚)━━━━━━ !!!!

"You need the player to level up, not the character." -ZUN

Formerly known as Eeveesprit
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo

Speciale vermogens : Fabuleus poseren

Bericht van Reym op za nov 01, 2014 11:25 am

Veel plezier iedereen!

TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)

Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

Bericht van TH-chen op za nov 01, 2014 2:45 pm

Succes iedereen~
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 20

Bericht van Shiro op za nov 01, 2014 2:46 pm

Succes~

“I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.”
    ― Douglas Adams, The Salmon of Doubt
    Deviljho
    Hemelbewoner

Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : White knighting and Cuckoldry

Bericht van Deviljho op za nov 01, 2014 7:00 pm

Succes iedereen!
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame

Leeftijd : 100
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

Bericht van Sophie op zo nov 02, 2014 1:28 pm

Good luck, have fun iedereen!
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Bericht van Nekotaku op zo nov 02, 2014 11:20 pm

Dag 1: ochtend
    De zon komt op over Gensōkyō. In het daglicht lijkt alles altijd minder intimiderend dan in de duisternis, en voor velen voelen de discussies over de dreiging van yōkai van de afgelopen nacht plots nogal vergezocht. De sfeer in het mensendorp is niet bepaald anders te noemen dan normaal. Alles gaat zijn gewone gangetje.
    Een deel daarvan zijn de ontmoetingen van Lyari en Reym, wiens ochtendlijke route van hun woning naar hun werkplek grotendeels overlapt. Zodoende was er bij hen de gewoonte ontstaan om tijdens die wandeling samen te babbelen. Deze ochtend is geen uitzondering, en als enkelen van de eersten die wakker zijn lopen ze door voornamelijk verlaten straatjes terwijl het eerste licht z’n best doet om over de daken te klimmen. Ze komen net aan op het dorpsplein, waar ze doorgaans afscheid nemen om hun respectievelijke eindbestemming op te zoeken, wanneer dit licht vanuit het oosten hen het zicht beneemt op de boom in het centrum van het plein. De boom is omwonden met shimenawa, een idee van het Moriya schrijn om naar hun zeggen “de geest van shinto aanwezig te houden in het dorp”. Maar het kenmerkende silhouet van de boom tegen de ochtendzon draagt deze keer meer dan enkel de aftekening van de shimenawa. Hoger op de stam is er nog wat te zien. Lyari en Reym lopen vertwijfeld naar de boom toe om te zien wat het is. Als ze naderen en de zon uit hun zicht verdwijnt achter de stam, het contrast minder verblindend, vertraagt hun pas en openbaart zich een vreselijk tafereel.
    Reym uit een ijselijke kreet.

“Wat?! Wat? Wat is het? Het is te vroeg voor dit soort nonsens!” roept RemiliaxScarlet, die met kleine oogjes uit de deur van haar woonst komt strompelen. “Vorige nacht hebben ik en TH-chen het op een zuipen gezet met Fao. En ik voel met nog NIET klaar voor commotie.”
    “Ik hoop dat het een goeie avond was,” stamelt Reym, terwijl Lyari aan haar zijde met opengesperde ogen naar de boom staart, “want het was zijn laatste.”
    Aan de boom hangt Faolinn, z’n borstkas doorboord met scherven van een enorme, gebroken fles saké. Het moet met een geweldige kracht zijn gebeurd, want de scherven zitten zo diep in de boomstronk dat ze zijn gehele gewicht weten te torsen.
    “Hoooooly shit!” roept Deviljho, die ondertussen ook op het plein was gekomen en het spektakel gade slaagt, samen met de almaar toenemende groep toeschouwers. “Wat een gruwel! Zijn gezicht is zelfs geverfd om het hele schouwspel nog angstaanjagender te maken! Kijk me die zwart-witte schildering, die onnatuurlijke grimas…”
    “Eh, eigenlijk had hij dat zelf gedaan.” zegt Sophie. “Afgelopen nacht had hij er eentje te veel op, en onder invloed van een boekenreeks die hij recent van Suzunaan heeft uitgeleend begon hij zich met nogal rare muziek bezig te houden en zich te schminken.”
    Shiro raapt een boek op dat bij de wortels van de boom ligt, onder het lijk van Faolinn. “Het staat vol met tekeningetjes en kleine stukjes tekst.” observeert ze. Ze leest de titel op de voorkant: “デトロイト・メタル・シティ. Rare titel. Misschien iets uit de buitenwereld?”
    “Eén ding kunnen we hier wel uit besluiten.” klinkt een stem achteraan in de menigte. Iedereen draait zich om naar Yuki Kuro. “Iets als dit vergt de kracht van een yōkai.”

De dorpsbewoners kijken terug naar het lijk van Faolinn, prominent uitgestald aan de boom.
    Dit is geen gewone moord.
    Dit is een oorlogsverklaring.

Faolinn is helaas gedood tijdens de nacht. Hij mag zijn rol bekend maken. De dag is begonnen en jullie mogen vanaf nu stemmen voor wie geëxtermineerd wordt.

Laatst aangepast door Nekotaku op zo nov 02, 2014 11:55 pm; in totaal 1 keer bewerkt

TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)

Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

Bericht van TH-chen op zo nov 02, 2014 11:52 pm

NOOOOO~!!! MY DRINKING BUDDY~!!! WHY~!!! WHY HIM AND NOT ME~!!! TT0TT

________

Leuk geschreven Neko!
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame

Leeftijd : 100
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

Bericht van Sophie op ma nov 03, 2014 12:59 am

Ah damn!
    Ik kan me voorstellen dat de wolven Faolinn als sterke speler snel willen uitschakelen, en het is ze gelukt. Jammer want Faolinn is vaak een actieve speler.

Veel speculatie heb ik er niet over want alleen de mantel van Nitori had hem kunnen redden en die kans was redelijk klein (geen heks/beschermengel in het spel).

Rust in Shigan Faolinn en veel succes daar!
    (Bij deze ga ik er vanuit dat Faolinn een burger was omdat hij 's nachts dood ging. Als ik het goed begrijp gaan er alleen burgers dood gedurende de nacht, tenzij de slet of drager van de mantel wordt aangevallen en er dus niets gebeurd. Correct me if I'm wrong!).

@TH-chen schreef:NOOOOO~!!! MY DRINKING BUDDY~!!! WHY~!!! WHY HIM AND NOT ME~!!! TT0TT!

Beter drink je niet meer! Ik weet nog hoe dat op abunai ging, hihi.
    Faolinn
    Mad scientist

Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

Bericht van Faolinn op ma nov 03, 2014 4:53 pm

But. If. I. Die.
    See the saga through
    And do things you ask of me
    Let them hate me, hit me, hurt me
    Nail me to the tree

Ja ik ga jullie uit de brand helpen door even mijn rol te melden: Ik was slechts een drinkende Dorpeling

Ik zal jullie gadeslaan vanuit Shigan, hopelijk voelen jullie mijn steun.

_ . ; - * Schijt op een natte vis * - ; . _

Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)

Leeftijd : 21
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

Bericht van Lyari op ma nov 03, 2014 6:16 pm

Balen dat Fao meteen dood is.
    Maar heel onlogisch is het niet. Fao is een actieve ervaren speler en er is in dit potje geen beschermengel die hem zou kunnen beschermen.

Als ik het hele idee met Shigan begrijp is Fao dus nu de leerling-yama en kan hij ons aankomende vrijdag vertellen of hij ons stemmenbesluit goed of slecht vindt. Het is in ieder geval fijn om te weten dat we nog steeds op Fao kunnen rekenen. ^^ Laten we ons best doen om dus voor 16.00 te stemmen zodat Fao in ieder geval ergens zijn mening over kan geven...

Enowjaah! Good luck sweeties! Mogen de burgers winnen <3
    Princess Sylvysprit
    Passagier van het interdimensionale quizschip

Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

Bericht van Princess Sylvysprit op ma nov 03, 2014 8:56 pm

Ah, Fao is dood, natuurlijk is dat verwachtbaar, maar het is zonde dat we geen beschermengel rol hadden zoals Lyari al zei.
    Gelukkig is Fao nu de leerling Yama (tog?), we hebben nu dus nog wel input van hem, ookal is het niet veel en kan hij deze week niet bepaald veel hebben om te judgen, maar later kan het handig zijn

Your fortune: キタ━━━━━━(゚∀゚)━━━━━━ !!!!

"You need the player to level up, not the character." -ZUN

Formerly known as Eeveesprit
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Bericht van Nekotaku op ma nov 03, 2014 10:01 pm

@Lyari schreef:Als ik het hele idee met Shigan begrijp is Fao dus nu de leerling-yama en kan hij ons aankomende vrijdag vertellen of hij ons stemmenbesluit goed of slecht vindt. Het is in ieder geval fijn om te weten dat we nog steeds op Fao kunnen rekenen. ^^ Laten we ons best doen om dus voor 16.00 te stemmen zodat Fao in ieder geval ergens zijn mening over kan geven...
    Correct. Alleen moet ik verduidelijken dat de rol van leerling-yama en een mogelijk oordeel uit Shigan los staan van elkaar. Leerling-yama worden geeft je een kans om een persoonlijke overwinning te scoren in het hiernamaals (een soort "tweede plaats") maar heeft verder geen directe invloed op het spel. Er kan een oordeel komen uit Shigan ("goed", "neutral" of "slecht") op voorwaarde dat er doden zijn in Shigan en er een levende Yukari is. Dat oordeel volgt uit de meerderheidsmening van de doden, en daar kunnen dus mensen en yōkai bij zijn. Mocht er een gelijkstand zijn tussen twee oordelen (bijvoorbeeld 2 "goed" vs 2 "slecht") dan krijg je "neutraal" te horen.

Ik moet ook nog opmerken dat er een kleine wijziging is voor de leerling-yama. Eerst stond dat deze het bij het rechte eind moest hebben in 2/3de van de gevallen. Maar dat werkt niet, want met 10 spelers zou hij dus zowel bij 2, 3 als 4 yōkai kunnen winnen door altijd "mens" te gokken. Ik heb het aangepast zodat de leerling-yama maar 1 keer zich mag vergissen.

Dus, de leerling-yama probeert gewoon in te schatten wie yōkai is en wie niet, en als hij ten hoogste 1 vergissing maakt krijgt hij een glorieuze overwinning in de dood als nieuwe assistent van Shiki Eiki. Al de doden samen oordelen over de stand van de stemmen op 16:00 op vrijdag en dat oordeel horen jullie als "goed", "neutraal" of "slecht" kort daarna op voorwaarde dat er een levende Yukari is. Merk op dat onder de doden yōkai kunnen zijn die proberen mensen te misleiden, en dat de Yukari indien ze sterft haar rol moet doorgeven en daarbij per ongeluk een yōkai kan kiezen die kan gaan liegen over het oordeel.

Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo

Speciale vermogens : Fabuleus poseren

Bericht van Reym op ma nov 03, 2014 11:05 pm

Jammer dat Faolinn er al uit is :c

(Hmm, @Lyari en @Eevee, geen beschermengel in het spel? We hebben toch Nitori? Maar Nitori hoeft niet in het spel te zitten, of ze heeft de mantel niet aan Faolinn gegeven.)

Yuki Kuro
    Vaste forumganger (Normal Mode)

Speciale vermogens : Niet bestaande pijngrens :3

Bericht van Yuki Kuro op ma nov 03, 2014 11:11 pm

Wat een begin... Dit weekend zonder internet zitten en dan terugkomen met het bericht dat Fao dood is. Hopelijk gaat het straks wat beter ^^

Misschien had Nitori nog niet willen riskeren dat hij/zij zelf doodgaat de eerste nacht. En zonder hints naar wie wat is vind ik het niet raar als de mantel nog niet is afgegeven. (om de een of andere reden voel ik dat mijn verwoording hier niet klopt met wat ik bedoel, kijk ik morgen nog even naar)

Anyway, omdat ik het nog niet gezegd heb: Verder nog veel succes iedereen!

Edit: Nvm, ik was gewoon moe en snapte mezelf niet meer :P

Laatst aangepast door Yuki Kuro op di nov 04, 2014 11:03 am; in totaal 1 keer bewerkt

"You can't fix stupid. There's not a pill you can take. There's not a class you can go to. Stupid is forever." - Ron White

"I'm not stupid at all!!!" -Cirno

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu zo jun 24, 2018 5:35 am