SWR FORUMS BE/NL

Deel
    WolfTouhou
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨

Leeftijd : 15
    Speciale vermogens : Ben een grappenmaker maar ben heel vriendelijk.

SWR FORUMS BE/NL

Bericht van WolfTouhou op za feb 21, 2015 8:45 am

Hoi, ik en mijn vriend hebben een forum opgericht en het zou een kleine steun zijn als je er ook bij zou zijn. We proberen inmiddels wat reclame te maken....Moest je intresses hebben, hier is de site:
    http://swrforums.actieforum.com/
    We hopen dat jij ook komt!
    -WolfTouhou

Laatst aangepast door WolfTouhou op za feb 21, 2015 10:59 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Princess Sylvysprit
    Passagier van het interdimensionale quizschip

Leeftijd : 21
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

Re: SWR FORUMS BE/NL

Bericht van Princess Sylvysprit op za feb 21, 2015 10:00 am

Interessant idee, maar mag ik wat vragen?
    Waarom zou je een forum speccifiek oprichten voor 1 game uit de hele serie?

Your fortune: キタ━━━━━━(゚∀゚)━━━━━━ !!!!

"You need the player to level up, not the character." -ZUN

Formerly known as Eeveesprit
    WolfTouhou

Bericht van WolfTouhou op za feb 21, 2015 10:08 am

Wel, we kozen de naam van een bepaalde touhou game omdat veel touhou forums al bestaan, zelfs al is het niet echt voor EEN game bedoeld, dit is gewoon een touhou forum. Maar met de naam van een bepaalde game.
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya op za feb 21, 2015 11:39 am

Het spijt me, maar ik wil toch graag even wijzen op dit stukje van de forumregels van TvH:
    Forumregels schreef:Namen en URLs van andere sites of fora noemen mag, maar een topic aanmaken dat alleen ten doel heeft om andere sites of fora te promoten, mag niet zonder toestemming van een mod of beheerder.

Ik heb op zich geen problemen met dit topic, maar ik zou graag zien dat je het de volgende keer eerst even vraagt. Veel succes met jullie forum verder!
    WolfTouhou

antwoord

Bericht van WolfTouhou op za feb 21, 2015 11:44 am

Sorry en dankjewel!
    --------
    UPDATE: We hebben een chatbox toegevoegd om het forumen nog leuker te maken! ;)
    Lukas64
    Doodgewone heks (m/v)

Leeftijd : 16
    Speciale vermogens : Good stuff

Bericht van Lukas64 op za feb 21, 2015 12:23 pm

Ik ben die vriend! :) We hopen dat er iemand joint (want dat hebben wij nodig) en hopelijk heb je interesses!

Voorheen Ninten14do

Mijn steam account:
    Kely Scarlet
    The Scarlet Devil

Speciale vermogens : Stikkers plakken op alles en iedereen

Bericht van Kely Scarlet op za feb 21, 2015 7:13 pm

Voor mij is een forum genoeg... dus ik blijf helaas liever hier. Verder succes denk ik

WolfTouhou

Bericht van WolfTouhou op za feb 21, 2015 7:45 pm

Maar het is geen Touhou forum meer, we hebben het verandert
    naar een anime forum, moest je interesses hebben...
    Kely Scarlet
    The Scarlet Devil

Speciale vermogens : Stikkers plakken op alles en iedereen

Bericht van Kely Scarlet op za feb 21, 2015 7:55 pm

Daarvoor gebruik ik MAL al. Dan kan je met mensen all over the world praten :3

WolfTouhou

Bericht van WolfTouhou op za feb 21, 2015 9:35 pm

ben je soms MAL?
    Wat is MAL eigenlijk???
    kermisfan112
    Onsterfelijk

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Crazy lego builder.

Bericht van kermisfan112 op za feb 21, 2015 10:32 pm

Gast...

Een kermis moet je al van veraf kunnen horen, gillende jongens en meisjes en brullende HUSS motoren.

Ranfox
    Plaatselijke yama

Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Power of Fluffyness =3=

Bericht van Ranfox op za feb 21, 2015 10:39 pm

Okay... Leuk dat je een eigen forum maakt, maar voor mij is 1 forum zat hoor. Hier ken ik iedereen al en is veel gezelliger. Sterkte ermee in iedergeval. :)

"I think it sounds good but it needs more *klunk-unk*..."

Seija can't stop to turn my image over~
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame

Leeftijd : 100
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

Bericht van Sophie op za feb 21, 2015 10:52 pm

WolfTouhou schreef:ben je soms MAL?
    Wat is MAL eigenlijk???

MAL is my animelist, waar je komt als je op mijn signature klikt.

Basically is het een enorme website waar je bij houdt welke anime's je volgt, en je ook duizenden groepen hebt (bijvoorbeeld over een anime) die allemaal weer discussies hebben.

Jullie idee is wel aardig, maar Touhou is te klein voor een tweede forum (de meeste zitten hier of op Engelstalige fora), en van anime fora bestaan er al heel veel (een van de grootste Nederlandse is van de aniway).
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)

Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

Bericht van TH-chen op zo feb 22, 2015 1:10 pm

Voor mij is TvH en ShrineMaiden ook goed genoeg.

Maar als ik het zo zie dan weten jullie niet wat jullie doelgroep is. Als je zegt voor iedereen dan is er een grote kans dat mensen toch naar iets specifiekers gaan zoals Mal (voor anime wereldwijd) of Anigenda (voor nederlandse Japan community).

Kies je doelgroep en laat die groeien en mss dat het wel groeit tot een grotere forum over een tijdje.
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Bericht van Nekotaku op di maa 03, 2015 10:26 am

Het is onder de aandacht gekomen van de TvH moderators dat, tot onze grote spijt en teleurstelling, het forum van deze jonge oprichters kort na z'n introductie hier te maken heeft gekregen met accounts waarvan de acties vallen onder de noemers "troll" en "spam". In die mate dat de mods van SWRforums/Belgian anime paradijs zich verplicht hebben gezien al meteen minstens één account te verbannen. We hoopten (en hadden eigenlijk verwacht) dat het geen leden van Trappen van Hakugyokuro betrof, maar helaas is voor tenminste één zo'n account bevestigd dat deze hoop onterecht was. En naar alle waarschijnlijkheid was dat niet de enige. Het zal iedereen wel duidelijk zijn dat, ondanks het feit dat dit zich afspeelde buiten TvH, het moderator team hier bijzonder afkeurig tegenover staat.

"Trollen" (en het is tot mijn schaamte als internetveteraan dat dit waarlijk een werkwoord is) is een bezigheid die nooit zonder slachtoffers plaatsvindt, is geen "kunst" of vaardigheid en is van een laag niveau. Het is een teken van onvolwassenheid en plezier scheppen in neigingen van de menselijke natuur waar we boven zouden moeten staan. Extra bezwarend is dat dit gebeurde tegenover een nieuw opgericht forum, waarvan de oprichters erg jonge personen betreffen.
    De verbannen account heeft afbeeldingen geplaatst die niet op hun plaats waren op een publiek forum voor alle leeftijden, ZEKER wanneer ze het ingrijpen van de jonge moderators vergden. Ik kan begrijpen dat we allemaal wel eens de grenzen aftasten van wat kan en mag op een forum. Het is met ervaring en de nodige waarschuwingen dat we leren waar die grenzen liggen. Op een nieuw forum gaan en meteen dergelijk materiaal posten is in mijn ogen ofwel een openlijke daad van agressie of tekenend voor een bijzonder laag inzicht in de noden en gevoelens van anderen. Geen van beide valt te excuseren en persoonlijk (ik kan hierbij niet spreken voor de hele moderator staff) geloof ik ook niet dat dit gedaan was zonder een zeker bewustzijn van slechte intenties.

Het wordt maar al te gemakkelijk beweerd op online communities dat ze tot het beste van internet behoren, hechter zijn dan andere gemeenschappen of zich beter gedragen. We laten ons graag en vaak iets te snel meeslepen in het enthousiasme dat ontstaat bij zich vinden in een gelijkgestemde groep. In Trappen van Hakugyokuro echter voelen velen van ons dat dergelijke beweringen terecht zijn, en dat we waarlijk veel meer zijn geworden dan slechts een internetgemeenschap, en er hier een afwezigheid is van de toxiciteit die helaas vele fora en dergelijke kenmerkt. Onze persoonlijke bijeenkomsten op conventies, onze eigen Yuyucon en zelfs een zomerkamp zijn verwezenlijkingen die bijzonder te noemen zijn, slechts mogelijk dankzij het enthousiasme en de generositeit (in meerdere opzichten) van tientallen leden. Daarbij hebben we ons altijd opengesteld voor wie toegang zocht tot de gemeenschap, of actief moeite gedaan om mensen er bij te betrekken die zelfs maar enige interesse toonden. Zelfs wanneer zo'n integratie een zekere uitdaging inhield. Om nu te moeten waarnemen dat nieuwe leden die hier met goede intenties posten hun forum aangevallen zien is op z'n zachtst gezegd teleurstellend te noemen.

Nu en dan hoor ik wel eens van mensen dat ze niet zeker weten of ze er echt wel helemaal bijhoren, of deel zijn van de "kern" van TvH. Weet dat dit voor iedereen hier op zeker punt zo geweest is, bijna zonder uitzondering. Zelfs nog voor de oprichting van dit forum waren er reeds mensen in Nederland die elkaar hadden leren kennen via Touhou. Er is echter altijd een grote wil geweest om nieuwe leden te verwelkomen, zelfs actief te werven. TvH mag trots zijn als community dat we steeds zo inclusief zijn geweest, niet exclusief. Het gevoel dat je er waarlijk bijhoort is iets dat komt met de tijd, maar het komt niet alleen vanuit de gemeenschap. Het komt ook van jezelf. Deel uitmaken van een hechte vriendengroep is ook een stukje werk, geven en nemen. Die bereidheid om anderen bij te staan wordt doorgaans niet vergeten, hoeveel we soms ook willen geloven (uit misplaatst zelfmedelijden) dat niemand aan ons denkt. Wie zich schuldig maakt aan iets als een ander forum gaan pesten stelt niet alleen TvH als gemeenschap in een verkeerd daglicht maar neemt zelf ook een stap terug uit die gemeenschap.

Er wordt gehoopt dat hiermee de zaak ten einde is en dat dit zich nooit zal herhalen. Ook dat iedereen hier de nodige volwassenheid aan de dag zal leggen in mogelijke discussies over het onderwerp en het niet nodig acht met alle geweld te achterhalen over welke partijen hier wordt gesproken. Het is reeds met hen afgehandeld door het moderator team.
    Tot slot wil ik als moderator van dit forum me verontschuldigen tegenover de oprichters van SWRforums/Belgisch anime paradijs voor wat er gebeurd is. Ik kan dit niet beslissen in naam van iemand anders maar hoop (en ben er gerust in dat dit zo zal zijn voor onze administrator en andere mods) dat andere leden zich hierbij scharen.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu ma okt 23, 2017 8:16 am