help een technobeet // laptops verbinden voor 2hu spelen

Deel
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

help een technobeet // laptops verbinden voor 2hu spelen

Bericht van Reym op za apr 25, 2015 7:58 pm

Heu iedereen, een (niet-forum)vriend van mij en ik willen onze laptops aan elkaar verbinden om PoFV te spelen.
    Maar we zijn allebei nogal technobeten en we hebben nog nooit eerder dat gedaan. Hoe werkt het precies? Ik heb gekeken op de touhou wiki maar daar heb ik alleen gelezen over netplay mbv het programma Adonis.

Gooi je de laptops aan elkaar met een LAN-kabeltje, en wat moeten we dan doen (en wat moeten we selecteren in het spel zelf)?
    Help deze bejaarde technobeten uit de brand! We zullen erg blij zijn. (ik heb zelf een LAN kabel hier, geen idee of ik voor de rest nog wat nodig heb qua techniek.)

Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Re: help een technobeet // laptops verbinden voor 2hu spelen

Bericht van Urameshiya op za apr 25, 2015 9:34 pm

PoFV is bepaald niet het makkelijkste spel om over een netwerk te spelen, helaas. Dat wil zeggen: soms lukt het om onbegrijpelijke redenen gewoon niet. Wat we op Yuyucon (meestal met succes, maar niet altijd) doen is het volgende:

1. Zorg dat beide spelers de juiste versie van PoFV hebben (versie 1.50a). Dit kun je onder meer zien op het titelscherm.

2. Koppel de beide computers aan elkaar met een LAN-kabel.

3. Schakel Windows Firewall/andere firewalls uit, of zorg dat PoFV als uitzondering erkend wordt.

4. Achterhaal de IP-adressen van beide computers. Dit doe je als volgt: open het "uitvoeren" venstertje (windows key + R) en typ "cmd /k ipconfig". Tussen de informatie die je dan te zien krijgt staat als het goed is ook de (bekabelde) LAN-verbinding, met daaronder een IPv4-adres. Dit is je eigen IP binnen het netwerk.

5. In je PoFV-map zit een tekstbestand met de naam IP.txt. Het grootste deel van de inhoud van de file is uitleg in het Japans, dus dat kun je negeren, maar van de regels waar geen ";" voor staat moet je zorgen dat ze juist geconfigureerd zijn.
    - IPAddress: hier voer je uiteraard het IP-adres van de computer aan de andere kant in. Dubbel-check dit op typo's. k;P
    - Port: zorg dat hier bij allebei de computers hetzelfde cijfertje ingesteld staat. (Op Yuyucon staat hier op alle computers Port = 17723)
    - Sync: Stel in op Sync = LAN
    - Side: Stel in op Side = Auto

6. Open de custom.exe (of voor de Engelse vertaling custome.exe) in je PoFV-map. Zorg dat de besturingsmethode voor allebei de spelers op "keyboard: all" (キーボード全部) ingesteld staat.

7. Start allebei het spel op (zonder Adonis) en kies match mode --> youkai vs youkai. Het maakt (als het goed is) niet uit of je de Engelse of Japanse versie gebruikt.

8. Wacht af en bid dat het werkt. Het verbinden kan soms even duren.

Ik hoop dat dit helpt! (En ik hoop dat ik niet per ongeluk een belangrijke stap vergeten ben of zo... orz)
    Yonowaaru
    Bronzen Bloemenkijker

Speciale vermogens : Kan bijzonder goed epibreren.

Bericht van Yonowaaru op za apr 25, 2015 10:16 pm

Geweldig, dit is wel handig voor het geval ik nog eens PoFV met iemand wil spelen.
    +1 voor Ura.
    Reym

Bericht van Reym op zo apr 26, 2015 8:25 am

Heel erg bedankt voor de uitleg! We gaan het vanavond wss proberen *steekt duim op* ka:) ka:) ka:)

Reym

Bericht van Reym op wo apr 29, 2015 8:15 am

ik en mn mattie hebben net geprobeerd om dit te doen, maar het lukte niet helaas. We hebben stap 1 t/m 4 van Ura's Stappenplan met succes kunnen doen, maar Stap 5 lukte niet: het bestand ip.txt ontbreekt in mijn POFV map (ook in de zijne zit het niet)

Weet iemand hoe we aan dit bestand kunnen komen? (Kan een aardig iemand het misschien opsturen via skype?)

We hebben allebei versie 150a enzo dus het moet goedkomen hopelijk als we ip.txt hebben :D

Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya op wo apr 29, 2015 9:02 am

Wat vreemd! Ik zou toch zeggen dat het bestand er zou moeten zijn als je die versie hebt. Hoe dan ook, je kunt het makkelijk aanmaken door gewoon een .txt-bestandje op te slaan onder die naam met de volgende inhoud:

Code:
    IPAddress = [Vul in]

Port = 17723

Sync = LAN

Side = Auto
    Het eigenlijke IP.txt-bestand is veel langer, maar alles wat er buiten deze 4 dingen in staat is extra uitleg die verder geen invloed heeft (als het goed is) op wat er in het spel gebeurt.
    Reym

Bericht van Reym op wo apr 29, 2015 9:54 am

dankje, we zullen het opnieuw proberen! kXD

Reym

Bericht van Reym op vr mei 01, 2015 7:16 pm

doublepost want update: helaas lukte het niet. We hebben alle stappen met succes gedaan, en toen we op Youkai VS Youkai klikten hebben we heel lang gewacht, meer dan 15 min ofzo, maar het lukte niet. We hebben het nog een keer geprobeerd maar toen deed ie ook niks. Hij ging wel zeggen "zoekt naar yokai" oid en dat bleef hij afwisselen met een ander tekstje dus het spel was niet vastgelopen.

Hoe lang moeten jullie normaal wachten als je POFV LAN doet? het ziet er naar uit dat mijn mattie en ik geen touhou LAN paati kunnen houden hier ;n;

BaksteenComrade
    Opperbevelhebber op de Oceaan van Hakugyokuro

Bericht van BaksteenComrade op za mei 02, 2015 2:40 am

Uh het klinkt net zoals het probleem wat we op Yuyu hadden.

Om het kort en makelijk te houden, het beste wat je zou kunnen proberen is via een switch via de kabel of wifi te werken.
    Reym

Bericht van Reym op za mei 02, 2015 1:51 pm

omekeki schreef:Uh het klinkt net zoals het probleem wat we op Yuyu hadden.

Om het kort en makelijk te houden, het beste wat je zou kunnen proberen is via een switch via de kabel of wifi te werken.

Hoe doe je dat precies? *stelletje technobete taalstudenten hier*

BaksteenComrade
    Opperbevelhebber op de Oceaan van Hakugyokuro

Bericht van BaksteenComrade op za mei 02, 2015 6:18 pm

Uh heb je daar je waar je het porbeert een wifi of internet verbinding?

(wordt een lang topic zo denk ik je kan me ook op skypos poken is meschien wat makelijker uitleggen.)
    Hakurei Ninja
    Moderator

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

Bericht van Hakurei Ninja op za mei 02, 2015 6:29 pm

Op Yuyucon heb ik ook gehad dat op één computer de Japanese versie wel wilde verbinden maar de Engelse voor wat voor reden dan ook niet. Dus het is wellicht de moeite waard om naast EN-EN ook de combinaties EN-JP, JP-EN en JP-JP uit te proberen.

@Reym schreef:
    omekeki schreef:Om het kort en makelijk te houden, het beste wat je zou kunnen proberen is via een switch via de kabel of wifi te werken.
    Wat hij bedoelt is de computers direct met elkaar verbinden, of met twee kabeltjes allebei in hetzelfde kastje aanstuiten (een switch of router bijvoorbeeld), of allebei verbinden met hetzelfde wi-fi netwerk.

Je krijgt per methode een ander IP-adres, maar verder is het proces precies hetzelfde. Bij allemaal zoek je bij stap 4 van Ura's uitleg naar een IPv4 adres, maar moet je bij een draadloos netwerk onder een ander kopje kijken (bij mij heet het "Wireless LAN adapter Wireless Network Connection") dan bij een bedraade verbinding (bij mij heet het "Ethernet adapter Local Area Connection").

En nogmaals, let er op dat je het IP-adres van de ander in je IP.txt bestand invult, dat ze goed gespeld zijn, en dat de port hetzelfde getal is.

Als het niet werkt kan je proberen de andere computer te "pingen". Dit lost opzich niets op, maar dan weet je wel beter of het aan de verbinding of aan iets anders ligt.
    In het cmd.exe programma (dat zwarte scherm in Ura's vierde stap) moet je dan ping typen, gevolgd door een spatie en het IP-adres van de ander. (Bijv. "ping 192.169.0.5") Als als alle pakketten "received" zijn en geen "lost" is het pingen gelukt. Als allebei de computers elkaar kunnen pingen weet je dat er waaschijnlijk niets mis is met de verbinding tussen de computers.

ʜᴀᴋᴜʀᴇɪ☯ɴɪɴᴊᴀ
    Reym

Bericht van Reym op zo mei 03, 2015 4:34 am

@Hakurei Ninja schreef:Op Yuyucon heb ik ook gehad dat op één computer de Japanese versie wel wilde verbinden maar de Engelse voor wat voor reden dan ook niet. Dus het is wellicht de moeite waard om naast EN-EN ook de combinaties EN-JP, JP-EN en JP-JP uit te proberen.

@Reym schreef:
    omekeki schreef:Om het kort en makelijk te houden, het beste wat je zou kunnen proberen is via een switch via de kabel of wifi te werken.
    Wat hij bedoelt is de computers direct met elkaar verbinden, of met twee kabeltjes allebei in hetzelfde kastje aanstuiten (een switch of router bijvoorbeeld), of allebei verbinden met hetzelfde wi-fi netwerk.

Je krijgt per methode een ander IP-adres, maar verder is het proces precies hetzelfde. Bij allemaal zoek je bij stap 4 van Ura's uitleg naar een IPv4 adres, maar moet je bij een draadloos netwerk onder een ander kopje kijken (bij mij heet het "Wireless LAN adapter Wireless Network Connection") dan bij een bedraade verbinding (bij mij heet het "Ethernet adapter Local Area Connection").

En nogmaals, let er op dat je het IP-adres van de ander in je IP.txt bestand invult, dat ze goed gespeld zijn, en dat de port hetzelfde getal is.

Als het niet werkt kan je proberen de andere computer te "pingen". Dit lost opzich niets op, maar dan weet je wel beter of het aan de verbinding of aan iets anders ligt.
    In het cmd.exe programma (dat zwarte scherm in Ura's vierde stap) moet je dan ping typen, gevolgd door een spatie en het IP-adres van de ander. (Bijv. "ping 192.169.0.5") Als als alle pakketten "received" zijn en geen "lost" is het pingen gelukt. Als allebei de computers elkaar kunnen pingen weet je dat er waaschijnlijk niets mis is met de verbinding tussen de computers.

ok, dat klinkt als een goed plan wat we als volgende kunnen proberen. We hebben wifi daar dus ik hoop dat het gaat lukken.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za jun 23, 2018 11:33 pm