Spiegelanamorfose

Deel
    Snakke
    Shmupping and Skiing

Leeftijd : 20
    Speciale vermogens : Discipel zijn van de grote god Marsupilcoatl

Spiegelanamorfose

Bericht van Snakke op vr mei 01, 2015 10:05 am

Wat is een spiegelanamorfose vraag je nu aan mij?
    Een spiegelanamorfose is een anamorfose met behulp van spiegels.
    Neen even serieus, een anamorfose is een vervorming van een object. In dit geval is het object een tekening. De spiegel in spiegelanamorfose slaat op het gebruik van een spiegel om deze vervorming te voltooien.
    Want zoals jullie wel weten en ongetwijfeld zelf gemerkt hebben vervormen spiegels de werkelijkheid! Links wordt rechts en dun wordt dik, of omgekeerd! De Seija in deze westerse wereld! Ooit gedacht dat spiegels zo geweldig waren?! Ik niet, want dat zijn ze ook niet.
    Maar om gewoon een normale, vlakke spiegel te gebruiken, is veel te gemakkelijk. Dus gebruik ik in dit geval een cilindrische spiegel. Zo wordt de vervorming een beetje groter en is het resultaat nog indrukwekkender.

Als deze verklaring niets verhelderd, misschien zal een voorbeeld dat wel doen.

Een monster!:
    Of toch niet?
    Ahw:

Ok, ze is nog steeds droevig, maar toch geen monster?

Dus je kan, zoals je ziet wel heel leuke dingen doen met spiegels! Als er vraag naar is kan ik wel uitleggen hoe je het moet doen, aangezien het niet zo ongelooflijk moeilijk is. Maar wel veel werk als je project groot wordt. Dit resultaat heeft ongeveer een 6-tal uur gekost om te realiseren.
    WCP
    Wiskundemaestro

Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Ik krijg mijn pot nacho cheese niet open.

Re: Spiegelanamorfose

Bericht van WCP op wo mei 06, 2015 11:22 pm

Ziet er heel erg leuk uit! Heb je die vervorming berekend of op buikgevoel getekend?

"Mattentaarten zijn best wel oké."  -WCP, Yuyucon 4
    Snakke
    Shmupping and Skiing

Leeftijd : 20
    Speciale vermogens : Discipel zijn van de grote god Marsupilcoatl

Bericht van Snakke op do mei 07, 2015 5:41 pm

Berekend. Heel eenvoudig door je te bekomen afbeelding 'in' je cilinder te zetten, en dan een vast punt te kiezen vanwaar je kijkt. Dan inkomende lichtstraal berekenen en reflecteren op het grondvlak met behulp van (de basis van) ruimtemeetkunde.
    Enige nadeel was dat we het in GeoGebra deden en dus manueel elk punt en elke spline/lijn moesten maken. Dus als je iets meer dan een basisfiguur neemt heb je al gauw veel werk.

"Ingenieurs zijn de pooiers van de wetenschappen."
    ~ Lieven Scheire

Quote kan uit context genomen zijn

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Soortgelijke onderwerpen

-

Het is nu ma okt 23, 2017 8:17 am