Renaissance challenge #2: Return of the ofuda!

Deel
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Renaissance challenge #2: Return of the ofuda!

Bericht van Urameshiya op do sep 03, 2015 12:59 pm

De eerste TvH Renaissance-challenge is nog bezig, maar toch is het tijd om alvast met de tweede te beginnen! Ditmaal draait het om een oude traditie op TvH: het plakken van ofuda's op ongeveer alles waar ze redelijk aan blijven hangen.

Sommige mensen herinneren zich misschien het ofuda-topic nog, maar wie nog niet zo lang op TvH is zal zich misschien afvragen wat een ofuda eigenlijk is. Dus laat ik beginnen met een korte uitleg: een ofuda is het soort wit met rode papiertje dat Yoshika op haar voorhoofd draagt, en dat je in Japan bij allerlei heiligdommen en tempels kunt krijgen. Het zou de eigenaar bescherming van rampspoed of andere gunstige effecten moeten bieden, maar de ofuda op Yoshika's voorhoofd is waarschijnlijk gewoon bedoeld zodat Seiga haar enigzins onder controle kan houden.

Het doel van deze challenge is eenvoudig: maak een papiertje dat enigszins op een ofuda lijkt (wat je erop schrijft mag je zelf weten), plak het op een voorwerp, plant, dier, mens, gebouw, voertuig of iets anders in je omgeving en maak er tot slot een foto van. De meest originele foto's die hier geupload worden zullen worden beloond met Renaissance-punten! Iedereen die wel meedoet maar niet wint zal ook een kleine hoeveelheid punten verdienen.

De puntenverdeling is als volgt:
    1e plaats: 100 punten
    2e plaats: 50 punten
    3e plaats: 30 punten
    Alle andere deelnemers: 10 punten

De jury bestaat uit @Sophie, @Kyr2005 en @Urameshiya. De jury doet zelf uiteraard niet mee.

Jullie hebben vanaf nu precies 5 dagen - dus tot dinsdag 8 september om 12:59 - om een leuke ofuda-foto te maken en te uploaden! Het is toegestaan om meerdere ofuda foto's te posten, maar je kunt niet meer dan 1 keer punten winnen. Je kunt dus niet én de 1e én de 2e plaats bemachtigen. Alleen de (volgens de jury) leukste van je foto's telt dan mee voor de punten.

Deze challenge is voorbij! Klik hier voor de uitslag!

Laatst aangepast door Urameshiya op wo sep 09, 2015 12:24 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Kely Scarlet
    The Scarlet Devil

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Stikkers plakken op alles en iedereen

Re: Renaissance challenge #2: Return of the ofuda!

Bericht van Kely Scarlet op vr sep 04, 2015 4:09 pm

blijkbaar heeft nog niemand hier gepost.. maar aangezien ik me verveelde heb ik door het hele huis deze dingetjes op random stuff geplakt dat ik wil beschermen van evil. So Lets start!!!
    Tanuki jr.:
    Duck-kun:
    Tanuki sama (geloof me dit was met gevaar van eigen leven...stoor geen werkende wasbeer D:):
    Figure walhalla (Afblijven th-chen en omekeki, there mine! ):
    Kawaii forum chan (ik proclam deze als eigendom :P):
    O en sorry (niet sorry) deze moest ik doen:

Kies maar lekker. Als ik me verveel komt er meer f:)

Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op vr sep 04, 2015 4:49 pm

Ooh, Kely legt de lat meteen hoog! Erg mooi!

Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    Graan
    Graan

Speciale vermogens : Groeien

Bericht van Graan op vr sep 04, 2015 8:31 pm

Ik weet niet ofuda telt:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.
    7 konten.
    Ranfox
    Plaatselijke yama

Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Power of Fluffyness =3=

Bericht van Ranfox op zo sep 06, 2015 1:05 pm

best paper for ofuda evah:

"I think it sounds good but it needs more *klunk-unk*..."

Seija can't stop to turn my image over~
    Cryogenic Cereal
    Zilveren Soku Kleinmeester

Leeftijd : 20
    Speciale vermogens : Hoge consumptie aan teken- en notitiepapier.

Bericht van Cryogenic Cereal op ma sep 07, 2015 3:23 pm

Spoiler:
    Mijn handschrift is matig.

Ledian
    Shibayan Kid

Bericht van Ledian op ma sep 07, 2015 4:01 pm

Spoiler:
    No comment ^^;
    NekoMithos
    Veelzijdige Phantasmagorist

Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Kogels berekenen.

Bericht van NekoMithos op ma sep 07, 2015 7:37 pm

Heel mooi en aardig deze challenge, alleen wist ik niet wat ik er mee moest.

Toen heb ik alles waar ik de laatste tijd bezig ben een beetje bij elkaar gegooid voor een mooi idee.

Helaas was mijn idee zeer bruin geworden door het roken van mijn ouders. Ik dacht zelfs bijna dat het youkai zou worden! Dus heb ik mijn idee een mooie opknapbeurt gegeven en laten stralen~
    Spoiler:

Overigens, sorry voor de slechte kwaliteit fotos, ik had alleen een 3DS om ze te maken D:
    Maribel Hearn
    Passagier van het interdimensionale quizschip

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : EoSD Extra 502,276,420

Bericht van Maribel Hearn op ma sep 07, 2015 10:54 pm

This is blasphemy. This is madness.
    Spoiler:

Reimu met een Mini-Hakkero?
    En ze zeiden dat Marisa een dief was. XD

Er komt waarschijnlijk meer, al zal het net op tijd worden :P Ik wil nog wat meer moeite doen voor deze challenge.

Edit: toch geen tijd gehad daarvoor, dus het blijft hierbij.

Laatst aangepast door Maribel Hearn op di sep 08, 2015 1:57 pm; in totaal 1 keer bewerkt

Who needs bombs?
    Maak je dromen werkelijkheid! :)
    Snakke
    Shmupping and Skiing

Leeftijd : 21
    Speciale vermogens : Discipel zijn van de grote god Marsupilcoatl

Bericht van Snakke op di sep 08, 2015 8:09 am

Ik heb een ofuda op een geest geplakt. Telt dit ook?
    Spoiler:

Moet een wazige foto uploaden want tijdsgebrek wegen(s) file. Yay. Je ziet zelfs niet eens dat er iets op het papiertje staat :(
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op di sep 08, 2015 7:39 pm

De deadline is inmiddels verstreken. Bedankt voor alle prachtige inzendingen! De super-professionele jury zal zich nu eens gaan beraden over welke nu de mooiste zijn. k;P

Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op wo sep 09, 2015 12:21 am

Na lang beraad is de jury eruit! We vonden alle inzendingen erg leuk, dus het was een lastige keuze, maar we hebben uiteindelijk de volgende 3 meesterwerkjes uitgekozen!

1e plaats: De Geest van Snakke (100 punten)

Jurylid @Sophie: "Myonta is er niets bij, ik vond hem erg geestig! (Maar wat staat er nou op het papiertje?)"

Jurylid @Kyr2005: "Geesten met hoge hoeden zijn supercool, dat is een feit, dus dat verdient zeker de eerste plaats naar mijn mening"

Jurylid @Urameshiya: "In één oogopslag maakt deze foto de inherente problematiek van de ofuda zichtbaar: door het aanbrengen van een ofuda wordt het subject in de invloedssfeer van een externe partij gebracht. Wat blijft er op dat moment nog over van diens individualiteit? Wat zijn wij zonder onze vrije wil? Is Yoshika wel een volwaardige Tuhu? Dit zijn de vraagstukken waarmee Snakke ons op indringende wijze confronteert. Wat deze foto echter boven de rest verheft is de lage kwaliteit. Het is immers de onscherpheid van het beeld die maakt dat de toeschouwer zich bewust wordt van het feit dat elk mogelijk antwoord op deze vraagstukken aan constante twijfel onderhevig behoort te zijn."

2e plaats: De HEMA-bon van Graan (50 punten)

Jurylid @Kyr2005: "De HEMA is awesome en ik ben zeker dat hun kassabonnen beschermen tegen het kwaad. Je voet is veilig."

Jurylid @Urameshiya: "Dit werk toont op verbluffende wijze de overwinning van het kapitalisme op de spiritualiteit: de ofuda is vervangen door een kassabon. Tegelijkertijd wordt de toeschouwer door de visuele overeenkomsten tussen de achterzijde van een HEMA-bon en een ofuda er echter subtiel op gewezen dat geldbejag en geloof in hogere machten in feite niet zo ver uit elkaar liggen. De tegenstelling tussen de twee is slechts schijn; het zijn twee keerzijden van één en hetzelfde stukje papier. In deze samensmelting ligt het ware genie van Graan besloten, en biedt hij ons een nieuw perspectief op een van de vele paradoxen van de moderne tijd."

Jurylid @Sophie: "Ik ben onder de indruk van je budget ofuda, maar of hij echt zal werken... Misschien kun je volgende keer beter à la Reimu donaties vragen."

3e plaats: De Deur van Mithos (30 punten)

Jurylid @Urameshiya: "Het centrale en zonder twijfel meest bewonderenswaardige onderdeel van deze compositie is het karakter 門, poort, aangebracht op de deurpost. Hierin worden signifiant en signifié herenigd; het taalteken , een ideogram in de meest letterlijke zin van het woord, is hier met zeldzaam gevoel voor nuance in zijn volledigheid vastgelegd. Het werk van Mithos is echter niet alleen een overwinning voor de taalkunde. In weerwil van het ontbreken van papier dient het werk ook als een overdenking van de aard van de ofuda, waarin woord en betekenis op eenzelfde wijze verenigd geacht worden te zijn."

Jurylid @Sophie: "Zelfs Sakuya is onder de indruk van je inzet! Hopelijk houdt je deur nu de kwade rokende youkai buiten."

Jurylid @Kyr2005: "Ik apprecieer dat je rekening houdt met brandveiligheid. Alleen jij kan bosbranden voorkomen."

Overige deelnemers: Kely Scarlet, Ranfox, Ledian, Maribel Hearn, Cryogenic Cereal (10 punten elk)

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu ma jun 25, 2018 9:53 am