TvH Renaissance-challenge #10: Punten voor forumposts!

Deel
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

TvH Renaissance-challenge #10: Punten voor forumposts!

Bericht van Urameshiya op ma sep 21, 2015 7:31 pm

Hier is ie dan, op verzoek: de challenge die zelfs Tanuki kan winnen!

De regels zijn uitermate eenvoudig: wie deze maand (van 1 september t/m 30 september) de meeste posts heeft gemaakt op het forum wint! Ook als je niet de meeste posts hebt ontvang je Renaissance-punten voor het aantal posts dat je deze maand gemaakt hebt, en het starten van nieuwe topics levert bonuspunten op.

De drie actiefste posters van deze maand ontvangen respectievelijk 50, 40 en 30 Renaissancepunten, en de rest van de top 10 ontvangt elk 10 punten. Daarbovenop ontvangt iedereen 3 punten per gepost bericht. Elk bericht dat het begin van een nieuw topic vormt levert bovendien 10 bonuspunten op.

Het klinkt misschien wat té simpel om op deze manier forumposts met punten te belonen, maar het doel van de TvH-Renaissance is uiteindelijk natuurlijk om forumactiviteit aan te moedigen. Het kan dus geen kwaad om forumactiviteit buiten de rest van de challenges ook op deze manier nog eens te belonen. Uiteraard zijn de forumregels nog altijd van toepassing, en spam is dus niet toegestaan.

Dus als je nog een leuk topic in gedachten had om te posten, of als je nog wat leuke nieuwe toevoegingen had aan een ouder topic: post ze voordat de maand om is!
    TanukiTyfoon
    Dubbel T
    Dubbel T

Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : slechte opening zinnen

Re: TvH Renaissance-challenge #10: Punten voor forumposts!

Bericht van TanukiTyfoon op ma sep 21, 2015 7:36 pm

Urameshiya schreef:het doel van de TvH-Renaissance is uiteindelijk natuurlijk om forumactiviteit aan te moedigen.
    Wat je nu aanmoedigt is spam.

en weer een challenge die maribel gaat winnen
    Rage
    Über-Senpai

Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

Bericht van Rage op ma sep 21, 2015 7:40 pm

Het is wel een beetje oneerlijk om vanaf 1 september te tellen.

"Time to [Censored] some face!"
    -Random Namekian
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op ma sep 21, 2015 9:22 pm

Rage schreef:Het is wel een beetje oneerlijk om vanaf 1 september te tellen.
    Maar het is de hele maand Renaissancemaand! Het zou juist vreemd zijn om pas vanaf nu te tellen...

Als we vanaf nu zouden tellen zouden mensen misschien inderdaad geneigd zijn om te gaan spammen om op kop te blijven. Op de manier zoals we het nu doen wordt ook activiteit die niet speciaal voor de punten was (namelijk alle posts in de afgelopen 3 weken) meegeteld, en hebben de mensen die niet speciaal voor de punten gaan spammen maar sowieso al actief zijn een voorsprong. Dat lijkt me juist heel eerlijk.
    Kazatski
    Hemelbewoner

Leeftijd : 21
    Speciale vermogens : Geen speciale vermogens hebben

Bericht van Kazatski op di sep 22, 2015 12:13 am

Urameshiya schreef:Als we vanaf nu zouden tellen zouden mensen misschien inderdaad geneigd zijn om te gaan spammen om op kop te blijven. Op de manier zoals we het nu doen wordt ook activiteit die niet speciaal voor de punten was (namelijk alle posts in de afgelopen 3 weken) meegeteld, en hebben de mensen die niet speciaal voor de punten gaan spammen maar sowieso al actief zijn een voorsprong. Dat lijkt me juist heel eerlijk.

Ik ben het eens met dat laatste (en niet omdat ik vrijwel bovenaan sta, maar omdat het meedraagt aan het doel, namelijk activiteit), maar het lijkt mij dat het toch aanzet tot spammen. Juist omdat bijvoorbeeld Maribel en ik al zo veel gepost hebben (en jij nota bene ook in de top 3 staat), is het voor anderen ofwel demotiverend omdat ze waarschijnlijk toch vrij weinig kans hebben ofwel aanlokkelijk om te gaan spammen om zo überhaupt genoeg posts te krijgen, alhoewel Psycho Maniac het toch voor elkaar heeft gekregen om met vrij weinig online te zijn toch in de (huidige) top tien van meest actieve berichtenplaatsers staat van deze maand (ja ik weet dat dat typisch is voor hem, maar in theorie kan iedereen dat dus). Ook betekent het ook niet dat er nu niet gespamd zal worden om op kop te blijven; het is zelfs makkelijker omdat sommigen al een redelijke voorsprong hebben op anderen (niet dat ik die intentie heb, maar ik denk dat je mijn punt snapt).

Daarnaast is het een beetje een probleem dat niet iedereen evenveel aandacht besteed aan elke post. Een post in een "hurt & heal"- of "wat denk je"-topic is bijvoorbeeld vrij makkelijk en vereist niet veel vermogen om na te denken (sorry, ik weet niet hoe ik dit kan zeggen zonder te klinken als een klootzak). Als iemand daarintegen een heel lange en goeie post maakt of ergens op een andere manier veel tijd in heeft gestoken, zoals bijvoorbeeld een tekening, is het ietwat scheef om dat op dezelfde manier te beoordelen als een post waarvoor iemand misschien 10 seconden iets gedaan heeft. Het moedigt dus niet alllen spam aan maar het ontmoedigt ook nog eens de posts van kwaliteit omdat deze gewoon te lang duren om te maken in vergelijking met posts die even veel opleveren en stukken makkelijker zijn. Dit is ervanuitgaande dat alle posts enkel worden gemaakt wegens deze challenge, wat natuurlijk veel te veel versimpeld is maar het heeft er waarschijnlijk wel invloed op. In de praktijk zullen diegenen die zo'n post willen maken dat wel doen omdat het ook een post is en ze doen dat omdat ze dat willen delen, niet omdat er een challenge is die hen daarvoor beloont.

Om even een voorbeeld te geven: ik had deze post veel korter kunnen maken en vaag kunnen houden om zo vragen erover te krijgen en misschien 2-4 extra posts kunnen maken, enkel om uit te leggen wat ik nu in deze ene post (hopelijk) goed heb uitgelegd.
    Een extremer geval: je kunt een topic maken en dat gebruiken in plaats van de chatbox (of skype) en zo veel posts maken. Dit is waarschijnlijk veel te lastig om daadwerkelijk uit te voeren, gezien het al snel onder spam valt; maar als je het misschien iets meer nuanceert is het misschien nog mogelijk ook (wat waarschijnlijk nog steeds niet gaat gebeuren want dat is vaak nog moeilijker, alhoewel dit topic al vrij dicht in de buurt begint te komen).

Vanwege de bovenstaande redenen klinkt het dus niet als een challenge die meer activiteit gaat brengen, gezien de manier waarop dit te winnen is heel kinderachtig kan gaan worden en mijn inschatting is dat de mensen op dit forum niet zo zijn. Nu zou je kunnen denken dat het daarom wel een goede challenge is omdat het misschien wel mee zal vallen met de onzinposts, maar dan komt het neer op dat deze challenge gewoon punten geeft aan de mensen die nu al bovenaan staan in de topposter lijst. Je kunt daar tegen inbrengen dat de "Wie het laatst post, post het best!"- en "75000 Posts!"-challenge van hetzelfde soort zijn, maar daar had iedereen die mee deed, zowel bewust als onbewust, ten minste een gelijke kans om te winnen, wat hier duidelijk niet het geval is: er zijn al mensen met een voorsprong die dus in theorie hier meer kans hebben om te winnen, wat eerlijk is gezien het gaat om een activiteitschallenge. Echter, het is een beetje apart om pas op twee derde van de maand aan te geven dat dit, ondanks enigszins voorspelbaar (nee ik wist het niet zeker, ja ik had het verwacht als een van de eerste challenges), daadwerkelijk een challenge is.

Ik snap dat dit bedoelt is om het posten aan te moedigen (en mogelijk omdat Tanuki zo graag een challenge wilde die hij kon winnen), maar dit heeft niet veel potentie voor kwaliteit. Spammen mag dan misschien niet nodig zijn voor deze challenge, het is wel de makkelijkste manier om te winnen en die is niet heel prettig voor anderen.

Spoiler:
    Ja ik weet dat andere challenges niet echt bijdragen aan de postcount, maar ook die hebben op een andere manier wel iets te maken met dat het forum zo lang bestaat en dat mensen leuke, al dan niet rare, dingen met elkaar doen en zijn wel redelijk eerlijk voor wie kan winnen (afgezien misschien de touhou 15 challenge, maar daar maakt het niet uit hoeveelste je bent en is de score daar aangepast dat het meer loont mee te doen dan beter te zijn dan anderen; als je Easy 1CC hebt, heb je al de helft van de mogelijke punten)

P.S.
    Sorry voor eventuele lange, mogelijk onoverzichtelijke, zinnen.
    Princess Sylvysprit
    Passagier van het interdimensionale quizschip

Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

Bericht van Princess Sylvysprit op di sep 22, 2015 11:51 am

Spoiler:
    OH BOY, TIME TO FUNPOST

KIJK NAAR MIJN RARE PEEPEE'S!

Maar even serieus, ik vind deze challange ook een beetje oneerlijk, like, dit soort dingen zorgen ervoor dat mensen gaan spammen enzo.
    En het is ook een beetje oneerlijk dat de challange al op 1 september begon, nu maken sommige mensen geen kans meer, zeker omdat sommige mensen juist concentreerde op de challanges inplaats van andere activiteit.

Your fortune: キタ━━━━━━(゚∀゚)━━━━━━ !!!!

"You need the player to level up, not the character." -ZUN

Formerly known as Eeveesprit
    Maribel Hearn
    Passagier van het interdimensionale quizschip

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : EoSD Extra 502,276,420

Bericht van Maribel Hearn op di sep 22, 2015 11:58 am

Ik vind hier eerlijk gezegd niets oneerlijk aan. De hele bedoeling van de TvH Renaissance is activiteit! Het is logisch dat er een challenge zoals deze zou komen! Dat had iedereen makkelijk kunnen voorspellen... en ik had het zelf ook al verwacht. Er zijn niet veel betere manieren dan aantal posts om activiteit te meten, en volgens mij gaat er hier niemand spammen. :P

(Dat ik zo ver voor sta staat los van mijn mening.)

Who needs bombs?
    Maak je dromen werkelijkheid! :)
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op di sep 22, 2015 12:05 pm

Ik begrijp wat jullie willen zeggen, maar bekijk het eens op deze manier: veel van de andere challenges belonen kwaliteit, en deze ene challenge beloont kwantiteit. Dat mag toch ook wel een keertje?

Eeveesprit schreef:Maar even serieus, ik vind deze challange ook een beetje oneerlijk, like, dit soort dingen zorgen ervoor dat mensen gaan spammen enzo.
    En het is ook een beetje oneerlijk dat de challange al op 1 september begon, nu maken sommige mensen geen kans meer, zeker omdat sommige mensen juist concentreerde op de challanges inplaats van andere activiteit.
    Ik denk dat het niet zo is dat mensen geen kans meer maken. Zo enorm groot zijn de aantallen posts waar het om gaat ook weer niet. Maar los daarvan: je maakt sowieso niet 'geen kans'. Je krijgt hoe dan ook punten voor je posts, ongeacht of je nu uiteindelijk bovenaan de lijst staat of niet.

Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    TanukiTyfoon
    Dubbel T
    Dubbel T

Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : slechte opening zinnen

Bericht van TanukiTyfoon op di sep 22, 2015 12:33 pm

Ook nog: Hier is ie dan, op verzoek: de challenge die zelfs Tanuki kan winnen!
    Challenge accepted!!!
    Kely Scarlet
    The Scarlet Devil

Speciale vermogens : Stikkers plakken op alles en iedereen

Bericht van Kely Scarlet op di sep 22, 2015 2:31 pm

Ik ga niet spelen om te winnen en te spammen. Ik vind dat er weer eens wat vullende topicse omhoog mogen! GO GO LANGE TOPICSEN!!!

Graan
    Graan

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Groeien

Bericht van Graan op di sep 22, 2015 5:40 pm

Voor 50 e-puntjes vind ik het helemaal geen slechte challenge.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.
    7 konten.
    Ranfox
    Plaatselijke yama

Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Power of Fluffyness =3=

Bericht van Ranfox op di sep 22, 2015 10:13 pm

Hmmm... Sinds wanneer worden er überhaupt maandelijkse post statistieken bijgehouden? (Al vermoed ik dat het ergens een gratis bijkomstigheid is bij het go-board forum.)
    Misschien een leuk idee om zulke stats maandelijks te posten op het forum. Dit word namelijk ook op een ander forum gedaan waar ik op zit, dat geeft vaak leuke inzichten over waar de activiteit van die maand plaats heeft gevonden. Want ik denk niet dat deze stats op dit moment in te zien zijn door normale leden.

"I think it sounds good but it needs more *klunk-unk*..."

Seija can't stop to turn my image over~
    Kazatski
    Hemelbewoner

Speciale vermogens : Geen speciale vermogens hebben

Bericht van Kazatski op di sep 22, 2015 10:18 pm

Ranfox schreef:Hmmm... Sinds wanneer worden er überhaupt maandelijkse post statistieken bijgehouden? (Al vermoed ik dat het ergens een gratis bijkomstigheid is bij het go-board forum.)
    Misschien een leuk idee om zulke stats maandelijks te posten op het forum. Dit word namelijk ook op een ander forum gedaan waar ik op zit, dat geeft vaak leuke inzichten over waar de activiteit van die maand plaats heeft gevonden. Want ik denk niet dat deze stats op dit moment in te zien zijn door normale leden.

Ze zijn te vinden door op de beginpagina te klikken op statistieken. Ook is een overzicht van de meest actieve posters van de huidige maand te vinden op het TvH TV tab (maar niet op de portal).
    Ranfox
    Plaatselijke yama

Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Power of Fluffyness =3=

Bericht van Ranfox op di sep 22, 2015 10:26 pm

Kazatski schreef:Ze zijn te vinden door op de beginpagina te klikken op statistieken. Ook is een overzicht van de meest actieve posters van de huidige maand te vinden op het TvH TV tab (maar niet op de portal).

Oeh, dat is een pagina die ik tot nu toe nog niet ontdekt had. Gaaf! (Al ben ik nu stiekem benieuwd naar de top lijsten van verleden maanden.)

"I think it sounds good but it needs more *klunk-unk*..."

Seija can't stop to turn my image over~
    redtails
    Vaste forumganger (Hard Mode)

Speciale vermogens : Dagelijks het woord "Pruts" gebruiken

Bericht van redtails op di sep 22, 2015 10:30 pm

Stel je voor, het aantal karakters in een post telt mee in de weging k;P

Dat zou puntentelling zó onnodig ingewikkeld en tijdrovend maken

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu vr okt 20, 2017 2:35 pm