Vreemde gevoelens

Deel
    Lukas64
    Doodgewone heks (m/v)

Leeftijd : 16
    Speciale vermogens : Good stuff

Vreemde gevoelens

Bericht van Lukas64 op vr okt 02, 2015 2:17 pm

Ok, ik wou hier over komen praten gwn omdat ik dacht dat ik dit wel wou delen, ik kan het niet uitleggen, maar, soms heb ik zo'n gevoel in mij, zo iets vol met haat en woede, ik zou bijna kunnen zeggen dat het nuclaire woede is die alles zou omverkunnen blazen moest ie los gelaten worden, wanneer ik dit voel voel ik me: "verdrietig, woedend, haat en vernietiging,". Nyah, ik kan het moeilijk uitleggen, ik weet niet wat dit is, maar als ik op iemand dit gevoel uitstraal, dat burn ik hij/haar altijd in de grond (in stilte zette)

Voorheen Ninten14do

Mijn steam account:
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Re: Vreemde gevoelens

Bericht van Urameshiya op vr okt 02, 2015 3:41 pm

Ik denk dat iedereen wel eens negatieve gevoelens heeft, dus ik zou me er niet te veel zorgen om maken. Af en toe boos worden hoort er gewoon bij, en zeker op jouw leeftijd is het heel normaal. Ik ben er vrij zeker van dat het in elk geval niet met kernreacties te maken heeft!
    Kely Scarlet
    The Scarlet Devil

Leeftijd : 21
    Speciale vermogens : Stikkers plakken op alles en iedereen

Bericht van Kely Scarlet op vr okt 02, 2015 4:25 pm

Ik denk dat ik aangezien je leeftijd ook met puberteit te maken kan hebben.
    Vaak is het spreken met iemand waar je je prettig voelt een optie. Als je er echt mega erg mee zit bestaan er ook vertrouwings personen op school of iets zoals een huisarts.

Het beste is ff stil staan en rustig worden. Niet tot dat kook punt komen. Als dit gebeurt in een situatie met mensen is het verstandig om even weg te lopen en tot rust te komen.

Facebook, Cosplaypage, Skype, Line
    Tritium
    Hemelbewoner

Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : The power to offend everyone while trying to be funny

Bericht van Tritium op za okt 03, 2015 9:28 am

Als het je lukt, bottel het woede-gedeelte op en houd het in je achterhoofd voor als je jezelf een keertje moet beschermen. Is mischien geen echte berserkergang maar het werk wel als je een groep botten moet breken.
    Voor de rest, ga iets leuks doen. Speel een spel, vreet een kilo spareribs, smeed een gigantische bijl uit chocola, burninate the peasants, doe iets wat je leuk vind en dat zou wel wat moeten helpen.

Gegeven, zoals velen hier wel weten ben ik niet helemaal 100%, dus als dit averechts advies is verwijder de post maar.

"They think I’m crazy. But I know better. It is not I who am crazy - it is I who am MAD!"
    T
    Beheerder

Speciale vermogens : Matcha

Bericht van T op za okt 03, 2015 12:19 pm

Welkom in de wondere wereld van ~testosteron~.
    Kely Scarlet
    The Scarlet Devil

Speciale vermogens : Stikkers plakken op alles en iedereen

Bericht van Kely Scarlet op za okt 03, 2015 2:45 pm

@Tritium schreef:Als het je lukt, bottel het woede-gedeelte op en houd het in je achterhoofd voor als je jezelf een keertje moet beschermen. Is mischien geen echte berserkergang maar het werk wel als je een groep botten moet breken..

Dit...zou ik niet doen... Aangezien je dan straf baar bent. Tritium plz niet zo gewelddadig... Vechten losten nog nooit wat op.

Maar idd als je je shit voelt is iets leuks doen vaak het goede.

Facebook, Cosplaypage, Skype, Line
    Kazatski
    Hemelbewoner

Speciale vermogens : Geen speciale vermogens hebben

Bericht van Kazatski op za okt 03, 2015 3:53 pm

@Kely Scarlet schreef:
    @Tritium schreef:Als het je lukt, bottel het woede-gedeelte op en houd het in je achterhoofd voor als je jezelf een keertje moet beschermen. Is mischien geen echte berserkergang maar het werk wel als je een groep botten moet breken..

Dit...zou ik niet doen... Aangezien je dan straf baar bent. Tritium plz niet zo gewelddadig... Vechten losten nog nooit wat op.

Maar idd als je je shit voelt is iets leuks doen vaak het goede.

Het klinkt misschien raar, maar voor sommige mensen helpt het juist om die woede te houden zodat je beter weet wat te doen als het wel onprettig wordt, of dat nu ooit zal gebeuren of niet. Het geeft op de lange duur dan een veiliger gevoel en je kunt er zelfs rustiger van worden. Nu weet ik niet hoe veel dit van toepassing is in deze situatie, dus weet ik niet of ik dat wel aan zou willen raden, gezien je jezelf wel goed onder controle moet hebben.

Als je er echt last van hebt dat je dit hebt, ben ik het met Kely eens dat je met een vertrouwenspersoon moet praten, gegeven dat je iets hebt wat het veroorzaakt waar je over kunt praten of daar achter denkt te kunnen komen. Als dat niet zo is, is iets leuks doen altijd een oplossing, want ondanks dat het niet veel aan de oorzaak van de woede doet, helpt het wel goed als afleiding ervan.
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Bericht van Nekotaku op zo okt 04, 2015 1:15 am

Ik raad je aan wat ik mensen eigenlijk tegenwoordig altijd aanraad, bijna ongeacht de situatie: ga gewichtheffen. Het is eigenlijk zo eenvoudig dat het geruststellend is. Hoe je er ook voor staat, één ding is zeker. Je bent nooit slechter af met sterker te worden. En met een leeftijd van 14 jaar is dit het ideale moment om te beginnen, want...
    @T schreef:Welkom in de wondere wereld van ~testosteron~.
    Je heb nu meer dan een decennium waarin je testosterongehalte op z'n hoogtepunt komt en je capaciteit tot het toevoegen van spiermassa het beste is van je hele leven.

Maar even wat serieuzer, mocht je besluiten je heil te zoeken buiten power racks en olympische halters (hoe awesome ze ook zijn), dan moet je misschien eens kijken naar meditatie. Online kan je erg snel informatie vinden over de basis, maar als je wilt kan ik je ook een eenvoudige snelle crash course geven, al ben ik verre van een ervaren beoefenaar.
    Zelfs dan nog raad ik gewichtheffen aan, en dat in combinatie met mediteren.

redtails
    Vaste forumganger (Hard Mode)

Speciale vermogens : Dagelijks het woord "Pruts" gebruiken

Bericht van redtails op za okt 10, 2015 12:02 am

@Nekotaku schreef:Ik raad je aan wat ik mensen eigenlijk tegenwoordig altijd aanraad, bijna ongeacht de situatie: ga gewichtheffen. Het is eigenlijk zo eenvoudig dat het geruststellend is. Hoe je er ook voor staat, één ding is zeker. Je bent nooit slechter af met sterker te worden. En met een leeftijd van 14 jaar is dit het ideale moment om te beginnen, want...
    Je heb nu meer dan een decennium waarin je testosterongehalte op z'n hoogtepunt komt en je capaciteit tot het toevoegen van spiermassa het beste is van je hele leven.

Maar even wat serieuzer, mocht je besluiten je heil te zoeken buiten power racks en olympische halters (hoe awesome ze ook zijn), dan moet je misschien eens kijken naar meditatie. Online kan je erg snel informatie vinden over de basis, maar als je wilt kan ik je ook een eenvoudige snelle crash course geven, al ben ik verre van een ervaren beoefenaar.

Idd, sporten is wel een algemeen geaccepteerde manier om jezelf beter te doen voelen en fun te hebben. Gewichtheffen als dude is een mega eenvoudige manier om wat spiermassa erbij te krijgen. Alhoewel elke activiteit een eenvoudige manier is om spiermassa erbij te krijgen, zolang je het maar doet totdat je uitgeput raakt in korte tijd

Ah, vroege puberteit ;_; , ik kan niet eens meer herinneren hoe m'n stem klonk voordat hij brak op m'n 13e.
    komodostache
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 17
    Speciale vermogens : Self proclaimed King of the Reptiles

Bericht van komodostache op di okt 13, 2015 4:24 pm

Ik denk dat wij wellicht hetzelfde hebben. Dus, vertel ik mijn verhaaltje even.

Ik heb altijd ingehouden waar dan ook. Als ik een discussie heb en iemand me niet laat uit praten, als iemand me beledigt, etc

Ik werd van die boven staande dingen altijd geiriteerd. maar dat was het.
    Dit hield ik een paar jaar vol..
    Nu om elke kleine irritatie heb ik het gevoel dat ik beserk kan gaan.
    Dit is vaak binnen te houden.
    maar zoals veel leerlingen ben ik gezegend met een klas vol imbecielen.
    En als ik elke dag geconfronteerd word door zulke idioten kan ik het niet meer binnen houden.

Ik was met mijn vriendin in de pauze buiten aan het lopen toen een of andere idioot mijn vriendin te beledigen. dat was voor mij de druppel. ik pakte die man en wierp hem op de grond waarna ik vervolgens meerdere keren zijn ribben kast duwde.
    Sinds die dag kwam ik er achter dat niemand mij op school iets kon maken.

Nou blijven deze irritaties altijd binnen. Dus ik heb een oplossing gevonden wanneer ik bij sommige momenten simpel weg op de tafel sla, of mijn hoofd tegen de tafel.
    Dit zorgt er voor mij meer voor dat ik ze niet op iemand anders uit.

Nu zijn we inmiddels een jaar verder en heb ik geleerd me in te houden. De irritaties zijn daar, en mensen kunnen zo nu en dan beter uit mijn buurt blijven. En dat doen ze nu ook als ik ze een subtiele hint geef, want men weet nu inmiddels waartoe ik in staat ben.

Moraal van het verhaal: je leert er mee handelen, probeer het binnen te houden.

Hotseflots.
    komodostache

Bericht van komodostache op di okt 13, 2015 4:28 pm

@Nekotaku schreef:Ik raad je aan wat ik mensen eigenlijk tegenwoordig altijd aanraad, bijna ongeacht de situatie: ga gewichtheffen. Het is eigenlijk zo eenvoudig dat het geruststellend is. Hoe je er ook voor staat, één ding is zeker. Je bent nooit slechter af met sterker te worden. En met een leeftijd van 14 jaar is dit het ideale moment om te beginnen, want...

^Ik kan je aanraden niet te veel gewicht te gebruiken. Want als je teveel spiermassa groeit als je nog niet uitgegroeid bent..dan helpt dat zeg maar niet bepaald.

Hotseflots.
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Bericht van Nekotaku op do okt 15, 2015 8:52 pm

@komodostache schreef:^Ik kan je aanraden niet te veel gewicht te gebruiken. Want als je teveel spiermassa groeit als je nog niet uitgegroeid bent..dan helpt dat zeg maar niet bepaald.
    Het idee dat krachttraining de groei zou remmen komt voort uit oude, achterhaalde studies, het foutieve idee dat dit de groeiplaten aan het uiteinde van botten negatief zou beïnvloeden en het verwarren van correlatie met causatie: mensen met een korte statuur hebben een mechanisch voordeel inzake gewichtheffen waardoor ze vaker het type zijn dat het goed doet in powerlifting. Vanaf je 14 ben je al prima in staat om aan krachttraining te doen, en de jaren waarin je het hoogste niveau van testosteron hebt zijn het best geschikt voor de ontwikkeling van kracht; een voordeel dat na pakweg 25 met het jaar afneemt.

redtails
    Vaste forumganger (Hard Mode)

Speciale vermogens : Dagelijks het woord "Pruts" gebruiken

Bericht van redtails op zo okt 18, 2015 6:02 pm

Even wat wetenschappelijke onderbouwing voor deze thread:

Kinderen (tot 12 jaar voor jongens, 13 jaar voor meisjes):
    10.2165/00007256-199622030-00004
    Weerstands krachttraining veroorzaakt in zowel jongens als meisjes een identieke response in toename van spiermassa. Er is geen effect van leeftijd. Een trainingsprogramma dat tweemaal per week gedaan wordt is voldoende voor het induceren van krachttoename in kinderen, alhoewel de duratie van iedere sessie niet duidelijk is.

Tieners:
    http://bjsm.bmj.com/content/44/1/56
    Huidig onderzoek toont aan dat weerstandstraining een veilige en effectieve activiteit is voor zowel kinderen als tieners, als er gekwalificeerde professionele supervisie aanwezig is tijdens de training sessies. De sessies moeten leeftijd-geschikte instructies omvatten voor het aanleren van goede til-procedures en het aanleren van veilige training-richtlijnen.

Volwassenen:
    J Gerontol A Biol Sci Med Sci (2000) 55 (11): M641-M648. doi: 10.1093/gerona/55.11.M641
    Veroudering (21->73 jaar) heeft geen effect op spiermassagroei na krachttraining en ook niet op detraining. Echter, gender heeft wel een effect; mannen vertonen een tweemaal grotere toename in spiermassa tov vrouwen bij identieke krachttraining. Ook verloren mannen meer spiermassa tijdens detraining.

Effect van training op botdichtheid
    Canadian Journal of Physiology and Pharmacology, 1996, 74(9): 1025-1033, 10.1139/y96-099
    Studie gedaan in tieners. Na 26 weken weerstandstraining was er geen verschil in totaal-lichaam botdichtheid en ook geen verschil in lendenwervel botdichtheid

Mogelijk gevaar van sport op groeiplaten:
    Br J Sports Med 2006;40:749-760 doi:10.1136/bjsm.2005.017822
    Er is bewijs voor zowel acute als chronische schade aan de epifysairschijf (de groeischijf / groeiplaat van de benen) gerelateerd aan sport. De meeste gevallen van epifysaire schade genezen vanzelf door het nemen van rust en medische interventie. Echter, er is ook bewijs dat bepaalde sport ongelukken resulteren in groeistoornissen en deformiteiten.

Case report van een actieve 13-jarige jongen waarbij de groei geheel gestopt is
    http://qjmed.oxfordjournals.org/content/early/2015/02/24/qjmed.hcv037.full
    In bepaalde gevallen is aggressieve krachttraining (>8 uur per week) causaal verbonden aan het prematuur sluiten van de groeischijven. Huidig onderzoek toont aan dat leeftijd-specifieke training veilig is in zowel kinderen als tieners. Echter, er zijn wel sport-gerelateerde groeistoornissen beschreven in de medische literatuur. De patiënt die in deze paper besproken wordt omvat een zelfzame premature groei-stop zonder hormoonstoornissen. In deze patiënt observeren wij een volledige sluiting van de epifysairschijven door fusie. De patiënt is 13 jaar oud en vertoont geen biologische maturiteit.

Redtails:
    Dus ja, als je echt actief bezig gaat zijn met gewichtheffen (>8 uur per week) voordat je 17 jaar oud bent (een gemiddelde leeftijd waarop de groeischijven sluiten) dan heb je wel een relevante kans op groeistoornissen. Echter, bij leeftijd-geschikte training is er een acceptabel risico dat goed te overzien is. Er wordt wel echt geadviseerd om eerst te training onder supervisie van een een professioneel trainer, zodat je jezelf geen ongezonde bewegingen aan gaat leren.
    komodostache

Bericht van komodostache op vr nov 06, 2015 12:02 pm

@Nekotaku schreef:
    @komodostache schreef:^Ik kan je aanraden niet te veel gewicht te gebruiken. Want als je teveel spiermassa groeit als je nog niet uitgegroeid bent..dan helpt dat zeg maar niet bepaald.
    Het idee dat krachttraining de groei zou remmen komt voort uit oude, achterhaalde studies, het foutieve idee dat dit de groeiplaten aan het uiteinde van botten negatief zou beïnvloeden en het verwarren van correlatie met causatie: mensen met een korte statuur hebben een mechanisch voordeel inzake gewichtheffen waardoor ze vaker het type zijn dat het goed doet in powerlifting. Vanaf je 14 ben je al prima in staat om aan krachttraining te doen, en de jaren waarin je het hoogste niveau van testosteron hebt zijn het best geschikt voor de ontwikkeling van kracht; een voordeel dat na pakweg 25 met het jaar afneemt.

The more I know then I guess ^^.
    Niet gerelateerd met de groei: Ik weet enkel dat ik door het pompen van gewict nogal last heb van mijn schouders.

Hotseflots.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Soortgelijke onderwerpen

-

Het is nu do aug 17, 2017 1:48 am