Card Games

Deel
    Graan
    Graan

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Groeien

Card Games

Bericht van Graan op do jan 28, 2016 1:15 pm

Zo nu en dan heb ik het al eens voorbij zien komen, maar nog nooit veel besproken: zijn hier meerdere mensen die regelmatig TCG/CCG of andere kaartspellen spelen? Denk aan Hearthstone, Magic: the Gathering, Pokémon, Weiβ Schwarz of gewoon Poker.

Sinds een paar maanden ben ik weer Magic: the Gathering gaan spelen met een aantal klasgenoten. Nu ben ik wel benieuwd of er meer mensen in mijn omgeving zijn die het spelen, aangezien het nog een actieve playerbase heeft. Vooral casual multiplayer is altijd fun, wel of niet in commander format. Op het moment ben ik bezig een deck te bouwen rond voornamelijk Japan-themed Spirits, want ik moet toch mijn innerlijke weeaboo tevreden stellen.

Weiβ Schwarz heb ik ook even overwogen. Ik weet dat ik spelers en kaarten kan vinden in Rotterdam, maar heb de stap nog niet gemaakt. Misschien als ik kaarten van een leuk set te pakken kan krijgen, maar het is sowieso niet iets waar ik veel geld in zou willen steken. Who knows, het ziet er wel grappig uit.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.
    7 konten.
    Silverlik
    Gouden Soku Kleinmeester

Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : Hoping.

Re: Card Games

Bericht van Silverlik op do jan 28, 2016 5:42 pm

ik speel weiss schwarz en vanguard ^^. weiss schwarz is wel duur hoor, 5 euro per booster (valt mee)
    starter set is 21 euro (valt ook mee), maar een compentiefe deck is rond de 100-200 euro

Tritium
    Vaste forumganger (Hard Mode)

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : The power to offend everyone while trying to be funny

Bericht van Tritium op do jan 28, 2016 5:54 pm

Ik heb een berg magic kaarten, ik doe er alleen niks mee omdat de toernooitjes hier te duur zijn en er verder niemand is die het wil spelen.

Gegeven het is hoofdzakelijk Alara-block dus het is ook niet al te nieuw meer =D

"Boss of Touhou 6: vampire girl who wants to go outside,
    Boss of Touhou 15.5: socioeconomic inequality"-Mr Frog
    Manfred
    Hemelbewoner

Speciale vermogens : Het plakken van pleisters op al mijn vingers

Bericht van Manfred op vr jan 29, 2016 11:13 pm

Er wordt in de MangaKissa Utrecht nog wel eens gekaart, zal ik eens vragen of daar Magic: the Gathering ook nog steeds bij is?

In ieder geval populair bij ons is een kaartspel waarbij je een team helden vormt, en met zijn allen een villan met zijn mooks weg moet proberen te spelen. Die tegenstander is een soort kaart versie van een Non Playing Character. De naam van het spel weet ik niet uit mijn hoofd.
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : kwarktaart

Bericht van Tanshu op zo jan 31, 2016 5:00 pm

Uno :^)

Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Bericht van Nekotaku op zo jan 31, 2016 5:07 pm

Nooit echt bezig gehouden met deck building games of iets in de aard van Magic of Weiss Schwarz. Ik speel wel eens hanafuda (koi-koi) en vroeger heb ik veel Texas Hold'em poker gespeeld. Voor een rondje koi-koi mag je me altijd aanspreken en ooit eens een pokeravond met een groep TvH'ers lijkt me ook wel wat.

Alcus
    Zilveren Soku Grootmeester

Bericht van Alcus op zo jan 31, 2016 5:39 pm

@Manfred schreef:(...) In ieder geval populair bij ons is een kaartspel waarbij je een team helden vormt, en met zijn allen een villan met zijn mooks weg moet proberen te spelen. Die tegenstander is een soort kaart versie van een Non Playing Character. De naam van het spel weet ik niet uit mijn hoofd.

Is dat wellicht toevallig Sentinels of the Multiverse, of misschien de Marvel versie genaamd Legendary: A Marvel Deck Building Game? Ikzelf speel Sentinels en dat is altijd wel leuk op een avondje met vrienden.

Ik heb Yu-Gi-Oh! gespeeld vroeger en ik heb daar nog kaarten van, maar ik ben al jaren geleden gestopt omdat het na een tijdje gewoon niet meer leuk was door de nieuwe banlists en nieuwe uitbreidingen die gemaakt leken om mensen alle nieuwe kaarten te laten kopen. Het werd na een tijdje gewoon onspeelbaar als je niet meeging met de trend en de allernieuwste decks. Het is nog wel af en toe leuk om met vrienden te spelen met oude decks.

Ik heb verder nog twee trial decks (20 kaarten elk) van Magic en heb het daarmee geprobeerd, maar ik ben er nooit echt ingerold.
    komodostache
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 18
    Speciale vermogens : Self proclaimed King of the Reptiles

Bericht van komodostache op zo jan 31, 2016 6:41 pm

Ik speel zelf Magic The Gathering. en in het verleden heb ik ook Yu-Gi-Oh, Pokemon, en Hearthstone gespeeld.

Vind het spelen van de spellen erg leuk, maar heb vaak geen tijd of mensen er voor.

Hotseflots.
    Manfred
    Hemelbewoner

Speciale vermogens : Het plakken van pleisters op al mijn vingers

Bericht van Manfred op zo jan 31, 2016 8:03 pm

@Alcus schreef:
    @Manfred schreef:(...) In ieder geval populair bij ons is een kaartspel waarbij je een team helden vormt, en met zijn allen een villan met zijn mooks weg moet proberen te spelen. Die tegenstander is een soort kaart versie van een Non Playing Character.

Is dat wellicht toevallig Sentinels of the Multiverse, ...
    Inderdaad, Sentinels of the Multiverse.

Ik heb het andere spel nog even nagevraagd, maar Magic: the Gathering wordt in de MangaKissa bijna niet meer gespeeld.
    RakeStriver
    Slapeloze pannentrommelaar

Speciale vermogens : Lezen, schrijven, luisteren... oh, moet het speciale vermogens zijn dan?

Bericht van RakeStriver op zo jan 31, 2016 10:18 pm

Weiss Schwarz wordt veel in Rotterdam's Gamers of the West gespeeld, en een paar forumgangers en ik spelen wel eens daar. Budget-wise kan ik je wel leiden, dus zeg maar.

Sinds kort speel ik ook Vanguard, en ik heb nog een oude Blastoise/Keldeo deck liggen. Magic heb ik kort gespeeld maar art-wise spreekt mij persoonlijk niet aan. Ik zou wel Luck & Logic willen spelen zodra ik de kaarten binnen heb en ik speel wel eens poker ook. Hearthstone heb ik opgegeven en ikzelf speel het niet maar blijkbaar zijn er ook mensen die Force of Will spelen bij GotW. Yu-Gi-Oh! heb ik ook opgegeven sinds de vroegere generaties. Ik herken het spel op de dag vandaag ok niet meer terug en de community tegenwoordig is gewoon toxic, het is niett echt aan te raden om het spel te spelen voor de community.

@Silverlik de prijzen die je hebt genoemd zijn GotW prijzen en die liggen wel hoger, omdat card shops toch moeten blijven bestaan. ik steun ze via merchandise te kopen daar maar ik koop geen kaarten meer daar though.

Kortom: maak een afspraak met medeforumgangers, ga naar GotW, of ga naar Tsunacon of andere cons.

"Like the Fist of Stalin......... up your ass." Nikolai Belinski, Kino der Toten

Silverlik
    Gouden Soku Kleinmeester

Bericht van Silverlik op zo jan 31, 2016 10:20 pm

Klopt Klopt, En als iemand in regio rotterdam woont, en een keer zin heeft om Weiss te spelen, wees niet bang om een keer met mij af te spreken, kunnen we een paar rondes spelen ^^

RakeStriver

Speciale vermogens : Lezen, schrijven, luisteren... oh, moet het speciale vermogens zijn dan?

Bericht van RakeStriver op zo jan 31, 2016 11:01 pm

@Silverlik schreef:Klopt Klopt, En als iemand in regio rotterdam woont, en een keer zin heeft om Weiss te spelen, wees niet bang om een keer met mij af te spreken, kunnen we een paar rondes spelen ^^

Op welke dagen ben jij meestal vrij? Op donderdag is er een WS tourney op voorwaarde dat er voldoende mensen zijn die het willen spelen, en zondag is gewoon de algemene dag voor WS tourneys. Doordeweeks kunnen we altijd afspreken.

"Like the Fist of Stalin......... up your ass." Nikolai Belinski, Kino der Toten

Silverlik
    Gouden Soku Kleinmeester

Bericht van Silverlik op zo jan 31, 2016 11:08 pm

op dit moment ben ik altijd vrij, alleen moet ik een beetje gaan letten op m'n ov deze maand. maar meestal ben ik er op een vrijdag of zondag (ligt er aan of mensen die ik ken gaan) :P

RakeStriver

Bericht van RakeStriver op zo jan 31, 2016 11:09 pm

Alright, hou me op de hoogte (via Facebook/Skype whatevs)

Silverlik
    Gouden Soku Kleinmeester

Bericht van Silverlik op zo jan 31, 2016 11:11 pm

add me maar op Facebook dan :p, link staat op m'n profiel ^^

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu wo jun 20, 2018 5:46 am