GAME REVIEW: Atelier Ajroën: The Alchemist of Frøddlogr

Deel
    Princess Sylvysprit
    Passagier van het interdimensionale quizschip

Leeftijd : 21
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

GAME REVIEW: Atelier Ajroën: The Alchemist of Frøddlogr

Bericht van Princess Sylvysprit op vr nov 11, 2016 2:06 am

Goedenmiddag dames en heren, mijn naam is Princess Sylvysprit, profesioneel game criticus.
    Vandaag gaan we Atelier Ajroën: The Alchemist of Frøddlogr reviewen.

Atelier Ajroën: The Alchemist of Frøddlogr voor de Playstation 4 was een van de meest underated games van 2016, weinig mensen weten zelfs van het bestaan af, het had ook aardig wat problemen met de localizatie, en er waren veel boze mensen op internet, dat komt omdat er een hoop controversie was over de schattigheid van Ajroën's frilly jurkje, blijkbaar vonden sommige mensen dit te ver gaan.

Voor degene die nog niet bekend zijn met de franchise;
    Atelier Ajroën is een videospel gebaseerd op de boekenserie "De Saga van Ajroën".
    De Saga van Ajroën is een spinoff van de bekende high fantasy boekenserie "De Saga van Najor", de hoofdfranchise staat ook al bekend om succesvolle games zoals Najor Sun en Moon.

Het spel begint met een mooie geanimeerde opening gemaakt door Studio Deen (bekend van meesterwerken als Sakura Trick), waarin we een jonge Ajroën en haar zus Lithia samen zien spelen, maar Lithia word meegenomen door een verschijnsel genaamd de Ruiter in de Zwarte Kamerjas.
    Het spel begint in het fictionele dorp Holopolis, dit ligt op de grens van Manfraedia en Frøddlogr, waar een grote toren zit waar de magieyakuza het dorp en de dichtbije omstreken heerst.
    Op het scherm krijgen we een mysterieus figuur te zien genaamd Sagoskatt, en hij zegt dat we nu klaar zijn om met alchemie te beginnen.
    Deze "Sagoskatt" is basically de tutorial voor dit segment van het spel, we krijgen een van de main mechanics van de game hier uitgelegd: het maken van verschillende voorwerpen door middel van alchemie.

Dit is waar veel mensen de verandering zullen merken tussen Atelier Ajroën en de Najor games waarmee ze gewend zijn, want dit is niet alleen maar een RPG, hier is het gebruiken van alchemie een groot deel van het spel.
    De controls werken goed, en de battles zijn uitdagend.
    Het verhaal volgt de oude vertrouwde spin-off van de boekenserie zeer goed, maar er zijn wel een paar puntjes die me opgevallen zijn:
    1. In het boek stond beschreven dat de afstand van Holopolis naar Manfraedia wel te voet te doen was (zolang je genoeg meenam voor de route), maar volgens de game heb je een ballon nodig.
    2. Het boek voor het recept voor Tëċkstuurett vegētabll proteiɟn is pas in Ivor (Olavf) te krijgen, maar in het boek kende Ajroën het al toen ze net begon.
    Maar goed, ik wil het graag even hebben over het einde van de game:
    Spoiler:
    Het laatste gevecht tegen de Ruiter in de Zwarte Kamerjas vond ik echt heel zielig, toen je er achter kwam wie het daadwerkelijk was voelde het niet meer als een gevecht, maar als pure emotionele pijn. Ik was daarom ook zeer geschockt toen bleek dat Lithia niet gedwongen was om met hem mee te gaan.
    Het gevecht tegen Dark Sagoskatt was ook echt een hoogtepunt van de game, vooral de muziek op de achtergrond was echt heel gaaf.
    Verder wil ik ook even melden dat Unoriet een veelste overpowered materiaal is, je krijgt het ongeveer in het midden van de game, maar je kan het abusen om er stats mee te krijgen op je items die net zo goed zijn als de lategame.
    Aangezien Lithia ook aan alchemie doet hoop ik dat we een Atelier Lithia krijgen, maar de developers houden hun mond strak dicht, want ze moeten tenslotte wel eerst goed de verfilimg van de Saga van Najor goed hypen

Ik geef Atelier Ajroën: The Alchemist of Frøddlogr een 8.8

Ik raad het aan mensen aan die fan zijn van de Saga van Najor en/of de saga van Ajroën, maar voor mensen die nieuw zijn met de franchise is er genoeg te beleven, de game sleurt je mee en je wilt niet losgelaten worden.

Your fortune: キタ━━━━━━(゚∀゚)━━━━━━ !!!!

"You need the player to level up, not the character." -ZUN

Formerly known as Eeveesprit
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Re: GAME REVIEW: Atelier Ajroën: The Alchemist of Frøddlogr

Bericht van Urameshiya op vr nov 11, 2016 7:28 pm

Ik heb ook erg genoten van Atelier Ajroën! De prachtige landschappen van Froddlogr en de mystieke BGMs gaven het echt een opvallende andere sfeer vergeleken met eerder Atelier-games, maar op een of andere manier werkte het heel goed. Mijn favoriete personage in het spel was overigens Kelgris, de onsterfelijke familiar van Sagoskatt. De cut scenes met Kelgris en Omsorg waren echt te schattig!

Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    Manfred
    Hemelbewoner

Speciale vermogens : Het plakken van pleisters op al mijn vingers

Bericht van Manfred op zo jan 08, 2017 11:24 pm

Er zijn al plushie's van, zie ik, maar ik wacht met spanning op de eerste figurine.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu wo nov 22, 2017 1:53 pm