Naar welke C81 releases kijk jij uit?

Deel
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Als het voor Yuu-chan is kan ik alles.

Naar welke C81 releases kijk jij uit?

Bericht van Urameshiya op ma dec 12, 2011 2:37 pm

Het is weer bijna zo ver!
    ...en nee, ik heb het niet over Kerst of Oudjaar! Ik bedoel natuurlijk de Comiket, en de honderden en nog eens honderden nieuwe Touhou doujinshi, CDs en andere spulletjes die daar bij horen! Zitten daar dingen tussen waar jullie speciaal naar uitkijken? Of misschien releases die gewoon wel interessant klonken?

Een van de releases waar ik naar uitkijk is deze:

Youyou Kengeki Musou, een actiespel met Youmu in de hoofdrol. Waarschijnlijk hebben een hoop mensen er al wel van gehoord door de demoversies en trailers, maar nu komt dus eindelijk het volledige spel uit! De graphics en muziek zitten heel ver boven het niveau dat je normaal van doujin-games zou verwachten, en qua gameplay is het ook veelbelovend. En Youmu. Dat is eigenlijk al genoeg uitleg.

Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    RakeStriver
    Slapeloze pannentrommelaar

Speciale vermogens : Lezen, schrijven, luisteren... oh, moet het speciale vermogens zijn dan?

Re: Naar welke C81 releases kijk jij uit?

Bericht van RakeStriver op ma dec 12, 2011 3:48 pm

@Urameshiya schreef:En Youmu. Dat is eigenlijk al genoeg uitleg.

'Nuff said, zegt Ura...

Dat spel ziet er awesome uit. Ff afwachten totdat ie uit is natuurlijk ^^. Deze zet ik bovenaan mijn speellijst (weet niet hoe lang mijn speellijst, maar geloof me, hij is lang...).

"Like the Fist of Stalin......... up your ass." Nikolai Belinski, Kino der Toten

Sophie
    Schepper van de Zittende Dame

Leeftijd : 99
    Speciale vermogens : 126 woorden per minuut typen

Bericht van Sophie op ma dec 12, 2011 6:20 pm

Ik heb eigenlijk nog van niks gehoord BD;
    Het meeste is japans dus ja...
    Is er ergens een lijst van iemand die bij houdt wat er uit gaat komen? ^^;

Also, liefde voor Snivy! <3

Shiori Cosplay

Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)

Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

Bericht van Pshycho Maniac op ma dec 12, 2011 8:39 pm

Ik kijk ook uit naar dat spel.

En daarmee bedoel ik dat ik over een paar weken door iets anders wordt afgeleid en het helemaal vergeet en dan in 6 maanden opeens over dat spel struikel.

⑨⑨⑨  ⑨⑨⑨
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op di dec 13, 2011 12:47 pm

Skip schreef:Ik heb eigenlijk nog van niks gehoord BD;
    Het meeste is japans dus ja...
    Is er ergens een lijst van iemand die bij houdt wat er uit gaat komen? ^^;
    Ik ben bang dat er niet echt Engelstalige overzichten zijn. Zo'n overzicht zou trouwens ook een absurd lange lijst zijn hoor. ^^; Maar voor games en muziek kun je bijvoorbeeld eens een Youtube search met de zoektermen 'C81' en 'Touhou' (of 東方) doen, dan kom je waarschijnlijk aardig wat tegen. (Voornamelijk demootjes van nieuwe arrange albums.)

Qua doujinshi kun je een heel aardige indruk krijgen via Pixiv, als je daar een account hebt. Op deze pagina zijn al een kleine 1000 deelnemende circles te zien. (Pas op, circle cuts (de kleine circle-plaatjes die in de Comiket catalogus komen) zouden licht NSFW kunnen zijn.) Als je op het circle plaatje klikt krijg je meer details te zien, inclusief informatie over wat die circle uit gaat brengen, als ze het al bekend gemaakt hebben. Ik weet niet of Google translate er wijs uit kan worden, maar het is te proberen. Het is ook mogelijk om (met de zoekbalk bovenaan) op circlenaam te zoeken. Het zijn voornamelijk doujinshi-circles die er tussen staan, maar het zou best kunnen dat je er ook wat muziek-circles of andere circles tussen vindt.

Als je van een bepaalde circle wilt weten wat ze uit gaan brengen/of ze iets uit gaan brengen, kun je ook naar hun homepage proberen te gaan en eens kijken of je ergens een '81' ziet staan, of iets over de datum 30 december (12月30日). Vaak zetten muziek-circles op de pagina's over nieuwe albums een link naar een crossfade demo neer, en bij doujinshi's kun je vaak een aantal pagina's of op z'n minst de voorkant zien.

Als je het van een specifieke circle wilt weten maar er niet uit komt, kun je het uiteraard ook vragen in dit topic.

Ik was het trouwens vergeten hier te zeggen, maar ik kijk natuurlijk ook nog steeds uit naar de 6e Touhou M-1 Grand Prix!

Oh, en omdat ik gok dat meer mensen dit interessant vinden, hier is nog een trailer van een game die op C81 uit gaat komen: een RPG genaamd 'Touhou Gensoumaroku ~ The Devil of Decline'.

Mocht iemand trouwens voor deze Comiket gehoopt hebben op de langverwachte volgende aflevering van die Touhou-anime van Maikaze, waarvan ze een tijd gezegd hebben dat ie in 2011 af zou zijn, dat gaat toch 2012 worden. XD

Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op wo dec 14, 2011 3:48 pm

Ben een overzicht tegengekomen dat sinds gisteren op internet rondhangt van alle Touhou-games die naar alle waarschijnlijkheid op de komende Comiket gaan uitkomen. Hieronder een vertaald lijstje!
    • Landje-verover-strategiespel-waarvan-de-naam-nog-onbekend-is, van de circle Chiyuudou, bekend van Touhou Chemblem. In het spel zullen zo'n 150 (!) Touhou-personages voorkomen, verdeeld over 36 verschillende factions. Klik hier voor een aantal screenshots.

• Touhou Gensou Maroku, een RPG van Strawberry Bose. Klik hier voor de trailer.

• miracle☆party -Fushigi no Gensokyo 2-, een nieuwe roguelike RPG van AQUA STYLE. Trailer.

• Youyou Kengeki Musou, de 3D action game van Ankake Supa waarvan in de eerste post van dit topic een trailer staat.

• Remilia no Dokiwaku Koumakan deel 2, een adventure game van Float Counter. Klik hier voor een impressie van het eerste deel.

• Touhou Gekokujou Quintet, een RPG van Sharp Eight. Hier een paar screenshots.

• Touhou Jichinsai - Quelling of lotus realm -, een monopolie-achtig spel van Sylph Works.

• Een experimentele versie van Touhou Panetama, een puzzelspel van Apparedo. Trailer.

• Demoversie van Touhou U~☆Patchouli, een 3D dungeon novel RPG van Alchemist Labo.

• Demoversie van Touhou Mikagami Sekai ~ Reflection of This Fact, een RPG van disfact.

• SakuTaku - The Phantom Of Green Faith -, een SRPG van Kokoko Soft. Een eigenaardig uitziend spelletje waarbij Sakuya kennelijk gelovige zieltjes moet winnen voor de Moriya Shrine. SakuTaku staat overigens voor Sakuya-san Tactics. Demo te downloaden vanaf de site.

• Gyakuten Touhou Sai, een nieuwe namaak-Ace Attorney door Suicayasan. Screenshots.

• Touhou Shinbunki - the Description of Eastern Lotus Land -, een kranten-maak-spel van Magic Hour.

• Demo-versie van NITORI BOX, een puzzel-actiespel BirdStrike.

• Gensou Rinbukyoku, een multiplayer shooting game van Project VENUS.

• Hi-Hisoutensoku, een shooting-versie van Hisoutensoku door Nashi to Teko-ire.

• AloMarron, de circle achter multiplayer online quiz shooting game Touhou Chireibun zal deelnemen aan C81, maar zal pas op 19 december aankondigen wat ze daar gaan verkopen.

• SANAE & MOMIE ~WITH IBARAKASEN, een side scrolling action RPG van GATLING CAT. Op de site is een demoversie te downloaden.

• Dangerous Suwako-chan, een action game van UTG Software.

• Myon Musou, een action game van ZWEi. Gameplay video.

• De preview-versie van Gensou no Rinbu, een multiplayer action game van CUBETYPE.

• Demoversie van Touhou Sky Arena - KURENAI, 3D high-tension spell battle action game van Ryouiki Zero. KURENAI is een vervolg op de oorspronkelijke Sky Arena, met 8 nieuwe characters, vernieuwde gameplay, stages en BGMs, en compatibiliteit met de HAYATE-versie van de oorspronkelijke Sky Arena. De volledige versie zal waarschijnlijk op Reitaisai uitkomen.

• Gensou Shouyuugishuu, een verzameling van 5 mini-games van Sweet Lapine.

• Touhou Legion, een enkel-scherm-actie-shooting game vanTenkuu-dokei.

• Maihana Soumakyou, een shooting-achtige action game van souvenir circ.. Video en screenshots.
    Ik geef geen garanties dat alle transscripties van titels correct zijn. ^^;

Urameshiya
    RakeStriver
    Slapeloze pannentrommelaar

Speciale vermogens : Lezen, schrijven, luisteren... oh, moet het speciale vermogens zijn dan?

Bericht van RakeStriver op wo dec 14, 2011 5:49 pm

Bedankt voor het (vertaalde) lijst Ura. Nog meer spellen om een oogje op het zeil te houden en eens te spelen als ik een gelegenheid voor heb ^^

"Like the Fist of Stalin......... up your ass." Nikolai Belinski, Kino der Toten

OkashiiKisei
    Vaste forumganger (Easy Mode)

Leeftijd : 24

Bericht van OkashiiKisei op wo dec 14, 2011 8:16 pm

@Urameshiya schreef:Het is weer bijna zo ver!

Een van de releases waar ik naar uitkijk is deze:

Youyou Kengeki Musou, een actiespel met Youmu in de hoofdrol. Waarschijnlijk hebben een hoop mensen er al wel van gehoord door de demoversies en trailers, maar nu komt dus eindelijk het volledige spel uit! De graphics en muziek zitten heel ver boven het niveau dat je normaal van doujin-games zou verwachten, en qua gameplay is het ook veelbelovend. En Youmu. Dat is eigenlijk al genoeg uitleg.

Ah ja, hier ik heb ik eerder wat trailers van gezien. Het ziet er echt subliem uit~ Weinig doujin games die zo beeldig uit zien als dit. Het is trouwens gebasseerd op de Ys serie, die bekend staat voor zijn geweldige boss fights en actie. Het wordt ongetwijfeld een fantastisch spel. Hier is een voorbeeld van een typische Ys eindbaas gevecht.
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)

Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

Bericht van Pshycho Maniac op wo dec 14, 2011 8:24 pm

Nice.
    Ik wil AL die spellen.

⑨⑨⑨  ⑨⑨⑨
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op wo dec 21, 2011 8:38 am

Gisteren is er een trailer uitgebracht van het vervolg op Touhou Sky Arena, waarvan op C81 de demoversie uit zal komen: http://www.nicovideo.jp/watch/sm16474958. In de demo zitten zo te zien alleen Reisen en Flandre (en misschien Aya en Sanae?), maar uit de silhouetten tegen het eind van de trailer is wel het een en ander op te maken over de personages die we in de volledige versie (mei 2012) kunnen verwachten. *kuch*Kogasa*kuch*.

Er staat dat de uiteindelijke versie te combineren zal zijn met de oorspronkelijke Touhou Sky Arena, voor 18 playable characters in totaal, maar of dat met de demo ook kan weet ik niet.
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op do dec 29, 2011 9:09 am

Ankake Spa heeft nog gauw even een demo van Youyou Kengeki Musou online gezet! Met twee redelijk lange stages en in totaal drie bazen is het best de download waard: http://ankakespa.blog136.fc2.com/blog-entry-35.html.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu ma mei 22, 2017 11:26 pm