Je favoriete thema's

Deel
    Quwanti
    Moderator

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

Je favoriete thema's

Bericht van Quwanti op do sep 01, 2011 8:44 pm

In de jaren dat de touhou project bestaat heeft ZUN verschillend aantal music themes gemaakt. Voor iedereen moet er wel een favoriete zijn, want er is genoeg keus tussen wel meer dan 200 themes (ja, 100 personen en hun stage themes, en nog cd muziek).

Wat is/zijn jouw leuke tracks van touhou?

Zelf ga ik voor 夜が降りてくる ~ Evening Star (Night Falls ~ Evening Star). Dat is Yukari's theme in Immaterial and Missing Power. Geweldig gewoon, haha. Het maakt Yukari erg spannend (als personage), en mysterieus. Daarnaast staat er in mijn lijstje ook:

*アルティメットトゥルース (Ultimate Truth) — Stage 6 Theme, [[Perfect Cherry Blossom]]
    *仰空 (Skygazer) — Pre Battle, [[Immaterial and Missing Power]]
    *恋色マスタースパーク (Love-colored Master Spark) — Marisa Theme, [[Imperishable Night]]
    *厄神様の通り道 ~ Dark Road (Road of the Misfortune God ~ Dark Road) — Stage 2 Theme, [[Mountain of Faith]]
    *神さびた古戦場 ~ Suwa Foughten Field (The Venerable Ancient Battlefield ~ Suwa Foughten Field) — Kanako Theme, [[Mountain of Faith]]
    *万年置き傘にご注意を (Beware the Umbrella Left There Forever) — Kogasa Theme, [[Undefined Fantastic Object]]
    *感情の摩天楼 ~ Cosmic Mind (Emotional Skyscraper ~ Cosmic Mind) — Byakuren Theme, [[Undefined Fantastic Object]]
    *ルーズレイン (Ruse Rain) — Stage EX Theme, [[Fairy Wars]]
    *デザイアドライブ (Desire Drive) — Stage 4 Theme, [[Ten Desires]]
    *夢殿大祀廟 (The Dream Palace Great Mausoleum) — Stage 5 Theme, [[Ten Desires]]
    *未知の花 魅知の旅 (Unknown Flower, Mesmerizing Journey) — Track 1, [[Unknown Flower, Mesmerizing Journey]]

Laatst aangepast door Quwanti op wo jan 15, 2014 9:04 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Als het voor Yuu-chan is kan ik alles.

Re: Je favoriete thema's

Bericht van Urameshiya op do sep 01, 2011 9:39 pm

Oooh, je hebt een goeie smaak Quwanti. =P Veel van die nummers die jij genoemd hebt vind ik ook mooi, maar er zit zoveel moois tussen ZUNs composities dat mijn top-lijstje er uiteindelijk toch behoorlijk anders uit komt te zien...

Om het mezelf even makkelijk te maken zal ik maar nakijken welke 7 thema's ik bij de jaarlijkse populariteits-polls van de Japanse wiki afgelopen winter had gestemd. Dat waren:

東方妖々夢 ~ Ancient Temple (TH7 Stage 5)
    人形裁判 ~ 人の形弄びし少女 (TH7 Alice)
    神さびた古戦場 ~ Suwa Foughten Field (TH10 Kanako)
    ボーダーオブライフ (TH7 laatste spell)
    感情の摩天楼 ~ Cosmic Mind (TH12 Byakuren)
    平安のエイリアン (TH12 Nue)
    ネクロファンタジア (TH7 Yukari)

Ik weet het, de spreiding van waar ze vandaan komen is een beetje onregelmatig. Ik ben duidelijk bevooroordeeld... Een absolute nummer 1 aanwijzen zou me trouwens echt nooit lukken. XD

Als ik van m'n top 7 een top 8 had mogen maken was waarschijnlijk 幻視の夜 ~ Ghostly Eyes (TH8 stage 1) er ook nog bijgekomen. Verder vindt ik ook Reincarnation (TH3, Mima) geweldig. Een nummer waarvan ik eigenlijk pas ontdekt heb hoe mooi ik het vind is スターヴォヤージュ2008 (Star Voyage 2008, van de extra CD bij Touhou Sangetsusei ~ Strange and Bright Nature Deity deel 1). Het heeft echt zo'n heerlijk hoog ZUN-gehalte, met die blazers enzo. Jammer alleen dat er maar zo weinig doujin-arranges van zijn.

Oh, en niet te vergeten: mijn persoonlijke favorieten in het nieuwe spel zijn Miko's thema, het stage 4 thema, en Seiga's thema. Kan de titels alleen nog niet allemaal zo goed onthouden. xD
    Quwanti
    Moderator

Bericht van Quwanti op do sep 01, 2011 10:09 pm

Mooi lijstje! Dit is trouwens niet het enige. In mijn iTunes 54 nummers met een 5-sterren beoordeling, word alleen lastig om ze allemaal te noemen. :P En om maar te zeggen, degene die jij hebt genoemd in het lijstje staan er ook allemaal tussen!
    Hakurei Ninja
    Moderator

Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

Bericht van Hakurei Ninja op vr sep 02, 2011 1:24 am

Mijn favoriete track is momenteel 廃獄ララバイ (Haigoku Rarabai, "Lullaby of Deserted Hell") van Stage 5 in Chireiden (TH11). Ik wordt er gewoon blij van elke keer als ik die stage speel. ^^ Het is een heerlijk gezellige melodie, de wissels in toonsoorten zijn geniaal, en het heeft op een of andere manier een leuk middeleeuws-achtig sfeertje vind ik. En het is een persoonlijk pluspunt dat als ik de stage speel ik altijd bij Rin aankom als de track opnieuw begint en het wind geluid weer komt. Precies op tijd voor de overgang naar de bosstheme.

Er zijn wel meer tracks die ik leuk vind (thema van Alice is de enige die ik me zo snel kan bedenken ^^;), maar deze is de enige waar ik echt naar uitkijk in een playthrough.

ʜᴀᴋᴜʀᴇɪ☯ɴɪɴᴊᴀ
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Als het voor Yuu-chan is kan ik alles.

Bericht van Urameshiya op vr sep 02, 2011 2:13 am

Mooi lijstje! Dit is trouwens niet het enige. In mijn iTunes 54 nummers met een 5-sterren beoordeling, word alleen lastig om ze allemaal te noemen. En om maar te zeggen, degene die jij hebt genoemd in het lijstje staan er ook allemaal tussen!
    Haha, in mijn Touhou-playlist is er veel te veel met 5 sterren. In de praktijk blijkt 5 sterren gewoon soms niet genoeg te zijn voor ZUNs muziek. XD

Oja, een ander thema dat ik de laatste tijd ook graag luister is 夢消失 ~ Lost Dream (TH3, Kana Anaberal). Staat die ook tussen jouw 5-sterren lijst? =P
    AseliaNL
    Vaste forumganger (Easy Mode)

Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : stare right into your soul

Bericht van AseliaNL op di sep 06, 2011 3:58 am

@Hakurei Ninja schreef:Mijn favoriete track is momenteel 廃獄ララバイ (Haigoku Rarabai, "Lullaby of Deserted Hell") van Stage 5 in Chireiden (TH11). Ik wordt er gewoon blij van elke keer als ik die stage speel. ^^ Het is een heerlijk gezellige melodie, de wissels in toonsoorten zijn geniaal, en het heeft op een of andere manier een leuk middeleeuws-achtig sfeertje vind ik. En het is een persoonlijk pluspunt dat als ik de stage speel ik altijd bij Rin aankom als de track opnieuw begint en het wind geluid weer komt. Precies op tijd voor de overgang naar de bosstheme.
    Jaaaa die is prachtig idd... en ook de vorige theme (Heartfelt Fancy) heeft dat mystieke tintje

PCB Stage 5 - Mystic Oriental Dream ~ Ancient Temple behoort ook tot mn favorieten.
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Speciale vermogens : kwarktaart

Bericht van Tanshu op do dec 15, 2011 6:28 pm

Op dit moment ben ik helemaal into Legend of the Great Gods, Mononobe no Futo's theme. :3
    Infinnacage

Speciale vermogens : Piano's werpen

Bericht van Infinnacage op do dec 15, 2011 6:48 pm

lange lijst aan favorieten. toevallig kan ik deze allemaal spelen op piano.
    ha. ha. ha~

Septette for the dead princess
    Sakura Sakura ~ Japanize Dream
    Border of Life
    U.N. Owen Was Her?
    Crimson Belvedere ~ Eastern Dream
    Necrofantasia
    Satori Maiden ~ 3rd eye
    Last Remote

...en alle andere liedjes uit EoSD en PCB.

Vanishing Dream ~ Lost Dream
    Romantic Children
    Legendary Illusion ~ Infinite Being
    Dream Land
    Alice in Wonderland

Spoiler:

Nostalgic Blood of the East ~ Old World
    Maiden's Capriccio ~ Dream Battle
    Voyage 1969 en 1970

The Gensokyo the Gods Loved
    Fall of Fall ~ Autumnal Waterfall
    The Venerable Ancient Battlefield ~ Suwa Foughten Field
    Tomorrow will be Special; Yesterday was Not
    Native Faith

Hartmann's Youkai Girl
    Lullaby of a Deserted Hell

Rural Makai City Esoteria
    Fires of Hokkai

Night Sakura of Dead Spirits
    Rage
    Über-Senpai

Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

Bericht van Rage op do dec 15, 2011 8:01 pm

Chinese Tea(house)
    Shanghai Alice of Meiji
    Border of Life
    Reach for the Moon, Immortal Smoke
    Flowering Night
    Necro Fantasia
    en
    Broken Moon

"Time to [Censored] some face!"
    -Random Namekian
    Quwanti
    Moderator

Bericht van Quwanti op do dec 15, 2011 8:35 pm

Intussen is mijn luistje alweer wat veranderd. :P En nog een eervolle vermelding voor Alice Meastra van Lotus Land Story.

仰空 (Skygazer) - Pre Battle - 東方萃夢想 ~ Immaterial and Missing Power
    夜が降りてくる ~ Evening Star (Night Falls ~ Evening Star) - Yukari Theme - 東方萃夢想 ~ Immaterial and Missing Power
    恋色マスタースパーク (Love-colored Master Spark) - Marisa Theme - 東方永夜抄 ~ Imperishable Night
    阿礼の子供 (Child of Are) - Track 2 - 東方求聞史紀 ~ Perfect Memento in Strict Sense
    厄神様の通り道 ~ Dark Road (Road of the Misfortune God ~ Dark Road) - Stage 2 Theme - 東方風神録 ~ Mountain of Faith
    星の器 ~ Casket of Star (Vessel of Stars ~ Casket of Star) - Marisa Theme - 東方緋想天 ~ Scarlet Weather Rhapsody
    地の色は黄色 (The Ground's Color is Yellow) - Ruined Hakurei Shrine Theme - 東方緋想天 ~ Scarlet Weather Rhapsody
    ラストリモート (Last Remote) - Stage EX Theme - 東方地霊殿 ~ Subterranean Animism
    フェアリー冒険譚 (The Fairy's Adventurous Tale) - Track 1 - 東方三月精 ~ Strange and Bright Nature Deity
    万年置き傘にご注意を (Beware the Umbrella Left There Forever) - Kogasa Theme - 東方星蓮船 ~ Undefined Fantastic Object
    ルーズレイン (Loose Rain) - Stage EX Theme - 妖精大戦争 ~ 東方三月精
    未知の花 魅知の旅 (Unknown Flower, Mesmerizing Journey) - Track 1 - 未知の花 魅知の旅
    夢殿大祀廟 (Dream Palace of the Great Mausoleum) - Stage 5 Theme - 東方神霊廟 ~ Ten Desires
    妖怪裏参道 (Youkai Back Shrine Road) - Stage EX - 東方神霊廟 ~ Ten Desires
    Shiro

Leeftijd : 19

Bericht van Shiro op ma sep 03, 2012 10:54 pm

Lullaby of neverending hell, PCB stage 1 en 4, UN Owen was her, en alle uit EoSD. Heel veel dus.

Laatst aangepast door Shiro op wo okt 10, 2012 4:16 pm; in totaal 1 keer bewerkt

“I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.”
    ― Douglas Adams, The Salmon of Doubt
    Quwanti
    Moderator

Bericht van Quwanti op ma sep 03, 2012 11:10 pm

Eigenlijk zijn die lijstjes van mij echt onoverzichtelijk als wat. Ik zal nu dan ook alleen de top 5 posten. k=w=

1. Magus Night
    2. Sky Ruin
    3. Unknown X ~ Unfound Adventure
    4. Night Falls ~ Evening Star
    5. Cemetery of Onbashira ~ Grave of Being

Laatst aangepast door Quwanti op di sep 04, 2012 12:26 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp

Leeftijd : 21
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

Bericht van Olly op ma sep 03, 2012 11:20 pm

A wonderful life at the cemetery - stage 3 van Ten Desires maakt mij altijd zo blij ^^
    TheEternalMokou

Leeftijd : 17
    Speciale vermogens : Professioneel lurker

Bericht van TheEternalMokou op ma sep 03, 2012 11:30 pm

Tabula Rasa ~ The Empty Girl. Ellen's theme van Phantasmagoria of Dim. Dream vind ik echt geweldig ^-^ Verder weet ik nog niet echt wat mijn favoriete theme of themes zijn, misschien dat ik daar later nog op terug kom als ik het wel weet.
    Atrevir
    Vaste forumganger (Easy Mode)

Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : Pasta koken

Bericht van Atrevir op di sep 11, 2012 11:19 pm

Lijkt me een beetje lastig een nummering te geven aan welke touhou liedje ik nou het leukste vindt. Dus zet ik er gewoon 5 neer waar ik erg van geniet op het moment

1. Loose Rain. Blijft mooi, altijd heerlijk die te horen bij de FW Extra stage TH12.8
    2. Suwa Foughten Fields. Kanako is geweldig, en haar theme past er dan ook wel goed bij TH10
    3. Youyou Bakko. Had ooit eens een heerlijke remix van dit liedje gehoort en hou er van sindsdien TH7
    4. Magus Night. Denk dat deze zichzelf wel uitlegt TH12.8
    5. En dan als odd one out. Reincarnation, oftoewel Mima's theme uit TH3.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu ma mei 22, 2017 11:24 pm