Alternatieve kapsels

Deel

Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 18

Re: Alternatieve kapsels

Bericht van Shiro op di apr 28, 2015 12:29 pm

Opzich vind ik lang haar niet slecht, maar ik vind het jammer dat het zo vaak een enorm verschil is. Ik vind haar tot iets over de schouders bijv. beter bij youmu passen dan haar dat tot haar kniëen valt, of hoe lang ze het wel niet maken.
    Afbeeldingen waar het naar nét wat langer is dan gebruikelijk vind ik meestal meer hebben dan haar waar ineens een meter is aangegroeid, onder andere omdat het dan meer aanvoelt als het originele personage. Zelfde geldt voor haar dat korter is gemaakt.

“I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.”
    ― Douglas Adams, The Salmon of Doubt

Tritium
    Hemelbewoner

Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : The power to offend everyone while trying to be funny

Bericht van Tritium op di apr 28, 2015 8:22 pm

Er zijn een paar (cannon of niet)kapsels die me niet aanstaan, en dat is over het algemeen meer om praktische redenen dan hoe het eruit zie. Bijvoorbeeld lang-haar Youmu, Suika en Yuugi, puur omdat lang haar niet geheel praktisch is voor CQB karakters. Verder vind ik cannon-kapsels meestal beter dan alternatieven puur omdat het cannon is en ik al die verschillende shit niet voor niets heb onthouden.

Enige uitzondering is Kanako's cannon kapsel, ze lijkt daarmee teveel op Shin-chan's moeder. Enig alternatief vind ik altijd welkom XD

"The menstrual cycle as gross as it is, you have to admit is pretty fuckin' brutal. Every month blood gushes out of an orifice and during this time you become violent and temperamental, possibly psychotic? That's pretty metal."
    -slothkingn12

Hakurei Ninja
    Moderator

Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

Bericht van Hakurei Ninja op wo apr 29, 2015 2:40 am

Hoewel ik over het algemeen ook meer hou van haar dat lijkt op dat van de canon (dus ook geen Youmu met zulk lang haar), vind ik het aan de andere kant wel erg leuk dat Reimu's haarstijl constant verandert in de officiële ZUN art. Zoals in dit overzicht te zien:
    Reimu haarstijlen:

Al helpt het natuurlijk dat ze heel consistent sinds TH01 een strik draagt en sinds TH02 twee staartjes langs haar gezicht bijeengehouden door cilindervormige accessoires (met uitzondering van TH07 dan).
    Maar ja. Zolang de herkenbaarheid er niet onder lijdt vind ik zelf een beetje variatie vaak wel leuk.

Overigens moet het ook gezegd worden dat haarstijlen en -kleuren in anime-achtige tekenstijlen erg belangrijk zijn voor het herkennen van de personages omdat de gezichten vaak heel erg op elkaar lijken. (Waarom denk je anders dat er zoveel blonde/roodharige/groenharige Japanners voorkomen in anime?)

Vergelijk bijvoorbeeld maar eens de gezichten van de K-On meisjes. (haarkleur hetzelfde gemaakt voor eerlijkere vergelijking)
    K-On:
    Da's een wereld van verschil met bijvoorbeeld Archer, waar meestal alle neuzen, monden, ogen, en wenkbauwen wezenlijk anders zijn per persoon. Al helpt het uiteraard dat het niet allemaal meisjes van ongeveer dezelfde leeftijd zijn.
    Archer:

ʜᴀᴋᴜʀᴇɪ☯ɴɪɴᴊᴀ

TanukiTyfoon
    Dubbel T
    Dubbel T

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : slechte opening zinnen

Bericht van TanukiTyfoon op wo apr 29, 2015 2:22 pm

Daar heb je wel een punt ninja mugi en ritsu zijn nog wel de onderscheiden aan dikke wenkbrauwen en een andersoort kapsel. Maar voor de rest lijken ze zo idd wel erg veel op elkaar.

in touhou 15 lijkt reimu's haar weer iets gegroeid te zijn

Quwanti
    Moderator

Leeftijd : 21
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

Bericht van Quwanti op wo apr 29, 2015 2:29 pm

Ik vind de haarlengte enkel altijd zo clashen met de fighters, waar ze altijd lang haar schijnt te hebben, ook al is de tijdlijn precies hetzelfde als met een van de andere games.

Over haarlengtes gesproken:
    http://danbooru.donmai.us/posts/1734548

Ik ben dol op kortharige-Tenko!

Hakurei Ninja
    Moderator

Bericht van Hakurei Ninja op wo apr 29, 2015 7:08 pm

@TanukiTyfoon schreef:Daar heb je wel een punt ninja mugi en ritsu zijn nog wel de onderscheiden aan dikke wenkbrauwen en een andersoort kapsel. Maar voor de rest lijken ze zo idd wel erg veel op elkaar.
    Zelf vind ik na Mugi dat Yui het makkelijkst te herkennen is, met haar typische blije uitstraling. Ritsu vind ik zonder haarband moeilijk te herkennen. Maar Mio en Azusa lijken echt niet normaal veel op elkaar zonder lichaamslengte en Azusa's staartjes om ze uit elkaar te houden.

@Quwanti schreef:Ik vind de haarlengte enkel altijd zo clashen met de fighters, waar ze altijd lang haar schijnt te hebben, ook al is de tijdlijn precies hetzelfde als met een van de andere games.
    Nouja, zowel TH 10.5 (Hisouten ~ Scarlet Weather Rhapsody) en 12.5 (Hisoutensoku) spelen zich af na resp. TH10 en TH12, waar ze wel lang haar heeft. En tussen TH10 en 13 wisselt de haarlengte ook constant heen en weer, dus ze komen er wel mee weg vind ik. Behalve TH7.5 dan (Suimusou ~ Immaterial and Missing Power), want tot TH9 heeft ze alleen nog maar kort haar gehad (PC-98 tijdperk niet meegerekend, want dat is geen canon meer), dus dan moet dat lange een beetje raar geweest zijn voor een hoop fans.

@Quwanti schreef:http://danbooru.donmai.us/posts/1734548
    Ik ben dol op kortharige-Tenko!
    Die ziet er inderdaad erg cool uit! Maar het ziet er echt uit als een ander persoon, vind ik zelf. Alsof het haar zus is of zo. Of wellicht zelfs Kanako die Tenshi cosplayt en haar haar voor de gelegenheid een beetje blauwer heeft geverft.

ʜᴀᴋᴜʀᴇɪ☯ɴɪɴᴊᴀ

Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo

Leeftijd : 20
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

Bericht van Reym op vr mei 01, 2015 12:18 pm

Kortharige Tenshi <3 <3 <3

Ik vind Raiko met een rechte bob ook wel mooier in plaats van krullen

Ik wacht eigenlijk op een touhou met een undercut kapsel, ik vind die kapsels zo mooi

wolfie559
    Paradijselijke poster

Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

Bericht van wolfie559 op vr mei 01, 2015 12:59 pm

@Hakurei Ninja schreef:Overigens moet het ook gezegd worden dat haarstijlen en -kleuren in anime-achtige tekenstijlen erg belangrijk zijn voor het herkennen van de personages omdat de gezichten vaak heel erg op elkaar lijken. (Waarom denk je anders dat er zoveel blonde/roodharige/groenharige Japanners voorkomen in anime?)

Vergelijk bijvoorbeeld maar eens de gezichten van de K-On meisjes. (haarkleur hetzelfde gemaakt voor eerlijkere vergelijking)
    K-On:

Met K-on valt het enorm hard op als Azusa haar haar los draagt...dan lijkt ze enorm hard op Mio. (er is nog wel een verschil hoor)

Hakurei Ninja
    Moderator

Bericht van Hakurei Ninja op vr mei 01, 2015 3:51 pm

@wolfie559 schreef:[Met K-on valt het enorm hard op als Azusa haar haar los draagt...dan lijkt ze enorm hard op Mio. (er is nog wel een verschil hoor)
    Ja, ik heb ook destijds genoeg K-On gezien om ze alsnog uit elkaar te kunnen houden. ・3・ De verhoudingen van het gezicht (met name de ogen) zijn net ietsje anders, en in dit geval helpt het dat ze allemaal typische uitdrukkingen hebben.

En ZUN kan er trouwens ook wel wat van. Binnen hetzelfde spel hebben veel meisjes ongeveer hetzelfde gezicht.

ʜᴀᴋᴜʀᴇɪ☯ɴɪɴᴊᴀ

RakeStriver
    Slapeloze pannentrommelaar

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Lezen, schrijven, luisteren... oh, moet het speciale vermogens zijn dan?

Bericht van RakeStriver op za mei 02, 2015 12:57 am

@Hakurei Ninja schreef:
    @wolfie559 schreef:[Met K-on valt het enorm hard op als Azusa haar haar los draagt...dan lijkt ze enorm hard op Mio. (er is nog wel een verschil hoor)
    Ja, ik heb ook destijds genoeg K-On gezien om ze alsnog uit elkaar te kunnen houden. ・3・ De verhoudingen van het gezicht (met name de ogen) zijn net ietsje anders, en in dit geval helpt het dat ze allemaal typische uitdrukkingen hebben.

En ZUN kan er trouwens ook wel wat van. Binnen hetzelfde spel hebben veel meisjes ongeveer hetzelfde gezicht.

Ik hield ze anders uit elkaar. Ik keek naar hun, you know~

"Like the Fist of Stalin......... up your ass." Nikolai Belinski, Kino der Toten

Hakurei Ninja
    Moderator

Bericht van Hakurei Ninja op za mei 02, 2015 6:44 pm

Ja, als het kapsel niet werkt is cupsize inderdaad veel makkelijker. :3 Maar daar heb je niet veel aan als je, zoals hier, alleen het gezicht ziet.

ʜᴀᴋᴜʀᴇɪ☯ɴɪɴᴊᴀ

Gemu
    Moderator

Speciale vermogens : Boter

Bericht van Gemu op zo mei 03, 2015 1:04 pm

@Hakurei Ninja schreef:En ZUN kan er trouwens ook wel wat van. Binnen hetzelfde spel hebben veel meisjes ongeveer hetzelfde gezicht.

Ik zag ooit een plaat waarop alle gezichten van ZUN's touhou art waren uitgeknipt en bij elkaar gezet waren. Desalniettemin kon je alsnog zien welk gezicht bij wie hoorde. Misschien een gevolg van iets niet 2 keer hetzelfde kunnen tekenen, maar alsnog bijzonder grappig.

Quwanti
    Moderator

Leeftijd : 21
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

Bericht van Quwanti op zo mei 03, 2015 1:08 pm

@Gemu schreef:
    @Hakurei Ninja schreef:En ZUN kan er trouwens ook wel wat van. Binnen hetzelfde spel hebben veel meisjes ongeveer hetzelfde gezicht.

Ik zag ooit een plaat waarop alle gezichten van ZUN's touhou art waren uitgeknipt en bij elkaar gezet waren. Desalniettemin kon je alsnog zien welk gezicht bij wie hoorde. Misschien een gevolg van iets niet 2 keer hetzelfde kunnen tekenen, maar alsnog bijzonder grappig.  
    Je bedoelt zeker deze:
    Spoiler:

http://yaraon.blog109.fc2.com/img/360746613.jpg/

Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 18

Bericht van Shiro op zo mei 03, 2015 5:38 pm

Zo'n zelfde heb ik ook ooit in zwart-wit gezien, dat was naar mijn mening nog veel lastiger. Zo is parsee hier bijvoorbeeld erg makkelijk te herkennen aan de felgroene ogen.

“I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.”
    ― Douglas Adams, The Salmon of Doubt

Hakurei Ninja
    Moderator

Bericht van Hakurei Ninja op zo mei 03, 2015 6:16 pm

Zwart wit kan ik voor zorgen!
    Spoiler:

Zo zijn een aantal inderdaad een stuk moeilijker te herkennen. Helemaal Kogasa. En er zijn minder randjes die nog net de haarkleur weggeven.

ʜᴀᴋᴜʀᴇɪ☯ɴɪɴᴊᴀ

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud Vandaag om 4:11 pm

Soortgelijke onderwerpen

-

Het is nu di jan 24, 2017 4:11 pm