Officiele Touhou Rp Topic

Deel
    T
    Beheerder

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Matcha

Re: Officiele Touhou Rp Topic

Bericht van T op zo nov 04, 2012 10:28 am

Ik doe mee als Patchouli~
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester

Leeftijd : 20
    Speciale vermogens : Hij die zijt geprezen met de krachten der Danmaku

Bericht van Zigzagwolf op zo nov 04, 2012 12:21 pm

Goed de rollen zijn er nu.

Dus in de middag beginnen?

Want het is nu nog wat vroeg :/

Hoe dan ook ik denk dat deze topic niet echt bepaald dood zal gaan Toumyon ^^

Want nouja er doen veel mensen mee enzo...

Tot vanmiddag allemaal *hoe laat mag je zelf weten maar wel iets voor 4 uur zoiets....

Ik speel Touhou shmups! :D

Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya op zo nov 04, 2012 1:18 pm

Ik heb nog een vraagje: wie bepaalt er op welke plaats we zijn en hoe? Het wordt verwarrend als verschillende groepjes personages zich op verschillende plaatsen bevinden en hun interacties door elkaar heen gaan lopen op het topic.

Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester

Bericht van Zigzagwolf op zo nov 04, 2012 3:23 pm

@Urameshiya schreef:Ik heb nog een vraagje: wie bepaalt er op welke plaats we zijn en hoe? Het wordt verwarrend als verschillende groepjes personages zich op verschillende plaatsen bevinden en hun interacties door elkaar heen gaan lopen op het topic.
    Daar heb je wel een punt ...

we zouden het ook zo kunnen regelen dat er 2 groepen zijn 1 op de chat en 1 hier maar dan moeten de namen eerst verdeeld worden onder een chatbox groep en een topic groep... ze mogen wel zelf kiezen

Ach wat dan ook ik weet zeker dat iedereen op dit topic de zelfde groep waar ze mee verder gaan kunnen vinden vooral als we het zo doen

bijv jij ura hoort met neko en t en noemen jullie groep 1

en de anderen bijv groep 2

zet dan een 1 boven aan en dan kun je je groep vinden ^^

hoe dan ook het Rp'en gaat van start

Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op zo nov 04, 2012 3:32 pm

Ik snap het niet helemaal, wat je met die groepen bedoelt. Ik denk dat iedereen hier moet kunnen RP'en, want wat in de chatbox wordt gezegd weet je alleen als je erbij bent.

Wat ik bedoelde met locaties was bijvoorbeeld dat als Youmu in het hiernamaals is en Kogasa in het mensendorp, dat ze natuurlijk niet met elkaar kunnen praten. Als gebeurtenissen op verschillende plaatsen tegelijk op 1 topic kunnen gebeuren, kan dat verwarrend worden. Daarom vroeg ik me af hoe je dat op wilde lossen, of dat je misschien zelf een locatie zou geven waar het verhaal voor ons allemaal begint.

Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester

Bericht van Zigzagwolf op zo nov 04, 2012 3:36 pm

@Urameshiya schreef:Ik snap het niet helemaal, wat je met die groepen bedoelt. Ik denk dat iedereen hier moet kunnen RP'en, want wat in de chatbox wordt gezegd weet je alleen als je erbij bent.

Wat ik bedoelde met locaties was bijvoorbeeld dat als Youmu in het hiernamaals is en Kogasa in het mensendorp, dat ze natuurlijk niet met elkaar kunnen praten. Als gebeurtenissen op verschillende plaatsen tegelijk op 1 topic kunnen gebeuren, kan dat verwarrend worden. Daarom vroeg ik me af hoe je dat op wilde lossen, of dat je misschien zelf een locatie zou geven waar het verhaal voor ons allemaal begint.

Ja maar ik bedoel nu mijn 2de post :p dat met de 1 of 2 als in groepen op een locatie de spelers gaan in teams

op verschillende locaties bijv 1 is het hiernamaals *goh wat orgineel

en 2 is het bos zoiets toch?

goed zal ik groepen maken of vind je dat iedereen die zelf mag maken?

*btw je zet een 1 als je bij de groep in het hiernamaals hoort

en een 2 als je in het bos hoort dit doe je dan ook boven aan voor je text en je text doe je daar 2 regels onder zodat je niet verwart raakt het is alleen maar nummertjes zoeken dan xDD best simpel
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op zo nov 04, 2012 3:39 pm

Is het dan niet beter om gewoon (in een aparte kleur bijvoorbeeld) de locatie bovenaan je post te zetten, in plaats van een nummertje? Dan is het ook makkelijker voor iedereen om zelf te bepalen waar ze zijn, en hoe ze in het verhaal terechtkomen...

Of is het de bedoeling dat we per se in teams te werk gaan?
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester

Bericht van Zigzagwolf op zo nov 04, 2012 3:42 pm

@Urameshiya schreef:Is het dan niet beter om gewoon (in een aparte kleur bijvoorbeeld) de locatie bovenaan je post te zetten, in plaats van een nummertje? Dan is het ook makkelijker voor iedereen om zelf te bepalen waar ze zijn, en hoe ze in het verhaal terechtkomen...

Of is het de bedoeling dat we per se in teams te werk gaan?

Tja de gedachte is dat als iedereen een eigen locatie kiest dat we dan nergens komen....

als we in kleur de locatie zetten zou dat betekenen dat iedereen zelf een locatie zoukiezen *naar mijn gedachte dan

en omdat er 11 spelers zijn moeten die random gemixt worden toch? 2 groepen van 4 en 1 van 3? of miss 4 van 2 en 1 van 3

wat lijkt jou beter?
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op zo nov 04, 2012 3:44 pm

Ik denk dat het niet goed is om mensen te dwingen in bepaalde groepen op een bepaalde locatie te zijn, tenzij je iedereen op dezelfde locatie zou laten beginnen. En dat zou dan het mensendorp zijn, gezien het introverhaal daarover gaat.

Maar als er toch op meerdere locaties door elkaar geschreven mag worden zou ik de keuze vrij laten, want mensen gaan heus niet in hun eentje ergens RP'en waar niemand anders is, want dat is nogal zinloos.
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)

Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

Bericht van Toumyon op zo nov 04, 2012 3:45 pm

Wat als we nu gewoon een actie moeten uitvoeren met locatie erbij geschreven?
    Voorbeeld:

Yumemi:"Hmmm ik vraag me af of ik nog iets van wetenschap kan doen bij de Hakurei shrine."
    -Yumemi rijst nu naar de Hakurei Shrine.-

En dan moet deze persoon 4 ofzo wat posts wachten tot hij/zij aankomt op said locatie.
    Misschien is het dus een oplossing om allemaal bij te houden op welke locatie onze karakter zou beginnen, en waar we heen gaan, als dan bvb Youmu en Kogasa staan bij de Hakurei Shrine kan bvb Yumemi die dan aankomt met hun praten enzovoorts...
    Is dit misschien een oplossing of had je misschien iets anders in gedachten, wolf?

Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester

Bericht van Zigzagwolf op zo nov 04, 2012 3:46 pm

@Urameshiya schreef:Ik denk dat het niet goed is om mensen te dwingen in bepaalde groepen op een bepaalde locatie te zijn, tenzij je iedereen op dezelfde locatie zou laten beginnen. En dat zou dan het mensendorp zijn, gezien het introverhaal daarover gaat.

Maar als er toch op meerdere locaties door elkaar geschreven mag worden zou ik de keuze vrij laten, want mensen gaan heus niet in hun eentje ergens RP'en waar niemand anders is, want dat is nogal zinloos.
    Mensen dorp klinkt wel okee ^^

Haha die onduidelijkheid van mij doet me nog eens me nek om, en ja de spelers maken dan zelf groepen *als ze kiezen het dorp te verlaten de groep moet minstens 3 spelers hebben dus komt er 1 groep met meerdere uit *geen 2 omdat inactiviteit kan leiden tot... nouja het einde van die groep :/

Sophie
    Schepper van de Zittende Dame

Leeftijd : 100
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

Bericht van Sophie op zo nov 04, 2012 3:47 pm

Misschien ook handig om een soort kaart te tekenen met locaties?
    Zodat mensen ook weten waar ze elkaar tijdens reizen tegen kunnen komen e.d.
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester

Bericht van Zigzagwolf op zo nov 04, 2012 3:48 pm

@Toumyon schreef:Wat als we nu gewoon een actie moeten uitvoeren met locatie erbij geschreven?
    Voorbeeld:

Yumemi:"Hmmm ik vraag me af of ik nog iets van wetenschap kan doen bij de Hakurei shrine."
    -Yumemi rijst nu naar de Hakurei Shrine.-

En dan moet deze persoon 4 ofzo wat posts wachten tot hij/zij aankomt op said locatie.
    Misschien is het dus een oplossing om allemaal bij te houden op welke locatie onze karakter zou beginnen, en waar we heen gaan, als dan bvb Youmu en Kogasa staan bij de Hakurei Shrine kan bvb Yumemi die dan aankomt met hun praten enzovoorts...
    Is dit misschien een oplossing of had je misschien iets anders in gedachten, wolf?

geen domme gedachte is dat :p maar ja ik had al een idee... *nouja niet mijn idee maar die van ura* dat iedereen in het mensen dorp start en daar groepen maakt maar niet slecht bedacht ^^

Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)

Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

Bericht van Toumyon op zo nov 04, 2012 3:51 pm

@Zigzagwolf schreef:
    geen domme gedachte is dat :p maar ja ik had al een idee... *nouja niet mijn idee maar die van ura* dat iedereen in het mensen dorp start en daar groepen maakt maar niet slecht bedacht ^^

Dus we moeten persé in groepen rijzen?
    ik vind mijn idee met locatie erbij geschreven een beter plan, maar dat is mijn mening natuurlijk.
    En dat dan samen met Skip's kaart idee moet het wel zeker beter werken vind ik.

Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester

Bericht van Zigzagwolf op zo nov 04, 2012 3:55 pm

@Toumyon schreef:
    @Zigzagwolf schreef:

Dus we moeten persé in groepen rijzen?
    ik vind mijn idee met locatie erbij geschreven een beter plan, maar dat is mijn mening natuurlijk.
    En dat dan samen met Skip's kaart idee moet het wel zeker beter werken vind ik.

Iedereen alleen zou kunnen leiden tot een chaos bijv je wilt naar hakurei shrine en daar staat T en UNOwen maar ze gaan dan allebei naar 2 andere locaties wanneer jij aankomt

bijv T kiest SDM bibliotheek terwijl UNOwen Bijv naar palace of earth spirits gaat

en dan ga jij naar hakurei shrine maar als er dan niemand is wat zoek je er dan nog? tenzij je zogenaamd wat dingen er te doen hebt lijkt me dit niet zo handig het is opzig niet dom en je mag heus wel alleen reizen als je dat heel graag wilt maar ik heb liever dat er wat groepjes zijn zodat het geen totale chaos wordt

en skip's kaart idee is niet slecht

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu zo jun 24, 2018 5:33 am