Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Deel
    avatar
    Urameshiya
    Beheerder

    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya op zo maa 03, 2013 8:54 pm


    In een grijs (?) verleden heb ik al eens eerder een Fire Emblem-topic gemaakt hier en later weer verwijderd, maar de tijd is rijp voor een nieuw topic. Dat wil zeggen: Faolinn en ik zijn het er pas overeens geworden dat dit forum eigenlijk wel een topic over deze geweldige gameserie nodig heeft. Nu weten jullie misschien dat Faolinn en ik het niet makkelijk over dingen eens worden, dus als het dan eens gebeurt, dan moet er ook wel iets mee gedaan worden ook. Vandaar dus dit topic!

    Laat ik eerst even netjes uitleggen wat Fire Emblem is, en waarom het zo geweldig is dat ik het een topic waard vind.
    Klik hier! Nu met plaatjes:
    Fire Emblem is een serie turn-based strategy RPG's van Nintendo en Intelligent Systems, die zich allemaal afspelen in fantasy-ige werelden. De serie is begonnen op de Famicom/NES in 1990 en heeft nu, 23 jaar later, in totaal 13 delen, verspreid over 7 systemen (NES/SNES/GBA/GC/Wii/DS/3DS).

    Het basis-idee van de Fire Emblem-spellen zal de meeste mensen waarschijnlijk niet vreemd zijn: je hebt een beperkt aantal units die je om de beurt over de hokjes van het speelveld mag verplaatsen, en de units van de vijand aan kunt laten vallen als ze binnen bereik zijn. Uitgeschakelde units worden van het speelveld verwijderd, en als je het doel van een map weet te bereiken (bijvoorbeeld: een bepaalde plek op het speelveld veroveren, of een bepaalde vijand uitschakelen) ga je door naar het volgende hoofdstuk. Alleen is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, want er komen allerlei gameplayelementen bij kijken.


    Je kunt al je eigen (blauwe) units een keer verplaatsen. Daarna is de AI aan de beurt en mogen alle rode units een actie uitvoeren.
    (Afbeelding uit Fire Emblem: Sacred Stones voor de Gameboy Advance)

    Zo hebben je units bijvoorbeeld verschillende classes, zoals de zwaargepantserde 'knights', de krachtige maar kwetsbare 'mages' of de 'pegasus knights' en 'wyvern riders', die dankzij hun gevleugelde rijdieren uitblinken in mobiliteit. De class bepaalt welke soorten wapens een unit kan gebruiken, en elk wapen is weer effectief - of juist niet effectief - tegenover bepaalde andere wapentypes of in bepaalde gevallen tegen specifieke classes. Door het verslaan van vijandelijke units krijgen je units experience, verbeteren hun stats, en kunnen ze uiteindelijk promoveren naar een hogere class. Dat maakt ze niet alleen krachtiger, maar geeft ze ook andere nieuwe vermogens, zoals het vermogen om verder te bewegen per beurt, of om meer soorten wapens te gebruiken.

    Maar het zijn niet alleen de stats van je units en hun wapens waardoor je strategie op het slagveld gestuurd wordt: om te overwinnen zul je ook rekening moeten houden met het terrein waarop je vecht, vriendschappen tussen je units, en tal van andere zaken. In Fire Emblem games worden al dit soort gameplayelementen gecombineerd in een systeem dat ondanks de complexiteit en diepgang verbazingwekkend overzichtelijk blijft.


    Wanneer je een van je units een vijand aan laat vallen, krijg je dat in een (vaak spectaculaire) animatie te zien.
    (Afbeelding uit Fire Emblem: Awakening voor de 3DS)

    Hoewel de oorspronkelijke Fire Emblem voor de NES een van de grondleggers van het hele SRPG genre was, zijn er tegenwoordig natuurlijk veel meer games die dit soort combat-systemen gebruiken. Toch heeft Fire Emblem een heel eigen karakter weten te behouden, dankzij een aantal opvallende elementen die in elk FE spel terugkeren.

    Ten eerste zijn je units in Fire Emblem nooit anonieme krijgers. De cavalier die je in hoofdstuk 2 te hulp schiet is niet zomaar een cavalier, de cavalier is Kent, een plichtsgetrouwe en bekwame ridder van de markies van Caelin. De mage die zich in hoofdstuk 26 met compleet onbruikbare stats bij je troepen aansluit is geen flauw grapje van de spelontwikkelaars, maar het is Nino, die ondanks haar analfabetisme bijzonder leergierig en getalenteerd blijkt als je toch besluit haar (met de nodige hulp van je sterkere units) te gaan trainen op het slagveld.

    Je units sluiten zich bovendien niet zomaar bij je aan: de één krijg je door hem te redden van vijandelijke troepen, de ander is juist een vijand en moet je eerst zien om te praten, en weer een ander sluit zich alleen bij je aan als je haar een heleboel geld biedt. Elk personage is weer anders.


    De character designs zijn kleurrijk en herkenbaar. Zo af en toe zitten er outfits tussen waarvan je je afvraagt of ze wel geschikt voor op het slagveld zijn...
    (Character art van Fire Emblem 12 voor de DS (niet gelokaliseerd))

    In elk Fire Emblem spel komen zo vele tientallen unieke speelbare personages voor, en voor je het weet raak je aan allemaal gehecht. Maar als je probeert ze allemaal te gebruiken op een enkele playthrough, krijgen ze per persoon te weinig experience points, en wordt het al snel onmogelijk om verder te komen. Je kunt bovendien zelfs op de latere maps maar zelden meer dan 15 units tegelijk gebruiken, terwijl je in de meeste FE-games toch wel rond de 40 personages kunt rekruteren. Je zult dus moeten kiezen.

    Omdat alle personages wel hun charme hebben, en ze allemaal weer anders presteren op het slagveld, geeft dat je een goede reden om de spellen keer op keer opnieuw te spelen. Dat is sowieso aan te bevelen, want er zijn vaak verborgen sidestory maps, alternatieve routes en speciale endings die je de eerste keer niet allemaal zult ontdekken.

    De uitgebreide cast aan magiers, zwaardvechters en ridders is dus een van de dingen die Fire Emblem spellen leuk maakt. De spellen spelen zich echter allemaal af in een wereld vol oorlog, en oorlog is medogenloos. En dat zijn de ontwikkelaars van Fire Emblem ook...
    In een doorsnee RPG zijn je gesneuvelde units altijd wel weer ergens te reviven als je de vijand maar weet te verslaan, maar in Fire Emblem is dat onmogelijk. Als de HP van een unit 0 bereikt, ben je hem of haar tot het eind van het spel kwijt. Geen phoenix downs of rezzing, een uitgeschakelde unit krijg je gewoon niet meer terug.
    *FE12 en 13 hebben wel een optionele 'casual mode' waarin je je units aan het eind van een chapter weer terug krijgt.


    Pegasus Knights met lage defense kun je beter uit de buurt houden van bijlvechters, als je ze niet kwijt wilt.
    (Fire Emblem (7) voor de Gameboy Advance)

    Misschien vraag je je af wat daar nu zo leuk aan is. En inderdaad, het kan enorm frustrerend zijn als een vijand er op een of andere manier in slaagt om met 2% critical hit-kans net die critical hit te scoren waardoor een van jouw units sneuvelt. Maar tegelijkertijd voegt het een hele extra dimensie aan het spel toe.
    Ben je bereid om het leven van één van je favoriete personages te riskeren door hem of haar aan het front te zetten in een moeilijke map? Laat je een zwakker personage de vijandelijke commandant verslaan voor de extra experience punten, of doe je dat liever niet als je weet dat er een 14% kans is dat je aanval mist en je personage in de beurt van de tegenstander sterft? Of ben je zelfs bereid zo ver te gaan dat je het hele hoofdstuk opnieuw speelt als één van je personages sterft?

    Zo zit je tijdens Fire Emblem-spellen regelmatig koortsachtig de movement ranges van je vijanden na te tellen om de veiligste formatie voor je eigen units te kunnen bedenken, of met het zweet op je handen toe te kijken na een risicovolle zet, biddend dat je unit in de beurt van de vijand geen critical hits te incasseren krijgt.

    Klinkt niet aantrekkelijk? Dat wordt het vanzelf wel als je eenmaal weet hoe goed het voelt om die ene trage knight die je keer op keer met zoveel moeite uit benauwde situaties hebt moeten redden eindelijk te zien promoveren naar een general. Of om tevreden toe te kijken terwijl die priest die tot dan toe niets anders kon dan met een staf zwaaien om anderen te genezen, uitgroeit naar een bishop en zijn magische krachten eindelijk ook eens aanvallend kan gaan gebruiken.


    Waarom promoties gepaard gaan met bliksemschichten en rare lichten uit de hemel weet ik niet, maar het vergroot het euforische gevoel wel!
    (Fire Emblem: Awakening voor de 3DS)

    Zelfs als je een compleet harteloos persoon bent en helemaal niets om de personages geeft, zul je alsnog genoodzaakt zijn om voorzichtig met ze te zijn. De hoeveelheid experience die je elk hoofdstuk kunt krijgen is niet eindeloos, en dat betekent dat je het jezelf onmogelijk kunt maken om tot het eind te komen als je te veel units laat sneuvelen die tot op dat moment kostbare experience points gekregen hebben...
    (Er zijn een paar spellen in de serie die de mogelijkheid bieden om tussen de hoofdstukken door te grinden, maar meestal kan dat niet.)

    Niet alleen qua gameplay, maar ook qua verhaal kent Fire Emblem een aantal herkenbare elementen die steeds terugkeren. Zo hebben veel van de spellen bijvoorbeeld edellieden in de hoofdrol, en komen er in de meeste FE-werelden legendarische zwaarden en vuurspuwende draken voor. Heel klassiek en cliché misschien, maar omdat de dialogen goed geschreven zijn en de muziek meestal ook erg sterk is, zijn de verhalen van de FE-spellen in het algemeen overtuigend en meeslepend. (Er zijn uitzonderingen. ^^;)

    Elke FE-game heeft trouwens in principe een losstaand verhaal met eigen personages, ook al zijn er een aantal spellen die zich wel in hetzelfde universum afspelen en een handjevol personages dat in meerdere spellen voorkomt. Je hoeft dus absoluut niet bij het begin van de serie te beginnen om te begrijpen wat er aan de hand is. Dat zou ik je ook sowieso niet aanraden, want door de jaren heen zijn de spellen op allerlei punten verbeterd en verfijnd. Zowel in gameplay als in moeilijkheidsgraad is elk spel weer een beetje anders dan het vorige, dus het zou wel kunnen dat misschien niet ieder spel even toegankelijk is om mee te beginnen, maar als ik over elk spel apart ga vertellen wordt dit verhaal veel te lang. orz

    Van de 13 Fire Emblem spellen zijn er op dit moment in totaal 6 officieel gelokaliseerd:
    - deel 7 en 8 voor de GBA, in het westen onder de titels "Fire Emblem" en "Fire Emblem: The Sacred Stones"
    - deel 9 voor de GC (Fire Emblem: Path of Radiance)
    - deel 10 voor de Wii (Fire Emblem: Radiant Dawn)
    - deel 11 voor de DS (Fire Emblem: Shadow Dragon), een remake van het allereerste spel voor de NES
    - deel 13 voor de 3DS (Fire Emblem: Awakening), dat op 19 april 2013 in Europa zal verschijnen.
    Van de rest van de serie zijn er (min of meer complete) vertalingen gemaakt door fans, maar is een officiele westerse release helaas onwaarschijnlijk.

    Links:
    - Het glorieuze titelthema van Fire Emblem. Of eigenlijk een oude versie daarvan. Voor elk spel wordt het een beetje anders gearrangeerd.
    - Engelstalige FE wiki
    - Engelstalige website van Fire Emblem: Awakening
    - Officiele website van de FE-serie vol informatie, artwork, muziek en andere schatten. Helaas alleen beschikbaar in een taal die de meesten van ons niet spreken. ^^;

    Dus wie spelen er nog meer Fire Emblem games, of hebben er in het verleden Fire Emblem games gespeeld? Wat zijn jullie favoriete spellen en personages uit de serie? Wat zijn de leukste support convo's, de gaafste spells en wat zijn je favoriete classes?


    Laatst aangepast door Urameshiya op ma maa 04, 2013 11:19 am; in totaal 1 keer bewerkt


    _______________________

    Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

    Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    avatar
    kyr2005
    Gold Amiibo King

    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van kyr2005 op zo maa 03, 2013 9:41 pm

    Dit was heel fijn om te lezen ura! Het is duidelijk dat je er moeite in gestoken hebt :D
    Ik moet zeggen dat ik niet al te vele fire emblem gespeeld heeft, buiten die op de GBA met lyn (ik kan me echt niet herinneren welke het is =P), maar wat ik er van gespeeld heb was zeker heel fijn. De games hebben zeker een unieke sfeer, en het is pijnlijk om een personage te verliezen (zo pijnlijk dat ik gewoon restart ・3・)

    Nog een ding voor de mensen die het iets zou zeggen; Intelligent systems zijn ook de makers van super metroid, dus dat spreekt denk ik wel over hun bekwaamheid :D


    _______________________


    avatar
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

    Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van RemiliaxScarlet op ma maa 04, 2013 10:52 am

    Oh, ja. Fire Emblem! Mijn favoriete personages zijn Lucina en Tiamo. ^^


    _______________________

    avatar
    wolfie559
    Paradijselijke poster

    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van wolfie559 op ma maa 04, 2013 10:53 am

    wel khad al eventjes interresse naar die fire emblem games.. die awakening klinkt enorm interresant.


    _______________________

    avatar
    Graan
    Graan

    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Groeien

    Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Graan op ma maa 04, 2013 2:17 pm

    Ik heb Sacred Stones voor de GBA gespeeld. Leuk spelletje, en ik was ook van plan de hele bonus dungeon te doen, maar het leveling systeem met random stats weerhield me.

    Lute was mijn fav character, maar dat was stiekem omdat ze een spellcaster is.


    _______________________

    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.
    7 konten.
    avatar
    Urameshiya
    Beheerder

    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya op ma maa 04, 2013 2:43 pm

    @RemiliaxScarlet schreef:Oh, ja. Fire Emblem! Mijn favoriete personages zijn Lucina en Tiamo. ^^
    Ooh! Wil het feit dat je de Japanse namen gebruikt zeggen dat je ook de Japanse versie van Awakening gespeeld hebt? =D Of heb je er Japanse filmpjes/artwork/iets van gekeken?

    In elk geval, Tiamo is ook een van mijn favorieten! Vooral omdat ze op m'n eerste playthrough heel erg sterk werd. De enige unit die aan het eind van die playthrough nog betere stats had dan zij, was... het dochtertje (Morgan♀) dat het resultaat was van haar huwelijk met m'n tactician. (Roodharige Morgan is de beste Morgan!)

    Maar ik denk dat ik als favoriet personage in Awakening toch Owain (JP: Ūdo/Eudes) moet kiezen...
    Zijn chuunibyou spreekstijl was al te geweldig voor woorden vanaf z'n entree in het spel, maar nadat ik op m'n meest recente playthrough speciaal een vrouwelijke tactician heb gemaakt om haar met 'm te laten trouwen ben ik helemaal overtuigd. Zijn support conversations zijn gewoonweg briljant. Naar wat ik ervan gezien heb hebben de Engelse vertalers ook erg goed werk geleverd voor zijn teksten. XD
    "Let our extremely protracted duel to the death begin! But let us not, in our haste for glory, forget to observe the one sacred rule of combat! ...When I'm shouting a move name, you have to wait for me to finish."

    En de roodharige Morgan uit m'n eerste playthrough is denk ik m'n tweede favoriet. Ooh, en Owain en Morgan (♀) samen is ook een geweldige support combinatie. "So be it! I shall cook a meal fit to dispel any doubts of our star-linked fates!"

    Wolfie schreef:wel khad al eventjes interresse naar die fire emblem games.. die awakening klinkt enorm interresant.
    Het is zeker interessant! Het is niet voor niks dat het in de US zo goeie reviewscores binnengehaald heeft. (Al wordt het hier en daar een beetje te veel geprezen, heb ik het idee. Het is niet de beste FE ooit, imo. Maar wel een heel goed spel!)

    @Graan schreef:Ik heb Sacred Stones voor de GBA gespeeld. Leuk spelletje, en ik was ook van plan de hele bonus dungeon te doen, maar het leveling systeem met random stats weerhield me.

    Lute was mijn fav character, maar dat was stiekem omdat ze een spellcaster is.
    *High five* Lute is ook een van mijn favorieten in Sacred Stones, samen met Amelia, Gilliam en Vanessa.

    Het is bij mij ook wel zo dat een van de redenen dat ik Lute vaak gebruik is dat er in het begin van het spel zo weinig opties zijn qua spellcasters. Artur heeft goeie stats, maar tot zijn promotie alleen light-magie kunnen gebruiken is een beetje... meh. Moulder zo gauw mogelijk promoten naar een sage (als ik me niet vergis krijg je in Sacred Stones al heel vroeg een Guiding Ring) is ook nog een optie, maar als je al te snel promoot wordt ie natuurlijk later in het spel weer zo matig. Lute is gewoon de fijnste keuze! (Met eventueel Artur er ook nog bij, natuurlijk. :))

    Ik vind trouwens het leveling systeem met de random stats eerlijk gezegd juist een van de leuke dingen in FE. Dat je units elke keer weer een beetje anders worden, voegt voor mij juist replay value toe. Het is natuurlijk irritant als de RNG-godin de strength/magic/speed van iemand een keer grondig verpest, maar voor dat soort situaties bewaar ik altijd m'n stat-verhogende items. Maar ik kan me best voorstellen dat het systeem voor andere mensen juist frustrerend kan zijn... ^^;


    _______________________

    Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

    Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    avatar
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

    Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van RemiliaxScarlet op ma maa 04, 2013 7:30 pm

    @Urameshiya schreef:
    @RemiliaxScarlet schreef:Oh, ja. Fire Emblem! Mijn favoriete personages zijn Lucina en Tiamo. ^^
    Ooh! Wil het feit dat je de Japanse namen gebruikt zeggen dat je ook de Japanse versie van Awakening gespeeld hebt? =D Of heb je er Japanse filmpjes/artwork/iets van gekeken?

    In elk geval, Tiamo is ook een van mijn favorieten! Vooral omdat ze op m'n eerste playthrough heel erg sterk werd. De enige unit die aan het eind van die playthrough nog betere stats had dan zij, was... het dochtertje (Morgan♀) dat het resultaat was van haar huwelijk met m'n tactician. (Roodharige Morgan is de beste Morgan!)

    Maar ik denk dat ik als favoriet personage in Awakening toch Owain (JP: Ūdo/Eudes) moet kiezen...
    Zijn chuunibyou spreekstijl was al te geweldig voor woorden vanaf z'n entree in het spel, maar nadat ik op m'n meest recente playthrough speciaal een vrouwelijke tactician heb gemaakt om haar met 'm te laten trouwen ben ik helemaal overtuigd. Zijn support conversations zijn gewoonweg briljant. Naar wat ik ervan gezien heb hebben de Engelse vertalers ook erg goed werk geleverd voor zijn teksten. XD
    "Let our extremely protracted duel to the death begin! But let us not, in our haste for glory, forget to observe the one sacred rule of combat! ...When I'm shouting a move name, you have to wait for me to finish."

    En de roodharige Morgan uit m'n eerste playthrough is denk ik m'n tweede favoriet. Ooh, en Owain en Morgan (♀) samen is ook een geweldige support combinatie. "So be it! I shall cook a meal fit to dispel any doubts of our star-linked fates!"


    Ohja, Owain, zo'n beetje z'n hand voor zijn gezicht houd. xD
    Morgan/Marc is in principe ook een gaaf personage, mannelijk of vrouwelijk, maakt mij niet uit.

    Ik noem de personages het liefst bij de namen die ik het beste vind passen bij hen. Tiamo vind ik weer veel geschikter voor haarzelf in plaats van Cordelia, die naam vind ik niet zo passen bij haar. :/
    Maar ik snap soms ook niet waarom ze de namen van het Japans naar het Engels deden, zo moeilijk vind ik die namen niet, ik bedoel, waarom moest de naam 'Serena' naar 'Severa' worden veranderd? Ik bedoel, Serena is niet zo'n heel moeilijke naam om uit te spreken, sterker nog, ik vind de naam Serena veel beter passen dan Severa.

    Ik kijk meestal playthroughs via youtube van bepaalde games. Shadow Dragon speel ik zelf. Mijn favoriete personage daar blijft Caeda/Shiida.

    Mijn favoriete classes overigens zijn de Mage-class (omdat magie), en de Archer-class (Ik doe zelf namelijk ook aan de boogschietsport, daarom).


    _______________________

    avatar
    Urameshiya
    Beheerder

    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya op ma maa 04, 2013 7:55 pm

    @RemiliaxScarlet schreef:Ohja, Owain, zo'n beetje z'n hand voor zijn gezicht houd. xD
    Morgan/Marc is in principe ook een gaaf personage, mannelijk of vrouwelijk, maakt mij niet uit.

    Ik noem de personages het liefst bij de namen die ik het beste vind passen bij hen. Tiamo vind ik weer veel geschikter voor haarzelf in plaats van Cordelia, die naam vind ik niet zo passen bij haar. :/
    Ja, mee eens... 'Cordelia' kan ik ook maar moeilijk aan wennen... Maar Morgan noem ik sinds ik weet dat hij/zij in het Engels Morgan is gaan heten, toch liever Morgan dan Marc, omdat het veel geslachtsneutraler klinkt. En het is sowieso een leukere naam, imo.

    @RemiliaxScarlet schreef:Maar ik snap soms ook niet waarom ze de namen van het Japans naar het Engels deden, zo moeilijk vind ik die namen niet, ik bedoel, waarom moest de naam 'Serena' naar 'Severa' worden veranderd? Ik bedoel, Serena is niet zo'n heel moeilijke naam om uit te spreken, sterker nog, ik vind de naam Serena veel beter passen dan Severa.
    Tsja, sommige namen die de Japanners bedenken zijn nogal vaag, of juist veel te gewoontjes, dus dan snap ik wel dat ze ze een beetje aanpassen zodat ze beter passen in het westerse beeld van hoe helden in een fantasy setting moeten heten. Maar van Serena/Selena snapte ik eerst ook niet waarom ze die zo nodig moesten veranderen, tot me opeens te binnen schoot dat ze de romanisatie 'Selena' in Sacred Stones al gebruikt hadden voor de Grado generaal die in het Japans Seraina/Celina heette.
    Ik denk dat ze gewoon geen dubbele namen in de serie wilden hebben, of namen met alleen een r/l als verschil, en daarom een nieuwe naam bedacht hebben... Toch moet ik bij Severa onwillekeurig denken aan Severus Sneep, dus ik ben ook niet echt enthousiast over die naam.


    _______________________

    Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

    Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    avatar
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

    Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van RemiliaxScarlet op ma maa 04, 2013 8:19 pm

    @Urameshiya schreef:Toch moet ik bij Severa onwillekeurig denken aan Severus Sneep, dus ik ben ook niet echt enthousiast over die naam.

    Nu je het zegt, daar was ik nog niet achter. xD


    _______________________

    avatar
    Faolinn
    Mad scientist

    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Faolinn op ma maa 18, 2013 10:16 pm

    Ik begin nu weer aan een nieuwe playthrough van Fire Emblem: The Sacred Stones. Deze keer wil ik het zo volledig mogelijk doen. Dat houdt in dat ik alle units die kunnen trouwen, ook wil laten trouwen voor zover dat mogelijk is. Tevens wil ik zoveel mogelijk units die ik doorgaans niet gebruik nu juist wel gebruiken (= veel grinden dus). Nu komt er een probleem echter: ik wil alle units ook volledig promoten. Maar kan dat wel? Was er niet een gelimiteerd aantal promotion items in dat spel? En zo ja, is er een manier om daar omheen te werken? Ik gebruik een VBA dus is het mogelijk om een cheat te gebruiken om daar geen last van te hebben?


    _______________________

    _ . ; - * Schijt op een natte vis * - ; . _


    avatar
    XavC
    Hemelbewoner

    Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : Robotics

    Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van XavC op ma maa 18, 2013 10:26 pm

    Ik heb dit spel nooit gesnapt :(. Meteen weer afgehaakt omdat ik er geen zak van begreep xD.
    avatar
    Urameshiya
    Beheerder

    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya op ma maa 18, 2013 10:45 pm

    @Faolinn schreef:Ik begin nu weer aan een nieuwe playthrough van Fire Emblem: The Sacred Stones. Deze keer wil ik het zo volledig mogelijk doen. Dat houdt in dat ik alle units die kunnen trouwen, ook wil laten trouwen voor zover dat mogelijk is. Tevens wil ik zoveel mogelijk units die ik doorgaans niet gebruik nu juist wel gebruiken (= veel grinden dus). Nu komt er een probleem echter: ik wil alle units ook volledig promoten. Maar kan dat wel? Was er niet een gelimiteerd aantal promotion items in dat spel? En zo ja, is er een manier om daar omheen te werken? Ik gebruik een VBA dus is het mogelijk om een cheat te gebruiken om daar geen last van te hebben?
    Da's een ambitieus plan! Maar het kan zonder cheaten. Gelukkig maar, want cheaten is flauw.

    Zoals je zegt is het aantal promotion items dat je normaal gesproken in handen krijg beperkt, maar in de secret shops kun je eindeloos veel nieuwe promotion items kopen, zolang je maar genoeg goud hebt. Je hoeft daarvoor niet tijdens het verhaal naar de secret shops op zoek te gaan, zolang je in chapter 14 (= ofwel het paleis van Grado of de Jehanna Hall, afhankelijk van de route die je doet) Rennac en zijn Member Card maar in handen weet te krijgen. Of alleen de Member Card, als je Rennac niet hoeft. k=w=

    Als je dat doet kun je na afloop van het verhaal - want ik neem aan dat je van plan bent na het verhaal verder te spelen als je iedereen wilt promoten - vanaf de wereldkaart de 3 secret shops betreden met iemand die de Member Card bij zich draagt, en daar promotion items kopen.

    Ga je alle units behalven promoten eigenlijk iedereen ook tot 20/20 trainen? Of maken de stats je verder niet zo veel uit?

    Het klinkt in ieder geval als iets waar je wel even mee zoet zult zijn!

    Ik heb vorige week trouwens ook weer eens een Sacred Stones playthrough afgerond. Was een tijd geleden, dus ik was helemaal vergeten hoe irritant het Phantom Ship kon zijn... Vliegende reinforcements van alle kanten die je niet kunt zien door de mist, en die dan je kwetsbaarste units komen uitschakelen, terwijl je ze niet behoorlijk kunt verdedigen omdat het scheepsdek op 2 masten na helemaal open is. >_>

    Maar Amelia en Gilliam (allebei Knights) hebben daar gelukkig erg goed werk geleverd, net als in de rest van het spel. Heb ze allebei tot Generals gepromote, en Artur en Moulder allebei Bishops gemaakt, waardoor ik aan het eind zowel in DEF-tanks als in RES-tanks goed voorzien was. :) Al viel er helemaal aan het eind weinig te tanken, want onze grote demonische vriend besloot maar meteen neer te gaan na een critical hit met een legendarisch wapen waarvan ik de naam vergeten ben. Je zou zeggen dat ze de laatste baas toch in elk geval op hard mode genoeg luck hadden mogen geven om critical-hit bestendig te zijn... Niet dus. Maar op die anti-climax na heb ik me erg vermaakt. Heeft me weer wat hernieuwde bewondering gegeven voor hoe goed de GBA-FE's de tand des tijds weerstaan!

    @XavC schreef:Ik heb dit spel nooit gesnapt :(. Meteen weer afgehaakt omdat ik er geen zak van begreep xD.
    Wat zonde! Zou ik (uit nieuwsgierigheid) mogen vragen welk deel het was dat je probeerde? Of voor welk platform, als je de naam niet meer weet?


    _______________________

    Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

    Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    avatar
    XavC
    Hemelbewoner

    Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : Robotics

    Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van XavC op ma maa 18, 2013 10:49 pm

    @Urameshiya schreef:
    @Faolinn schreef:Ik begin nu weer aan een nieuwe playthrough van Fire Emblem: The Sacred Stones. Deze keer wil ik het zo volledig mogelijk doen. Dat houdt in dat ik alle units die kunnen trouwen, ook wil laten trouwen voor zover dat mogelijk is. Tevens wil ik zoveel mogelijk units die ik doorgaans niet gebruik nu juist wel gebruiken (= veel grinden dus). Nu komt er een probleem echter: ik wil alle units ook volledig promoten. Maar kan dat wel? Was er niet een gelimiteerd aantal promotion items in dat spel? En zo ja, is er een manier om daar omheen te werken? Ik gebruik een VBA dus is het mogelijk om een cheat te gebruiken om daar geen last van te hebben?
    Da's een ambitieus plan! Maar het kan zonder cheaten. Gelukkig maar, want cheaten is flauw.

    Zoals je zegt is het aantal promotion items dat je normaal gesproken in handen krijg beperkt, maar in de secret shops kun je eindeloos veel nieuwe promotion items kopen, zolang je maar genoeg goud hebt. Je hoeft daarvoor niet tijdens het verhaal naar de secret shops op zoek te gaan, zolang je in chapter 14 (= ofwel het paleis van Grado of de Jehanna Hall, afhankelijk van de route die je doet) Rennac en zijn Member Card maar in handen weet te krijgen. Of alleen de Member Card, als je Rennac niet hoeft. k=w=

    Als je dat doet kun je na afloop van het verhaal - want ik neem aan dat je van plan bent na het verhaal verder te spelen als je iedereen wilt promoten - vanaf de wereldkaart de 3 secret shops betreden met iemand die de Member Card bij zich draagt, en daar promotion items kopen.

    Ga je alle units behalven promoten eigenlijk iedereen ook tot 20/20 trainen? Of maken de stats je verder niet zo veel uit?

    Het klinkt in ieder geval als iets waar je wel even mee zoet zult zijn!

    Ik heb vorige week trouwens ook weer eens een Sacred Stones playthrough afgerond. Was een tijd geleden, dus ik was helemaal vergeten hoe irritant het Phantom Ship kon zijn... Vliegende reinforcements van alle kanten die je niet kunt zien door de mist, en die dan je kwetsbaarste units komen uitschakelen, terwijl je ze niet behoorlijk kunt verdedigen omdat het scheepsdek op 2 masten na helemaal open is. >_>

    Maar Amelia en Gilliam (allebei Knights) hebben daar gelukkig erg goed werk geleverd, net als in de rest van het spel. Heb ze allebei tot Generals gepromote, en Artur en Moulder allebei Bishops gemaakt, waardoor ik aan het eind zowel in DEF-tanks als in RES-tanks goed voorzien was. :) Al viel er helemaal aan het eind weinig te tanken, want onze grote demonische vriend besloot maar meteen neer te gaan na een critical hit met een legendarisch wapen waarvan ik de naam vergeten ben. Je zou zeggen dat ze de laatste baas toch in elk geval op hard mode genoeg luck hadden mogen geven om critical-hit bestendig te zijn... Niet dus. Maar op die anti-climax na heb ik me erg vermaakt. Heeft me weer wat hernieuwde bewondering gegeven voor hoe goed de GBA-FE's de tand des tijds weerstaan!

    @XavC schreef:Ik heb dit spel nooit gesnapt :(. Meteen weer afgehaakt omdat ik er geen zak van begreep xD.
    Wat zonde! Zou ik (uit nieuwsgierigheid) mogen vragen welk deel het was dat je probeerde? Of voor welk platform, als je de naam niet meer weet?
    Rising Sun, op de GBA !
    avatar
    Urameshiya
    Beheerder

    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya op ma maa 18, 2013 10:59 pm

    @XavC schreef:Rising Sun, op de GBA !
    Die titel is... nieuw voor mij. ^^; Er zijn maar twee FE games op de GBA uitgekomen buiten Japan: "Fire Emblem" en "Fire Emblem: The Sacred Stones". Ik denk dat het één van die twee zal zijn geweest


    _______________________

    Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

    Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    avatar
    XavC
    Hemelbewoner

    Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : Robotics

    Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van XavC op ma maa 18, 2013 11:04 pm

    @Urameshiya schreef:
    @XavC schreef:Rising Sun, op de GBA !
    Die titel is... nieuw voor mij. ^^; Er zijn maar twee FE games op de GBA uitgekomen buiten Japan: "Fire Emblem" en "Fire Emblem: The Sacred Stones". Ik denk dat het één van die twee zal zijn geweest
    Is andere naam voor The Sacred Stones :).kijk maar

    Gesponsorde inhoud

    Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma jun 18, 2018 7:39 pm