Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

Deel
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

Bericht van Urameshiya op za maa 16, 2013 9:40 pm

Ah, dat is een heel erg goede vraag! Ik zie nu dat ik dat ook niet goed aangegeven heb! Ik zal dat zo gaan verbeteren.

Voor alle duidelijkheid bij dezen: (let op iedereen!)

Zolang de Revolutie niet uitgeroepen is, geldt het volgende:

- De Goede Forumleden (burgers) winnen als alle Mad Scientists uitgeschakeld zijn, en er nog tenminste 1 Goed Forumlid in leven is.
    Als naast dat Goede Forumlid ook de Eerste Kameraad nog leeft op dat moment, heeft hij verloren.

- De Mad Scientists winnen als alle goede forumleden EN de Eerste Kameraad uitgeschakeld zijn.

- De Eerste Kameraad kan alleen winnen als hij toevallig als enige aan het eind van het spel nog in leven is, terwijl de Mad Scientists en de Goede Forumleden allemaal uitgeschakeld zijn.

Als de Revolutie wel is uitgeroepen geldt het volgende:

- De Goede Forumleden (burgers) winnen als alle Mad Scientists (wolven) en Baksteencommunisten (inclusief de Eerste Kameraad) uitgeschakeld zijn.

- De Mad Scientists winnen als alle Goede Forumleden en Baksteencommunisten (inclusief de Eerste Kameraad)uitgeschakeld zijn.

- De Baksteencommunisten winnen als alle Mad Scientists en Goede Forumleden uitgeschakeld zijn.

Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

Bericht van Toumyon op za maa 16, 2013 10:02 pm

- De Goede Forumleden (burgers) winnen als alle Mad Scientists (wolven) en Baksteencommunisten (inclusief de Eerste Kameraad) uitgeschakeld zijn.

DUS...de goede forumleden moeten zorgen dat bijde de slechte partij en derde partij dood is na de revolutie?
    Of een van de twee?

Verder heb ik het goed begrepen.

Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op za maa 16, 2013 10:11 pm

@Toumyon schreef:- De Goede Forumleden (burgers) winnen als alle Mad Scientists (wolven) en Baksteencommunisten (inclusief de Eerste Kameraad) uitgeschakeld zijn.

DUS...de goede forumleden moeten zorgen dat bijde de slechte partij en derde partij dood is na de revolutie?
    Of een van de twee?
    Inderdaad. Ze moeten zowel de Mad Scientists als de Baksteencommunisten uitschakelen. Zolang de Revolutie niet wordt uitgeroepen, vormen de Baksteencommunisten echter geen bedreiging. Het is in dat geval dus niet nodig voor de Goede Forumleden om de Eerste Kameraad uit te schakelen.

Ik zal hier ook nog even het stukje neerzetten dat ik net aan de regels toegevoegd heb. Ik hoop dat iedereen dit goed leest.
    REGELS: Einde van het spel
    1. Het spel gaat in principe door totdat één van de partijen gewonnen heeft.

2. Bij wijze van herhaling van het rollenoverzicht volgen hier de voorwaarden waaraan voldaan moet worden voordat een partij het spel gewonnnen heeft. Lees dit goed door.

Zolang de Revolutie niet uitgeroepen is, geldt het volgende:

- De Goede Forumleden (burgers) winnen als alle Mad Scientists uitgeschakeld zijn, en er nog tenminste 1 Goed Forumlid in leven is.
    Als naast dat Goede Forumlid ook de Eerste Kameraad nog leeft op dat moment, heeft hij verloren.

- De Mad Scientists winnen als alle goede forumleden EN de Eerste Kameraad uitgeschakeld zijn.

- De Eerste Kameraad kan alleen winnen als hij toevallig als enige aan het eind van het spel nog in leven is, terwijl de Mad Scientists en de Goede Forumleden allemaal uitgeschakeld zijn.

Als de Revolutie wel is uitgeroepen geldt het volgende:

- De Mad Scientists winnen als alle Goede Forumleden en Baksteencommunisten (inclusief de Eerste Kameraad)uitgeschakeld zijn.

- De Baksteencommunisten winnen als alle Mad Scientists en Goede Forumleden uitgeschakeld zijn.

3. Als één partij absoluut zeker is van de overwinning, en er duidelijk geen enkele uitweg meer mogelijk is voor de andere partij(en), zal de spelleider het spel vervroegd beeindigen. De partij die zeker was van de overwinning heeft dan uiteraard gewonnen.

4. Als een partij uitgeschakeld is, maar het spel nog niet voorbij is, zal de spelleider de uitschakeling van die partij op het topic bekendmaken. (Voorbeeld: De Revolutie wordt uitgeroepen, en op dat moment blijkt dat alle Mad Scientists stiekem communisten waren. Ze verliezen dan dus hun oude rol. De spelleider maakt dan tegelijk met het bekendmaken van het feit dat de Revolutie is aangebroken ook bekend dat de Mad Scientists niet langer een bedreiging vormen.)

Daarnaast heb ik de volgende verduidelijkende opmerking toegevoegd aan de beschrijving van de Baksteencommunistenrol.

Maar let op: als je eenmaal communist geworden bent, kun je niet meer terug. Als de Revolutie uitgeroepen wordt door de Eerste Kameraad, kun je niet terugkrabbelen en toch gewoon aan je oude rol vasthouden, ook als blijkt dat de Communisten met te weinig zijn om het spel te kunnen winnen. Je lot is vanaf dat moment onlosmakelijk aan dat van de andere Baksteencommunisten verbonden. Door Communist te worden, maak je je eigen toekomst afhankelijk van het inschattingsvermogen van de Eerste Kameraad, wetende dat die misschien wel eens irrationeel zou kunnen handelen als hij/zij zich bedreigd voelt. Wees je hiervan bewust.

Urameshiya
    MR.Kriesebo
    Forumyōkai

Leeftijd : 18
    Speciale vermogens : logisch redeneren

Bericht van MR.Kriesebo op za maa 16, 2013 11:48 pm

Mag je als je Mad Scientist bent ook onder elkaar overleggen of je het offer moet accepteren of niet? Dan zou je namenlijk met de gehele TimeTravelClub (seewhatIdidthere?) kunnen overleggen of je baksteencommunist moet worden of niet.

Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op zo maa 17, 2013 12:15 am

Ook weer een goede vraag! (Blijf dit soort vragen vooral stellen!)

Ik had hierover nog geen regel opgesteld, maar de Baksteencommunisten zijn een geheime organisatie. Zelfs de Mad Scientists mogen elkaar niet vertellen dat ze communisten zijn. In feite zou ik hierbij dan meteen de regel toe willen voegen dat je nergens mag vertellen dat je een Communist bent, zelfs niet op het topic. De enige gevallen waarin het feit dat je Communist bent bekend zal worden, is als de ziener dit ontdekt, als je dood gaat en ervoor kiest het bekend te maken, of als de Revolutie uitbreekt.

Edit: om precies te zijn staat nu het volgende in de regels

Tot slot nog een belangrijk extra aspect van deze rol: het feit dat je Baksteencommunist bent is strict geheim voor de rest van de maatschappij, tot de dag dat de Revolutie aanbreekt. Je mag dit niet aan andere spelers bekendmaken, zelfs niet op het topic. Zelfs als de ziener beweert dat je een communist bent, zul je moeten ontkennen. Ook Mad Scientists onder elkaar mogen elkaar niet vertellen of ze Communisten zijn.

Wanneer een communistische speler uitgeschakeld wordt, mag deze zelf bepalen of deze naast zijn/haar gewone rol ook het feit bekendmaakt dat hij/zij communist was. Het is echter niet toegestaan om expliciet te melden bij je uitschakeling dat je geen communist was, ook als je er echt geen was.

Let op: Net zoals het niet toegestaan is om buiten het topic om spelers naar hun gewone rol te vragen, is het ook niet toegestaan om spelers (dood of levend) buiten het topic om te vragen of ze Baksteencommunisten zijn. Op het topic mag je dit wel vragen, maar een Baksteencommunist mag daarop niet eerlijk antwoorden. Dit is een van de belangrijkste regels van de organisatie van de Baksteencommunisten. Ook het feit dat je een uitnodiging van de Baksteencommunisten ontvangen hebt (los van of je die aangenomen hebt) is gevoelige informatie: je mag dit alleen op het topic en dus niet in privé-gesprekken aan elkaar melden.

Urameshiya
    MR.Kriesebo
    Forumyōkai

Bericht van MR.Kriesebo op zo maa 17, 2013 9:29 am

Wat nou als je van tevoren afspreekt dat je gewoon met z'n allen communist word? Dat wint uiteindelijk bijna iedereen, en als het alleen maar gaat om winnen is dat wel de beste oplossing, alleen zou het spel nogal snel stoppen.

Edit: Er is als je dat afspreekt imo geen enkele reden waarom je niet met de communisten mee zou moeten doen.

Laatst aangepast door MR.Kriesebo op zo maa 17, 2013 9:31 am; in totaal 2 keer bewerkt (Reden van aanpassing : aanvulling)

Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 20

Bericht van Shiro op zo maa 17, 2013 10:47 am

@MR.Kriesebo schreef:Wat nou als je van tevoren afspreekt dat je gewoon met z'n allen communist word? Dat wint uiteindelijk bijna iedereen, en als het alleen maar gaat om winnen is dat wel de beste oplossing, alleen zou het spel nogal snel stoppen.

Edit: Er is als je dat afspreekt imo geen enkele reden waarom je niet met de communisten mee zou moeten doen.

Maar het gaat niet alleen om winnen, het gaat ook om het plezier in het meespelen. En een moeilijk wolvenspel is toch interessanter dan een hele makkelijke. (Denk aan ons geluk vorige ronde ^^;)

Daarbij gaat het misschien niet tegen de regels in, maar het is niet aardig tegenover Ura.

En: Zelfs als er is afgesproken dat iedereen communist word, gaat iedereen zich daaraan houden? Het zou me niet verbazen als sommige mensen nee zeggen, omdat ze het zelfde denken als ik nu.

“I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.”
    ― Douglas Adams, The Salmon of Doubt
    MR.Kriesebo
    Forumyōkai

Bericht van MR.Kriesebo op zo maa 17, 2013 12:30 pm

Ik zou zelf denk ik ook nee zeggen in dat geval, maar ik was vooral benieuwd naar hoe Ura zo'n situatie aan zou pakken.

Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op zo maa 17, 2013 1:39 pm

Dat is een interessant idee, maar ik denk dat het weinig realistisch is. Stel nu dat inderdaad aan het begin van het spel iemand voorstelt om met z'n allen communist te worden. Ten eerste is het verboden om op het topic toe te geven dat je communist bent, en is het dus lastig om iedereen communist te maken. Je weet immers niet wie er nog geen is en dus nog een uitnodiging nodig heeft. Zo'n situatie levert dus waarschijnlijk alsnog verliezers op wanneer de Revolutie uitgeroepen wordt.

Daarnaast is het niet in het voordeel van de Eerste Kameraad om af te wachten tot iedereen communist geworden is. Zelfs als er zo'n afspraak gemaakt is, zullen er nog steeds elke week mensen uit het spel geknikkerd worden door de Goede Forumleden, en waarschijnlijk ook door de Mad Scientists. De Eerste Kameraad zou er ook op die manier uitgeknikkerd kunnen worden, en omdat hij dan (obviously) verliest, zal hij niet afwachten tot een moment waarop hij denkt dat iedereen communist is, maar de Revolutie uitroepen zodra hij denkt dat er genoeg mensen communist zijn om het spel te winnen. (Of dat oordeel juist blijkt te zijn is dan natuurlijk nog maar de vraag.)

Met z'n allen winnen zit er dus sowieso niet in met zo'n afspraak.

Om dit soort situaties nog moeilijker te maken, voeg ik hierbij aan de regels toe dat het (naast het verbod op toegeven dat je communist bent) ook verboden is om te vertellen dat je een uitnodiging van de communisten hebt gehad als je die aangenomen hebt. Als je de uitnodiging niet aanneemt, mag je er wel over vertellen op het topic, want dan ben je uiteraard niet gebonden aan de geheimhoudingsregels van de Baksteencommunistische organisatie. =p

Urameshiya
    XavC
    Hemelbewoner

Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : Robotics

Bericht van XavC op zo maa 17, 2013 1:45 pm

Het is trouwens ook riskant om van te voren af te spreken communist te worden. Er kan een verrader zich in het midden bevinden, die de uitnodiging afslaat en toevallig een Mad Scientist is en zo de hele communistenbeweging kan uitschakelen.. Of snap ik er helemaal niks van ?
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)

Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

Bericht van Toumyon op zo maa 17, 2013 1:51 pm

Over het communist gedoe...het heeft ook te maken met tactiek en het verloop van het spel.
    Ik zou niet zo maar communist worden als ik weet dat we pas begonnen zijn als ik zeg maar een leuke rol zou hebben, even ter voorbeeld natuurlijk.

Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op zo maa 17, 2013 1:52 pm

@XavC schreef:Het is trouwens ook riskant om van te voren af te spreken communist te worden. Er kan een verrader zich in het midden bevinden, die de uitnodiging afslaat en toevallig een Mad Scientist is en zo de hele communistenbeweging kan uitschakelen.. Of snap ik er helemaal niks van ?
    Ik snap niet helemaal wat je daarbij in gedachten hebt. Het is zeker waar dat iemand een verrader zou kunnen zijn, maar als de communisten met genoeg zijn op het moment dat de Revolutie begint, kunnen ze in principe ook de overgebleven Mad Scientist(s) uitschakelen door hen er overdag uit te stemmen.

Urameshiya
    XavC
    Hemelbewoner

Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : Robotics

Bericht van XavC op zo maa 17, 2013 2:43 pm

@Urameshiya schreef:
    @XavC schreef:Het is trouwens ook riskant om van te voren af te spreken communist te worden. Er kan een verrader zich in het midden bevinden, die de uitnodiging afslaat en toevallig een Mad Scientist is en zo de hele communistenbeweging kan uitschakelen.. Of snap ik er helemaal niks van ?
    Ik snap niet helemaal wat je daarbij in gedachten hebt. Het is zeker waar dat iemand een verrader zou kunnen zijn, maar als de communisten met genoeg zijn op het moment dat de Revolutie begint, kunnen ze in principe ook de overgebleven Mad Scientist(s) uitschakelen door hen er overdag uit te stemmen.
    Dat wel, maar ik bedoel daarmee dat mensen kunnen stellen dat ze communist worden. De Eerste Kameraad zal natuurlijk echter nooit weten of dit echt zo is. Als hij dan bijvoorbeeld na vijf dagen een revolutie denkt te ontketenen, maar ipv 5 medestanders, er geen heeft kan de 'pact' heel nadelig uitpakken. God, ik faal met uitleggen.
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op zo maa 17, 2013 2:49 pm

@XavC schreef:
    @Urameshiya schreef:
    Dat wel, maar ik bedoel daarmee dat mensen kunnen stellen dat ze communist worden. De Eerste Kameraad zal natuurlijk echter nooit weten of dit echt zo is. Als hij dan bijvoorbeeld na vijf dagen een revolutie denkt te ontketenen, maar ipv 5 medestanders, er geen heeft kan de 'pact' heel nadelig uitpakken.
    Ah, ja, dat is zeker zo!

Urameshiya
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp

Speciale vermogens : Queen of clumsiness

Bericht van Olly op ma maa 18, 2013 12:45 am

Wauw Ura, dit is geweldig, dit is magnifiek, ik wilde dit afslaan, maar vind het onmogelijk, ik doe mee!

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu zo jun 24, 2018 5:34 am