Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

Deel
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)

Leeftijd : 21
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

Re: Mad Scientists van TvH (Weerwolven ronde 17 - spelleider Urameshiya)

Bericht van Lyari op za apr 27, 2013 12:03 am

Iemand heeft zijn verstand verloren. Beheers je zelf een beetje uno. Het spij me dat je als onschuldig persoon bent opgehangen maar t' blijft wel een spelletje heah. Relax
    UNOwen
    Maestro

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

Bericht van UNOwen op za apr 27, 2013 12:25 am

Oh maar ik ben relax :') Mijn verstand verliezen is mijn specialiteit. Maar niet op momenten dat ik het nodig heb though.

Dit is gewoon nog iets wat ik aan de lijst van onterechte ophangingen kan toevoegen. Yehoooo!! >8D

Ironisch hoe de ene keer dat ik WEL wolf was, NIEMAND me ook maar enigsinds verdacht vond.

Sophie
    Schepper van de Zittende Dame

Leeftijd : 100
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

Bericht van Sophie op za apr 27, 2013 1:40 am

@UNOwen schreef:Skip, als ik niet heel verdacht ben stem dan ook niet op mij lulzzz

Jawel, want wat had een zinloze stem voor nut? Niets.
    De keuze tussen jou en pyon kon ik echter wel beïnvloeden.
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya op za apr 27, 2013 10:33 am

MAD SCIENTISTS VAN TVH: De vierde avond
    "Nekotaku", begon Remiliaxscarlet voorzichtig, maar met een ernstige blik in haar ogen. "Jij ben een Mad Scientist. Samen met je handlangers ben jij verantwoordelijk voor alle verdwijningen tot nu toe."

Nekotaku schrok zichtbaar. "Ik, een Mad Scientist!? Heb ik ooit interesse getoond in het gebruik van wetenschap voor kwade doeleinden? Nee toch zeker?"
    Hij aarzelde even, en voegde toen toe: "Wat ik altijd vertel over de pijnlijkste plekken om stroomschokken toe te dienen, dat telt niet, okee? Dat was maar een grapje."

"En of dat telt, Nekotaku. Jij bent een door en door kwaadaardige wetenschapper, zowaar ik het helderziende Meesterbrein van de Satori-alliantie ben." antwoordde Remiliaxscarlet.

"D-dat kan niet!" stamelde Nekotaku. "H-het Meesterbrein ben ík, en Skip is een communistenleider, en-en-en we moeten Pyonta verbannen!"

"Ik ben helemaal geen communistenleider!" riep Skip. "Maar ik denk dat Neko de waarheid spreekt."

"Zo is dat!" vond ook XavC. "Als Remix al die tijd geweten had wie de boosdoeners waren, had ze haar mond wel eerder open gedaan!"

"M-maar, ik heb écht een zesde zintuig!" riep Remiliaxscarlet verontwaardigd.

"Mooi niet!" antwoordde Nekotaku.

"Welles."

"Nietes."

"Welles!"

"Nietes!"

"WELLES!"

"NIETES!"

"Zo is het genoeg", kwam Lyari tussenbeide.
    "Laten we met een proef bepalen wie het ware helderziende Meesterbrein is. Nekotaku, Remiliaxscarlet, lees mijn gedachten maar eens en vertel me wat mijn meest dierbare bezit is."

"De kersenboom in je achtertuin?" probeerde Nekotaku.

"Het paarse badeendje dat van je overgrootmoeder geweest is", zei Remiliaxscarlet resoluut.

"NU HEB IK JE, NEKOTAKU!" riep Lyari triomfantelijk.

Skip keek geschrokken. "Dus toch!? Ik dacht wel dat er iets niet klopte aan zijn verhaal!"
    "Donnel, equip de Banhamer en schakel Nekotaku ermee uit!"
    Vlug dirigeerde ze haar sterkste troepen richting een breed grijnzende Nekotaku.

*NO DAMAGE*

"W-wat!?" stamelde Skip. "M-maar dat is onmogelijk!"

Nekotaku begon hardop te lachen.

Skip pakte nu zelf de Banhamer van de gesneuvelde Donnel op, en hief hem met haar superieure strength-stat hoog boven haar hoofd, maar Lyari hield haar tegen.
    "Dit is zinloos, Skip. We zullen eerst die verdraaide Meilingfederatie moeten laten weten dat ze een crimineel beschermen. We kunnen Nekotaku op z'n vroegst pas morgen verbannen."

"Morgen? MORGEN zegt ze!" Nekotaku stond te schateren. "Morgen is het al te laat, jongedame!"
    "Aanschouw nu met eigen ogen onze macht!"

Voor de ogen van de geschrokken forumleden trok Nekotaku een klappertjespistool en vuurde het af in de richting van het grote Kogasa-standbeeld in het midden van het forum. Met een knal van jewelste spatte het metershoge beeld in duizenden rechthoekige stukjes met nopjes uit elkaar.

"NEE! Weet je wel hoeveel tijd ik daarin gestopt had, Neko!?" Op Kermisfan112 na wisten de forumleden niets uit te brengen. Wat konden ze nog beginnen nu de grote en almachtige en alwetende beschermgodin van het forum met een klappertjespistool van haar voetstuk geschoten was?

"Alle. Hoop. Is. Verloren." zei UNOwen met een robot-achtige stem.
    "Ik. Geef. Op. Ik. Ga. Weg. Hier. Verwijder. Account."

"Nee! Uno!" riep TheEternalMokou. "Doe het niet!"

"Wilt. U. Deze. Account. Echt. Verwijderen. Druk. Y. Om. Te. Bevestigen."

Wanhopig rende TheEternalMokou op Uno af. "Ga niet weg, Uno! Je had me beloofd dat we zouden trouwen als het allemaal voorbij was!"

"Ik. Ben. Mad. Scientist. Het. Is. Zo. Cool."

Nekotaku stond glunderend toe te kijken. De testvariant van het mind-hackvirus dat hij enige uren eerder bij UNOwen ingebracht had, werkte nog beter dan gehoopt.

"Y. Account. Verwijderd."

Onmiddelijk begon UNOwens forumverschijning te desintegreren. De massa van zijn avatar werd met een oorverdovend geraas omgezet in energie, en de andere leden moesten moeite doen om niet door de schokgolf van hun sokken geblazen te worden.

"NEEEEE! UNOOOO! Laat me niet alleen!" schreeuwde TheEternalMokou nog boven het lawaai uit, terwijl ze zich aan een Yukkuri-huis vastklampte om overeind te blijven.

Maar het was al te laat. De verwijdering van UNOwens account was onomkeerbaar, en de ontworteling van het Yukkuri-huis ook. Het was dat Toumyon en Shiro haar opvingen, anders was ook TheEternalMokou's account in het geweld van UNOwens desintegratie omgekomen.

De enige die geen moeite had om rechtop te blijven staan was Nekotaku. Beschermd door zijn Meilingfederatieharnas - Made in China, vandaar dat het maar één dag te gebruiken is - stond hij temidden van de chaos triomfantelijk te schaterlachen.
    "Luister naar mijn woorden, leden van de Satori-alliantie, Team Rumia, de Orde van de Paraplu en ja, zelfs de Meilingfederatie: jullie heerschappij is VOORBIJ! Spoedig zal dit hele forum van ons zijn! Mwhaahahaaaaa! MUHUUUUFHAAHAHAAHAHAAHFAWHAHAA!!"

UNOwen is uitgeschakeld. Uno, je mag nu je rol bekendmaken.

Het is nu nacht. (Nee, het spel is nog niet echt voorbij.)

Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    Lyari

Bericht van Lyari op za apr 27, 2013 12:24 pm

Wauw ura, je hebt jezelf overtroffen! Wat een geweldig stuk.
    Pyonta-kun
    Moderator

Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

Bericht van Pyonta-kun op za apr 27, 2013 12:47 pm

Moet ik mezelf nog nader verklaren of is het wel duidelijk zo?

ケロです
    UNOwen
    Maestro

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

Bericht van UNOwen op za apr 27, 2013 2:05 pm

Ik. Was. Een. Fumoknuffelaar.

*BSOD*

Sophie

Bericht van Sophie op za apr 27, 2013 11:13 pm

Haha, ik moest lachen om Ura's stukje over Donnel. OH DONNEL!!!!!

Overigens ben ik minder blij met uno's dood, maar ik had het al zien aankomen dus een schok is het niet meer.

Blij dat het nog niet voorbij is, deze week weten we iniedergeval op wie we moeten stemmen.
    Lyari

Bericht van Lyari op zo apr 28, 2013 12:32 am

Maar dat ik ook een gevaar. Deze week moeten we niet stil vallen anders weten we niets meer voor die dag erna... De discussie moet aan blijven!!!! Wie vinden jullie verdacht/niet verdacht? Blijf nadenken
    Sophie

Bericht van Sophie op zo apr 28, 2013 12:36 am

@Lyari schreef:Maar dat ik ook een gevaar. Deze week moeten we niet stil vallen anders weten we niets meer voor die dag erna... De discussie moet aan blijven!!!! Wie vinden jullie verdacht/niet verdacht? Blijf nadenken

Misschien moeten we een lijstje maken van mensen die sowieso níét verdacht zijn, en dan verder gaan.

-Lyari (Neko dacht dat je burger was, en je hebt een speciale rol blijkbaar)
    -Skip (Bevestigd door de echte ziener, Remix)

.. Oke dat waren er minder dan ik hoopte.

Overigens zit de EK dus ook niet meer in het spel, dat is dan wel weer mooi.
    Lyari

Bericht van Lyari op zo apr 28, 2013 8:08 pm

Skip schreef:Misschien moeten we een lijstje maken van mensen die sowieso níét verdacht zijn, en dan verder gaan.

-Lyari (Neko dacht dat je burger was, en je hebt een speciale rol blijkbaar)

-Skip (Bevestigd door de echte ziener, Remix)

Oke dat waren er minder dan ik hoopte.

Als je er van uit gaat dat we na deze nacht nog 9 spelers hebben. Waarvan we sws weten dat Neko een wolf is en 2 anderen onschuldig, blijven er 6 spelers over. En dat kan ons zeker helpen! Want of we hebben nog 6 wolven in het spel of 5. Als het er 6 zijn moeten we er dus nog vijf ontmaskeren. We hebben 6 onbekende rollen dus dan hoeven we maar 1 burger er uit te pikken. Als we vijf wolven in het spel hebben moeten we er 2 burgers uit pikken en 4 wolven.

spelers:
    -XavC
    -Toumyon
    -Shiro
    -Mokou
    -Kermisfan
    -Pyonta

en je hebt nog 4 zekere rollen:
    -Skip~burger
    -Lyari~burger
    -Nekotaku~wolf
    -Remix~ziener

Op dit moment vertrouw ik Skip, Remix, en Shiro. Shiro omdat ze duidelijke en hulpzame observatie’s post. Op één of andere manier kan ik haar gewoon niet als wolf zien.

Ik zet mijn vraagtekens bij XavC, Toumyon, Mokou, Kermisfan en Pyonta.
    Pyonta-kun
    Moderator

Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

Bericht van Pyonta-kun op zo apr 28, 2013 11:18 pm

Voor mij is het dan simpel. Er zijn 5 zekere rollen. De bovengenoemde, plus mijzelf.

ケロです
    Sophie

Bericht van Sophie op zo apr 28, 2013 11:19 pm

Pyonta vertrouw ik, het verdachtst vind ik momenteel Xavc.

Ik weet niet meer precies wat mijn beredenering daarvoor was maar daar kom ik later op terug, ben nu te moe.
    XavC
    Hemelbewoner

Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : Robotics

Bericht van XavC op zo apr 28, 2013 11:44 pm

Skip schreef:Pyonta vertrouw ik, het verdachtst vind ik momenteel Xavc.

Ik weet niet meer precies wat mijn beredenering daarvoor was maar daar kom ik later op terug, ben nu te moe.
    Succes. Ben benieuwd.
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya op zo apr 28, 2013 11:54 pm

MAD SCIENTISTS VAN TVH: De vijfde ochtend

Ook deze morgen was het weer raak. Dit maal hoefden de forumleden niet eens op de ledenlijst te kijken om te ontdekken wie het volgende slachtoffer van de Mad Scientists was geworden.

"Ik neem aan dat jij het ook al gezien hebt?" vroeg Lyari aan Skip, die net online gekomen was.

Skip knikte zwijgend. Aan haar gezicht was af te lezen dat ze de afgelopen nacht niet geslapen had. Geen wonder, na wat er gisterenavond gebeurd was. De server was bezweken onder het geweld van UNOwen's zelfverwijdering, en de rest van de nacht was het forum niet meer bereikbaar geweest. Ondanks dat wisten Lyari en Skip dat ze sindsdien allebei door precies dezelfde vraag bezig gehouden waren: de identiteit van Nekotaku's handlangers.

De stilte werd ruw verbroken toen Pyonta-kun en Kermisfan112 het forum binnenstormden.
    "Jongens! Kijk! Daarzo! Bij het hoofdkwartier van de Satori-alliantie!" riep Kermisfan112 opgewonden.
    "De vlag hangt half stok", verduidelijkte Pyonta.

"Dat weten we." antwoordde Skip. "Die arme Remix..."

Opnieuw viel er een stilte. Somber keek het viertal voor zich uit. Ook de yukkuri-emoticons leken sipper te kijken dan anders.

"Weet je, wat nu als we eens proberen te--"

Voordat Lyari haar zin kon afmaken, klonk er een doordringend geluid uit de richting van de ingang van TvH. Het geluid van een snel naderend voertuig. De vier haastten zich naar de portalpagina.

Weldra kwam met de schijnbare doelgerichtheid van een slalomski'er over de oprijlaan van het forum een witte bestelbus aanscheuren.

"Mijn Huss, wat voor een zuupert zit daar achter het stuur?" vroeg Kermisfan112 zich hardop af.

Het antwoord op die vraag werd snel duidelijk, want zodra het busje met gierende remmen tot stilstand gekomen was, sprong de bestuurder het voertuig uit. Hoewel hij zijn Meilingfederatie-kledij had ingeruild voor een stralend witte labjas, herkende Kermisfan112 hem meteen: staatsvijand nummer één en leider van de Mad Scientists, de boosaardige Nekotaku.

Ook de achterdeuren van het busje klapten nu open, en nog ééns vier bekende gestaltes sprongen tevoorschijn.

Hoewel Pyonta-kun geruststellend een arm om haar heen sloeg, wist Skip dat de labjasfiguren die op hen af kwamen rennen, niets goeds in de zin konden hebben.

"Hihi, wat zijn ze toch lief samen," giechelde TheEternalMokou. Haar labjas was net iets te groot, waardoor ze moeite moest doen om niet te struikelen bij het lopen, maar dat maakte het klappertjespistool dat ze in haar handen had niet minder bedreigend. Het was hetzelfde wapen waarmee Nekotaku de avond tevoren het Lego-beeld van Kogasa opgeblazen had.

"Dr. Karini, werk nu toch eens even mee." zei Shiro geirriteerd. "Hen observeren kan altijd nog, als ze eenmaal veilig in een kooi in ons lab zitten."

"Okee, okee. Handen omhoog en meekomen, jullie twee!"

Terwijl Pyonta-kun en Skip door TheEternalMokou en Shiro afgevoerd werden richting het bestelbusje, sloeg Toumyon een tegenstribbelende Kermisfan in de boeien.
    "Maak je maar geen zorgen, Kermis." stelde Toumyon hem grijnzend gerust.
    "Jou sluiten we heus niet in een kooi op. Jij gaat meebouwen aan ons nieuwe poecilotheria metallica-terrarium!"

Lyari verging het intussen niet anders dan de rest.
    "Zo mevrouw de moderator," lachte XavC triomfantelijk, "dit krijg je ervan als je mij op je verdachtenlijst zet!"

Lyari keek XavC vuil aan, terwijl hij haar handen op haar rug bond met een gifgroen koord met blauwe stippeltjes.

"Oh, en ik hoop dat je een sterke maag hebt," voegde XavC op een onheilspellende toon toe, "want zodra we in het lab aankomen gaan we die wiskundeknobbel van je eens fijn ontleden."

Tevreden keek Nekotaku toe hoe ook Lyari en Kermisfan112 het busje in gesleurd werden. Alles ging volgens plan. Volgens het plan dat hij al maanden vooraf tot op het kleinste detail uitgewerkt had. Ja, zelfs het aantal elastiekjes dat TheEternalMokou vandaag in haar haar zou dragen - los haar is te gevaarlijk in een lab - stond al maanden vast. Dit was zijn moment van glorie.

"Dr. Eckotackos, ze zitten 'r allemaal in!" riep Toumyon.

"Uitstekend werk, mijn beste Fortissimyon. Rijd ze maar naar het lab."

"Blijft u hier dan, Dr. Eckotackos?" vroeg Toumyon zijn baas verwonderd.

"Inderdaad. Nu dit forum helemaal van ons is, kunnen we wel meteen met de landmetingen beginnen, dacht ik zo."

"Zoals u wilt, doctor!"

Toumyon stapte aan de bestuurderskant het busje in en sloeg de deur achter zich dicht.

"Dr. Karini, Dr. De Wit, Xavicus! We gaan!"

Met dezelfde vaart waarmee het gekomen was - maar ditmaal in een iets rechtere lijn - verdween het bestelbusje uit het zicht.

* * * * * * *

Een bekend geluid wekte Urameshiya. Hij keek op. Buiten het tralieraampje van zijn cel hing hetzelfde tengugezicht als altijd.
    Moeizaam kwam de voormalige TvH-beheerder overeind, en hij strompelde naar het raam om de ochtendkrant van de tengu aan te nemen.

De tengu leek de enige zijn die hem nog niet vergeten was. Hoe lang zat hij nu al opgesloten in dit Bakstenen Communistenfort? Het maakte eigenlijk niet uit. De hoop dat iemand hem zou komen bevrijden had hij toch al grotendeels opgegeven.

Bij gebrek aan iets beters om te doen, sloeg Urameshiya de krant open. Meteen viel zijn oog op een artikel op de binnenland-pagina. "'Aanleg biermeer op Trappenforum'?"

Met een zucht legde hij de krant weg. Het leek er niet op dat hij snel bevrijd zou worden.

* * * * * * *

BAD END

Remiliaxscarlet is uitgeschakeld, en er is nu geen overwinning meer mogelijk voor de goede forumleden. Het spel wordt daarom vroegtijdig beeindigd. De winnaars zijn uiteraard de Mad Scientists.

Dit was de rolverdeling:
    Pyonta - Gewone Fumoknuffelaar
    Skip - Gewone Fumoknuffelaar
    UNOwen - Gewone Fumoknuffelaar
    Yuki Kuro - Gewone Fumoknuffelaar
    Olly - Gewone Fumoknuffelaar
    Remilia~ - Grootcommandeur van de Orde van de Paraplu
    Lyari - Razende Hoofdman van de Meilingfederatie
    RemiliaxScarlet - Meesterbrein van de Satorialliantie
    Kermisfan112 - Vaandeldrager van Team Rumia
    Rockpad - Cosplayer
    Omekeki - PR-tengu
    Mr.Kriesebo - Kermisfan
    T - Lepelkoningin

Faolinn - Eerste Kameraad van de Rode Baksteencommunisten

Toumyon - Mad Scientist
    XavC - Mad Scientist
    Nekotaku - Mad Scientist
    Shiro - Mad Scientist
    TheEternalMokou - Mad Scientist

Ik wil graag iedereen bedanken die aan deze ronde meegedaan heeft. Er is heel wat discussie geweest, en ik heb daar als spelleider erg van kunnen genieten. Ik hoop dat jullie het ook een leuke ronde vonden!

Daarnaast wil ik de Mad Scientists graag feliciteren met hun overwinning. Een overwinning die, als ik eerlijk mag zijn, heel terecht was. De Mad Scientists hebben met een ongelooflijk niveau van inspanning, samenwerking en strategie dit spel elke week weer in hun voordeel weten te manipuleren, en dat zonder dat ook maar iemand iets door leek te hebben. Petje af, scientists!

Ook in het burgerkamp heb ik een aantal mensen zich op uitstekende wijze in zien zetten voor hun team. Wellicht zonder het op dat moment te weten, hebben jullie op een aantal momenten ook wel degelijk boosaardige scientistplannetjes lekgeprikt, zelfs al leidde dat uiteindelijk helaas niet tot verbanningen van de juiste personen. Het is jammer dat niet alle burgers zich voor de volle 100% in konden zetten, want tegen een Mad Scientist-team van dit niveau was minder dan dat simpelweg niet goed genoeg om te winnen.

En tot slot mag dan ook de Eerste Kameraad van de Baksteencommunisten niet onvermeld blijven, die helaas voor en na zijn dood de enige communist in het spel gebleven is. Dat was voornamelijk pech, want aan zijn inzet lag het niet, en ik denk dat ik voor een volgende keer de exacte regels van het communistenteam nog eens zou moeten herzien. Excuus voor het feit dat je een beetje een proefkonijn was dit keer, Fao! Ik hoop dat je het toch leuk vond! ^^;

Nogmaals bedankt allemaal dat jullie meegedaan hebben!

Ik weet niet wie de volgende spelleider is of wanneer de volgende ronde start, maar tot die tijd mag dit topic gebruikt worden om deze ronde na te bespreken. k:)

Laatst aangepast door Urameshiya op ma apr 29, 2013 12:02 am; in totaal 3 keer bewerkt

Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu zo jun 24, 2018 5:33 am