Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

Deel

Enquête

Doe je mee aan een nieuwe ronde weerwolven?

Totaal aantal stemmen: x
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Re: Meta-wolven van Hakuro, ronde -1

Bericht van Nekotaku op ma jan 27, 2014 3:31 pm

Vanaf wanneer beginnen we met spelers te werven? Volgende week maandag, om dan dat weekend te beginnen?

Sophie
    Schepper van de Zittende Dame

Leeftijd : 100
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

Bericht van Sophie op ma jan 27, 2014 6:15 pm

@Nekotaku schreef:Vanaf wanneer beginnen we met spelers te werven? Volgende week maandag, om dan dat weekend te beginnen?

Ik stel voor dat we helemaal niemand gaan werven en gewoon het houden bij de mensen die hierop reageren.
    Als ze dit niet lezen en als we ze moeten vragen lijkt me de kans ook groter dat ze inactief worden..
    Remilia~

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

Bericht van Remilia~ op ma jan 27, 2014 6:25 pm

^Tja klopt, maar dan is het wel een heel klein groepje met deelnemers en of het dan nog leuk is..?
    We kunnen het gewoon weer opnieuw proberen? Uiteindelijk zal er voor het 'inactief' deel nooit echt een oplossing komen.
    En ik heb Jasper gevraagd maar hij heeft het te druk, wat dus betekent dat ik de volgende ronde leid. Ik heb mijn mening gegeven dus zeggen jullie maar wat jullie het beste lijkt, anders maak ik woensdag of donderdag een nieuw topic aan.

Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey!

Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya op ma jan 27, 2014 7:33 pm

Skip schreef:
    @Nekotaku schreef:Vanaf wanneer beginnen we met spelers te werven? Volgende week maandag, om dan dat weekend te beginnen?

Ik stel voor dat we helemaal niemand gaan werven en gewoon het houden bij de mensen die hierop reageren.
    Als ze dit niet lezen en als we ze moeten vragen lijkt me de kans ook groter dat ze inactief worden..
    Ik heb van verschillende mensen gehoord dat ze wel mee wilden doen, ondanks dat ze hier nog niet gereageerd hebben. Men wacht denk ik tot het topic voor de nieuwe ronde geopend wordt. Mensen die we speciaal buiten het forum om moeten gaan vragen zullen misschien inderdaad geen actieve deelnemers worden, maar vast een topic openen om mensen zich aan te laten melden lijkt me niet zo veel kwaad kunnen.
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)

Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

Bericht van Toumyon op ma jan 27, 2014 7:44 pm

Ik heb best zin in een potje weerwolven. het moet me alleen niet pas beginnen, of doorgaan in Maart, want op 14 maart, begin ik met mijn stage en zal ik waarschijnlijk inactief meespelen.
    Maar daar ga ik niet van uit. xP

Sophie

Bericht van Sophie op di jan 28, 2014 5:24 pm

@Toumyon schreef:Ik heb best zin in een potje weerwolven. het moet me alleen niet pas beginnen, of doorgaan in Maart, want op 14 maart, begin ik met mijn stage en zal ik waarschijnlijk inactief meespelen.
    Maar daar ga ik niet van uit. xP

Rond donderdag (de 30e) komt er een nieuw topic.
    Dat betekent dat we waarschijnlijk rond 7 februari beginnen.

De afgelopen potjes duurden vrijwel een maand, dus dan zouden we rond 13 maart klaar zijn.

Risky imo
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo

Speciale vermogens : Fabuleus poseren

Bericht van Reym op di jan 28, 2014 6:05 pm

Ik wil wel meedoen met een nieuw potje!

Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku op vr apr 04, 2014 3:03 pm

Quote uit de huidige ronde weerwolven (ronde 20):
    @Remilia~ schreef:Daarnaast vind ik het ook niet zo chill als mensen op een andere manier dan discussie, elkaars identiteit  proberen te ontratselen. Dat is in het verleden ook nog wel eens geprobeerd maar dan door te kijken naar hoe laat iemand dan online was etc. Heuj! Nieuwe regel erbij, ga  ik bespreken in meta-wolven, zodra dit potje afgelopen is.
    Ik laat dit toe in m'n set regels. Als je iets observeert dat een hint kan geven naar iemand's rol kan je moeilijk bewust proberen het te vergeten. Het effectief gebruiken in de thread is natuurlijk nog een andere zaak, maar je kan niet echt verwachten dat iemand wat weet (of denkt te weten) en daar vervolgens niet naar handelt. Of dan gaat stemmen zonder die stem te kunnen verdedigen of verklaren.

Naar mijn mening is het iedere speler zijn/haar verantwoordelijkheid om te voorkomen dat iemand iets over hen te weten kan komen. Daar hoort voorzichtigheid buiten de thread ook bij.
    Eén van de zaken die weerwolven op een forum zo leuk maakt en zo anders dan live spelen is dat er veel tijd is om na te denken, er veel kan gediscussiëerd worden over allerlei kanalen, mensen kunnen proberen één op één iemand in de val te lokken enzovoort. Hoe meer je de discussie beperkt tot de thread en hoe minder je toelaat dat mensen proberen uit meta-informatie wat af te leiden, hoe meer het spel lijkt op de live versie en de interessante aspecten van de forumvariant verdwijnen.

Elke spelleider mag dit natuurlijk zelf bepalen, maar als algemene regel zie ik het niet zitten en ik zou het nooit invoeren in een ronde die ik leid. Proberen het spel 100% bestendig te maken tegen vergissingen of volledig gebalanceerd door alles tot de thread en discussie te beperken is niet realistisch, want het is een spel dat diep geworteld zit in menselijk handelen en dat is nu eenmaal niet perfect. Bovendien ben ik van mening dat het beperken van vrijheid en stroomlijnen van het spel niet tot meer plezier leidt, maar net tot minder.
    Soms loopt het mis en dat is jammer, maar ik zou spelplezier en relatieve eenvoud van regels niet willen opofferen voor meer veiligheid. Dit konden we al observeren met de stemmingsmechaniek die ik eerder bedacht om last-minute stemmen en inactiviteit te voorkomen. De theorie was prima, maar dat is niets waard als de implementatie ervan uiteindelijk onwerkbaar blijkt. Het was verwarrend, te lastig voor velen om op te volgen en uiteindelijk niet populair.

EDIT: Oh, ik vergeet nog wat. Ik behandel m'n spelers ook liever niet als kleine kinderen die opgevoed moeten worden. Ik ga er standaard van uit dat iedereen op een correct manier zal handelen en slim genoeg is om te weten wat niet hoort volgens de regels. Als er nieuwe spelers bij komen kan het geen kwaad hen extra te informeren over bepaalde zaken die niet mogen (zoals "doden spreken niet, ook niet buiten de thread"). Als je een inbreuk observeert als spelleider is je eerste prioriteit niet om iemand te straffen, maar wel om het spel gaande te houden voor de resterende deelnemers en de persoon die een vergissing begaat hier op te wijzen zodat deze correct kan verder spelen.

Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku op di okt 07, 2014 4:23 pm

De nieuwe ronde weerwolven zit er spoedig aan te komen, maar eerst wilde ik even jullie meningen over de kwestie van de timing van de deadlines. In de eerste ronde die ik heb geleid had ik 21:00 aangehouden als de deadline voor het stemmen op vrijdagavond, en ook als deadline voor de nachtelijke acties op zondagavond. Het idee hierachter was dat mensen soms op tijd in bed moeten en middernacht dus niet altijd zo goed uitkomt om alles op te volgen. Dit leek goed te werken, en is ook met succes door Olly toegepast in een recente ronde.

Ik dacht eraan om in het volgende potje 21:00 aan te houden, maar de "dag" te laten verlopen van maandagavond 21:00 tot zaterdagavond 21:00, en de "nacht van zaterdagavond 21:00 tot maandagavond 21:00. De gebruikelijke periodes zouden dus een dag in de week worden opgeschoven. De reden is dat op vrijdag mensen nog vaker moeten werken of op school zitten, of ze die avond uitgaan. Zaterdag valt in het weekend en is dus als laatste dag om te overleggen en stemmen vaker beschikbaar voor iedereen. Voor de nachtelijke acties is er dan een weekenddag (zondag) en een weekdag (maandag), wat ook voldoende tijd zou moeten opleveren.

Wat denken jullie? Is dit het proberen waard? Ik vind het altijd interessant om eens te experimenteren met variaties om zo te zien wat mogelijk beter werkt.

Sophie

Bericht van Sophie op di okt 07, 2014 7:32 pm

Ik ben tegen, puur omdat ik zaterdag vaker uit en weg ben dan op vrijdag, maar ben benieuwd wat de rest denkt.
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo

Speciale vermogens : Fabuleus poseren

Bericht van Reym op di okt 07, 2014 7:42 pm

Ik vind de deadline op 21:00 zetten een goed idee. Dat is beter voor mijn nachtrust ;u;

De nachtperiode verschuiven is een interessant dingetje. Op zondag heb ik vaak dat ik op het laatste moment te horen krijg dat ik iets moet doen door een stomme troll-leraar of dat ik onverwacht naar familieleden moet. Op maandag kan je dan net wat rustiger nadenken over je acties. Ik ben voor :3

Princess Sylvysprit
    Passagier van het interdimensionale quizschip

Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

Bericht van Princess Sylvysprit op di okt 07, 2014 9:02 pm

Nekotaku's idee om de periode's een dag te verschuiven en op 21:00 te zetten vind ik wel goed, maar ik heb het het liefst tog op middernacht, ik weet niet echt waarom ik dat wil, het voelt gewoon cool aan ofzo

Your fortune: キタ━━━━━━(゚∀゚)━━━━━━ !!!!

"You need the player to level up, not the character." -ZUN

Formerly known as Eeveesprit
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 20

Bericht van Shiro op wo okt 08, 2014 1:23 am

Of de deadline om 21:00 of om 00:00 is maakt me niet veel uit, ik ben meestal toch nog wel wakker om twaalf uur.

De deadline op zaterdag zetten zou me echter vaker slecht dan goed uitkomen, als ik ooit weg ben is het op zaterdag of zondag. Vrijdag ben ik vrijwel altijd aanwezig.

“I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.”
    ― Douglas Adams, The Salmon of Doubt
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)

Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

Bericht van Pshycho Maniac op wo okt 08, 2014 10:57 pm

Dat lijkt me eigenlijk wel een goed idee.

Ik kan jammer genoeg niet meedoen deze keer, maar ik vind het idee wel goed

⑨⑨⑨  ⑨⑨⑨
    Faolinn
    Mad scientist

Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

Bericht van Faolinn op vr okt 10, 2014 4:36 pm

De tijden zijn mij om het even. De zaterdag nog bij de dag inplannen zou mij vreselijk slecht uitkomen daar ik PRECIES in de periode waarin beide deadline mogelijkheden (21 of 24 uur) vallen in een café sta te buffelen zonder enige mogelijkheid om op het internet te komen, om nog maar te zwijgen over tijd om het allemaal bij te lezen en over na te denken.

_ . ; - * Schijt op een natte vis * - ; . _

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu zo jun 24, 2018 5:31 am