Neko's shopping en import service

Deel
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Neko's shopping en import service

Bericht van Nekotaku op di apr 30, 2013 4:34 am

Zoals voor een aantal onder jullie ondertussen meer dan duidelijk is, hou ik er wel van om spullen online te kopen. En daarbij beperk ik me niet tot zaken uit Europa. Gewone webshops, veilingen, import via proxy en forwarding services... Ik heb het allemaal al gedaan. Van zodra ik iets op het oog heb is de prijs de enige factor die me tegen houdt, maar geen taalbarrières of gebrek aan internationale dienstverlening. Hoe moeilijker het is om iets te pakken te krijgen, hoe leuker ik het vind.

Misschien is het lastig voor je om dingen thuis te kunnen ontvangen, misschien beschik je niet over een ondersteund betaalmiddel, of heb je geen idee hoe je er aan moet beginnen om spullen vanuit Japan te bestellen. In dat geval kan ik je mogelijk helpen.

Wanneer er iets nieuws uitkomt op Touhou gebied dat deel uitmaakt van de officiële canon bestel ik het bijna zonder twijfel. Dus nieuwe Touhou games, manga tankobon, ZUN albums en dergelijke pik ik meestal spoedig na release op. In zo'n geval zal ik hier pollen of er geïnteresseerden zijn, aangezien het delen van shipping en douanekosten in zo'n geval veel voordeliger uitdraait voor alle partijen als dit gecombineerd gebeurt.

Ook wanneer ik ergens eens spontaner een order plaats zal ik hier eerst even dit melden, zodat er een kans is om te laten weten of je zelf nog achter iets zoekt. Op Rakuten kan je bijvoorbeeld veel tweedehands Touhou albums aan goede prijzen vinden, in perfecte staat. Afhankelijk van welke circle het is zijn deze soms zelfs absurd laag (hou je van Rolling Contact of Yellow Zebra, dan kan je voor minder dan een euro sommige albums kopen).

Misschien weet je perfect wat je wil, maar niet goed waar het te vinden. Of wil je weten hoe je het tot in Nederland kan krijgen. Ook dan ga ik graag voor je op zoek en geef ik advies over welke mogelijkheden er bestaan, waar het goedkoper is etc.

Hierbij hanteer ik de volgende richtlijnen:
    * In principe wens ik enkel voor meerderjarigen orders te plaatsen. Zij mogen doen wat ze willen, wat mij betreft. Maar zolang je minderjarig bent is de voogdij van je ouders beslissend, ongeacht wat ik van hun mening vind. Dat betekent natuurlijk niet dat ik iemand niet ga helpen gewoon omdat ze onder 18 zijn, maar slechts in die mate dat het niet in conflict is met wat er bij hen thuis wordt goedgekeurd.
    * Ik behoud me het recht voor een aanvraag te weigeren zonder enige verantwoording te moeten afleggen.
    * Als het kan, wens ik de waarde van m'n orders onder de € 22 te houden, aangezien hierdoor douanekosten vermeden worden.
    * Ik hou de waarde van m'n orders altijd onder € 150 aangezien er anders niet enkel douanekosten inzake BTW, maar ook invoerrechten aan te pas komen. Of dat zo is hangt af van de aard van de goederen, maar dit nakijken vereist een master diploma in zowel IT als economie en het uitvoeren van meerdere rituelen uit de zwarte magische kunsten. Ik heb de betreffende site ooit één keer gevonden, maar sindsdien niet meer.
    * Vaste, onvermijdelijke kosten zijn voor mijn rekening, indien het over een order gaat waar ook goederen voor mij bij zitten en deze kosten niet enkel het resultaat zijn van goederen die anderen bestellen. Bijvoorbeeld de minimale shipping fee onafhankelijk van gewicht, of de administratieve kost voor aanbieding bij douane die niet afhangt van de waarde van een pakket (indien boven € 22). Indien er een groter aantal exemplaren van iets wordt besteld en iedereen er mee kan leven is het natuurlijk ook fijn als het allemaal gedeeld wordt, maar dit hangt af van de situatie.
    * Om iets dat je besteld hebt af te leveren behoud ik me het recht voor dit te doen op het meest geschikte moment. Ik ga naar een groot aantal conventies en spreek nu en dan af met leden van dit forum, dus meestal duurt het niet al te lang voor er zo'n opportuniteit is. Afhankelijk van de grootte van een pakket zal er soms rekening moeten worden gehouden met m'n vervoerscapaciteit.
    * Als het gaat om zaken waarbij mogelijk arbitrage met de verkoper nodig is, al dan niet gepaard met terugzending (bijvoorbeeld cosplay die moet aangepast worden) wil ik de communicatie in orde brengen. Terugzendingen en dergelijke zijn echter altijd te regelen door de koper. Zo'n zaken wens ik dan ook liever op het adres van de koper te laten afleveren in plaats van bij mij, tenzij het niet anders kan.
    * Om terug te betalen kan je gebruik maken van cash, (Europese) overschrijving of PayPal. Dit moet niet ogenblikkelijk. Het moet voor mijn part zelfs niet wanneer ik je goederen overhandig. Zolang je het maar niet vergeet.
    * En dan het belangrijkste punt: dit doe ik voor wie het kan. Leuke dingetjes verzamelen is fijn, maar iedereen dient z'n prioriteiten te kennen. Ik sta erop dat je tijd hebt om na te denken over of je iets wil of niet, dat je enkel iets koopt als dit financiëel geen enkel probleem voor je vormt, en als dit is met geld dat je zeker hebt, niet dat je mogelijk binnen krijgt. Dat laatste is niet om mezelf te beschermen, wel om er voor te zorgen dat ik niemand in staat stel iets te kopen dat ze zich eigenlijk niet kunnen veroorloven. Geloof me wanneer ik zeg dat dingen zoals een rijbewijs halen en verhuizen naar je eigen woonplaats vroeg of laat een waanzinnige deuk in je spaarcenten zetten.

Zo, dat was het dan. Het leek me onderhand wel nuttig hier een aparte thread voor te maken, aangezien ik ondertussen al een hoop transacties voor anderen heb voltooid. Natuurlijk kan je me ook altijd gewoon PMen.

---

Hierbij ga ik dan al meteen even het eerste item aanhalen: Hopeless Masquerade.
    De pre-orders voor dit spel zijn ondertussen open en uiteraard ga ik deze niet in m'n collectie laten ontbreken. De prijs is 2625 yen (Japanse consumptietax inbegrepen). Op het moment staat de koers sterk in het voordeel voor de Euro, met € 1 gelijk aan zo'n 129 yen. Dit was een half jaar geleden nog rond de 100. Ik hoop ergens een shop te vinden waar ik bij een pre-order ook gelijk kan betalen, omdat ik niet weet hoe lang deze voordelige koers nog stand houdt.

Voor één exemplaar zou ik dus net onder de douanelimiet kunnen blijven. In dit geval zou ik de kosten hiervan dan ook liever delen indien anderen het ook willen bestellen.

Wat betreft shipping zou ik gebruik maken van de goedkoopste methode die ik kan vinden waarbij er nog wel registratie (en dus verzekering) is. Waarschijnlijk een variant van SAL, niet EMS. In mijn ervaring is EMS veel te duur voor een service die in bijna niets verschilt van SAL.

Om te kunnen bestellen van doujin shops die de standaard prijs hanteren, denk ik gebruik te maken van een forwarding service. Ik heb net een order geplaatst op Rakuten, maar in plaats van de internationale site te gebruiken en via EMS te laten zenden, heb ik de Japanse site van de shop gebruikt en naar een Japans adres voor forwarding laten versturen. De gekozen service heeft een flat fee van 500 yen (minder dan € 5) en biedt andere shipping methodes dan EMS aan. Het eindresultaat is dat ik op deze manier een pak goedkoper uitkom. Als hun service me bevalt, zou ik deze voortaan gaan gebruiken.

Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Re: Neko's shopping en import service

Bericht van Urameshiya op di apr 30, 2013 11:29 am

Zoals je al weet ben ik hier heel enthousiast over, Neko! En zoals je al weet zou ik zeer geïnteresseerd zijn in het ook meteen bestellen van een exemplaar van Hopeless Masquerade. k:D

Is het goed als ik dit topic sticky?

Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    LightSpeedReisen
    Hemelbewoner

Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : De meeste onopvallende main-character ooit zijn.

Bericht van LightSpeedReisen op di apr 30, 2013 2:48 pm

Ik heb onderandere wel een aantal dingen die ik zou willen bestellen ^^; onderandere Hopeless Masquerade/ Forbidden Scrollery, dus hier zou ik wel gebruik van willen maken e:D
    Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku op di apr 30, 2013 3:07 pm

Urameshiya schreef:Is het goed als ik dit topic sticky?
    Ik denk niet dat je hier goedkeuring van me voor moet hebben. In elk geval heb ik er absoluut geen probleem mee.
    Misschien schaam ik me dan genoeg voor die onafgewerkte import guide om daar eens verder aan te typen. ^^;

Voor Forbidden Scrollery werd het al in die thread geregeld, dus ik antwoord daar effe.

kermisfan112
    Onsterfelijk

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Crazy lego builder.

Bericht van kermisfan112 op di apr 30, 2013 8:57 pm

Ik vind het super van je dat je jouw diensten nu voor het hele forum beschikbaar maakt, Neko.
    Je hebt mij en Ura ( en nog een hoop members ) al zo gelukkig gemaakt met alles wat je voor ons hebt besteld.. ik vind eigenlijk dat Neko een andere forumrang verdient.. hoe klinkt Held van TvH?

Een kermis moet je al van veraf kunnen horen, gillende jongens en meisjes en brullende HUSS motoren.

Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku op di apr 30, 2013 11:55 pm

kermisfan112 schreef:ik vind eigenlijk dat Neko een andere forumrang verdient.. hoe klinkt Held van TvH?
    Dat klinkt me nogal overdreven ^^;
    Het is maar dat ik hier kan laten weten als ik van plan ben wat te bestellen, want nu en dan vraagt iemand wel eens of ik hen ergens aan kan helpen, en dan heb ik net twee dagen ervoor een bestelling geplaatst. Altijd een beetje jammer in dat geval.

Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku op zo mei 12, 2013 5:01 pm

Ik, Ura en LSR zijn alvast geïnteresseerd in Hopeless Masquerade. Ik zou het aantal exemplaren willen beperken tot 5 om bijkomstige douane rechten boven €150 waarde te vermijden. Indien nodig kan ik een tweede zending regelen. Ik weet ook niet of er bij de webshops een limiet staat op hoeveel je er kan pre-orderen.

Kan iedereen die zeker weet een exemplaar te willen bestellen hier posten? Daarna proberen we een moment af te spreken waarop we in Skype eens samen de opties kunnen bekijken.

Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku op wo mei 15, 2013 12:33 am

Tijdelijke post...
    Ik ga wat bestellen van de Mandarake Nakano store. Als iemand iets van die store wil dat onder de 1500 yen ligt, PM me effe. First come, first served. Let op, er zijn meerdere stores die via Mandarake verkopen, maar ik plaats momenteel enkel een bestelling bij Nakano.
    Liefst niet hier antwoorden zodat ik deze post terug kan verwijderen nadat ik besteld heb.

Quwanti
    Moderator

Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

Bericht van Quwanti op wo mei 15, 2013 1:16 am

Nekotaku schreef:Ik, Ura en LSR zijn alvast geïnteresseerd in Hopeless Masquerade. Ik zou het aantal exemplaren willen beperken tot 5 om bijkomstige douane rechten boven €150 waarde te vermijden. Indien nodig kan ik een tweede zending regelen. Ik weet ook niet of er bij de webshops een limiet staat op hoeveel je er kan pre-orderen.

Kan iedereen die zeker weet een exemplaar te willen bestellen hier posten? Daarna proberen we een moment af te spreken waarop we in Skype eens samen de opties kunnen bekijken.
    Ik ben ook geïnteresseerd. k=w=
    Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku op wo mei 22, 2013 7:09 pm

Attention...

Ik ga een order plaatsen bij Rakuten. Er is nog wat ruimte qua waarde van de zending voor ik over de hoeveelheid ga waarbij er douanekosten betaald moeten worden. De shop waarbij ik bestel, Surugaya-a-too, heeft een grote hoeveelheid Touhou doujinshi aan heel weinig geld. Dus ik kan er gemakkelijk zo'n 4 boekjes bij doen.

De regels:
    • 1 doujin per persoon.
    • First-come, first-served.
    • Ecchi is oké.
    • Hentai enkel als je meerderjarig bent EN er geen personages in zitten die minderjarig zijn/lijken. Ik wil geen heibel met de douane.
    • Moet van de shop Surugaya-a-too zijn.
    • Waarde in yen is 60 of minder.
    • Je komt nu en dan naar een event (conventie, Yuyucon...) waar ik het kan overhandigen, of kent iemand die het voor je kan ontvangen.

Hier is de link:
    http://global.rakuten.com/en/search?k=%E6%9D%B1%E6%96%B9%E3%80%80%E5%90%8C%E4%BA%BA&tl=&sm=2

Als je vanaf daar begint te zoeken merk je dat pakweg de eerste 85 pagina's in aanmerking komen. Dus begin maar te zoeken k;P Mogelijk zitten er een paar van AUC-Terraformer tussen. Van die shop kan dus niet. Het meeste is van Surugaya-a-too.
    Als je iets specifiek zoekt, raad ik aan de Japanse titel te gebruiken.

Even voor de duidelijkheid: dit is padding voor het order en ik vraag er niets voor terug. Als je je kans mist, wees gerust... Ik bestel redelijk vaak bij Rakuten en volgende keer kan het opnieuw. Dan krijgen personen die nu hun kans missen voorrang.

Niet te lang wachten, a.u.b.

Quwanti
    Moderator

Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

Bericht van Quwanti op wo mei 22, 2013 9:16 pm

Ik wil een artbook, en van het overweldigend aantal resultaten onder de 60 yen (14, in totaal), heb ik deze eruit gepikt:

http://global.rakuten.com/en/store/surugaya-a-too/item/9469220-1/
    Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku op wo mei 22, 2013 9:31 pm

Ik wist niet eens dat je artbooks kon vinden voor die prijs... 38 pagina's, ook. Nice!
    Toegevoegd aan m'n mandje. Nog ruimte voor 3.

EDIT: update... nog ruimte voor 2.

Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op wo mei 22, 2013 10:50 pm

Cool dat je dit doet, Neko!

En als ehm... je nog ruimte over hebt heb ik nog wel een suggestie... ^^;
    Voorspelbaarder dan dit kan ik eigenlijk niet worden.

Maar als er nu opeens nog 2 andere mensen zich melden die hier ook graag gebruik van willen maken mag je mij weer schrappen hoor! (Aangezien ik toch vast nog wel andere gelegenheden krijg om m'n Touhoudoujinshi-collectie uit te breiden.)

Urameshiya
    Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku op wo mei 22, 2013 11:41 pm

Urameshiya schreef:Cool dat je dit doet, Neko!

En als ehm... je nog ruimte over hebt heb ik nog wel een suggestie... ^^;
    Voorspelbaarder dan dit kan ik eigenlijk niet worden.

Maar als er nu opeens nog 2 andere mensen zich melden die hier ook graag gebruik van willen maken mag je mij weer schrappen hoor! (Aangezien ik toch vast nog wel andere gelegenheden krijg om m'n Touhoudoujinshi-collectie uit te breiden.)
    First-come, first-served, had ik aangegeven. Dus zo houden we het.
    Waarom... waarom heet die circle, eh, "RukRuk"?

Nog 1 plaatsje over.

Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op do mei 23, 2013 9:18 am

Nekotaku schreef:Waarom... waarom heet die circle, eh, "RukRuk"?
    Vermoedelijk omdat de tekenaar zich "Ruku" noemt. .___.

Nekotaku schreef:First-come, first-served, had ik aangegeven.
    Schrap het dan maar direct. Ik heb geen zin om iemand anders deze gelegenheid te ontnemen! Nog 2 plaatsjes vrij.

Urameshiya

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Soortgelijke onderwerpen

-

Het is nu ma okt 23, 2017 8:17 am