Artist spotlight

Deel

Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Artist spotlight

Bericht van Nekotaku op zo mei 12, 2013 3:12 pm

Velen van jullie hebben vast een goed gevulde Pixiv favorietenlijst, Danbooru bookmarks of DeviantArt watch list, en waarschijnlijk zelfs combinaties hiervan. Laten we hier eens wat van delen.

Maar... Niet te snel. Als iedereen een lijst favorieten dumpt, gaan lezers er misschien nogal vlug over. Bovendien wordt hiermee een artist ook niet echt aangeprijsd. Dus ga ik twee regels instellen voor deze thread.
    1. Elk forumlid mag zelf maar één artist per week aanbrengen. Voor het gemak tellen we een week van maandag tot zondag, niet als interval per persoon.
    2. Er mag maar één artist per dag in de spotlight worden gesteld.

Hiermee kan de thread gedurende langere tijd interessant worden gehouden, en heb je de kans om jouw favorieten eer aan te doen met een doordachte post. Wil je graag je plaats voor een volgende dag reserveren, maak dan even een post waarin je dit meldt.
    Uiteraard mag er zoveel gediscussieerd worden over de artist in de spotlight (en de vorigen) als je wilt.

Let op:
    Als de artist NSFW/18+ plaatjes maakt, gelieve dit aan te geven en images te spoileren met die waarschuwing.
    Upload voorbeelden naar een image host om te voorkomen dat links breken en sites last hebben van hotlinking.

---

Hiermee geef ik meteen even de aftrap. Eén van mijn favoriete illustratoren is...
    Handle: Hounori (geschreven in gewoon latijns alfabet op z'n account)
    Site: http://hounori.com/
    Pixiv: http://www.pixiv.net/member.php?id=230836
    Twitter: https://twitter.com/hounori

Hounori tekent in een stijl die cartoon-achtig aanvoelt, maar toch nog duidelijke roots in manga heeft. Z'n lijnwerk is sterk en dynamisch, maar ook heel "clean", met expressie die voortkomt uit een prima beheer van variabele lijndiktes en natuurlijke penseelstroken.
    Spoiler:

Z'n manier van gezichten en uitdrukkingen tekenen is ondanks z'n eenvoud zo kenmerkend dat je z'n stijl altijd meteen herkent. Hoewel hij ook wel eens duistere plaatjes maakt, gaat hij meestal voor een opgewekte sfeer. Hij schuwt niet om moderne aspecten te mixen met Touhou's traditionele setting.
    Spoiler:
    Spoiler:

Qua kleurgebruik houdt hij van heldere kleuren, duidelijk aanwezig maar toch net niet zo gesatureerd dat ze fel of primair worden.
    Spoiler:

Ondanks dat dit z'n geprefereerde stijl is, is hij geen "one-trick pony". Ook in andere stijlen vindt hij z'n weg.
    Spoiler:
    Spoiler:

Z'n favoriete onderwerp binnen Touhou lijkt de cast van de scarlet devil mansion te zijn, en dan vooral Sakuya.
    Hij heeft ook covers ontworpen voor albums van de circle Azure&Sands, zoals voor dit uitstekende album (dit is trouwens wat me met z'n werk in aanraking heeft gebracht), en dit T-shirt, hoewel ik geen credits voor de artwork kan vinden, is ook meteen herkenbaar als van zijn hand.

Zo, ik hoop dat ik jullie heb kunnen interesseren in het werk van deze tekenaar. Morgen kan er een nieuwe artist in de spotlight worden geplaatst, dus als je je geroepen voelt mag je dat al te kennen geven.

Laatst aangepast door Nekotaku op zo mei 12, 2013 3:35 pm; in totaal 1 keer bewerkt

MR.Kriesebo
    Forumyōkai

Leeftijd : 17
    Speciale vermogens : logisch redeneren

Re: Artist spotlight

Bericht van MR.Kriesebo op zo mei 12, 2013 3:23 pm

@Nekotaku schreef:Voor het gemak tellen we een week van maandag tot woensdag, niet als interval per persoon.

Grap of Foutje?

Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku op zo mei 12, 2013 3:35 pm

@MR.Kriesebo schreef:
    @Nekotaku schreef:Voor het gemak tellen we een week van maandag tot woensdag, niet als interval per persoon.

Grap of Foutje?
    Geen idee wat er daar even met m'n brein gebeurde. Ik heb het aangepast. Thanks!

Kely Scarlet
    The Scarlet Devil

Leeftijd : 20
    Speciale vermogens : Stikkers plakken op alles en iedereen

Bericht van Kely Scarlet op zo mei 12, 2013 4:45 pm

Die tekenaar komt me bekent voor.
    Vooral de flandre op zijn/haar art :3

Leuk topics idee btw.
    Maybe een domme vraag he: Maar valt cosplay ook onder artist?

Facebook, Cosplaypage, Skype, Line

Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Als het voor Yuu-chan is kan ik alles.

Bericht van Urameshiya op zo mei 12, 2013 4:57 pm

Ooh, deze artist is inderdaad gaaf! Z'n gewone stijl is leuk, maar die Patchouli die je als laatste neerzette is ook heel stijlvol!

@Kely Scarlet schreef:Maybe een domme vraag he: Maar valt cosplay ook onder artist?
    Misschien een beter idee om daarvoor een cosplayer-spotlight-thread te maken?

Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR

Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku op zo mei 12, 2013 5:04 pm

Ik vroeg me wel af wat we van media al dan niet in deze thread zouden toelaten... Voor muziek hebben we al redelijk wat threads. Als we een gelijkaardige willen als dit, zou die best apart gemaakt worden.
    Maar voor cosplay lijkt het me niet zo gek om het ook gewoon hier te doen. Misschien deze thread houden voor de visuele kunsten? Of het nu tekenaars, circles die animatie maken, cosplayers of manga-ka zijn. Dat zorgt ook wel voor wat variatie.

Zelf zie ik er geen probleem mee.

Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)

Leeftijd : 21
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

Bericht van Toumyon op zo mei 12, 2013 6:21 pm

Graag reserveer ik morgen avond voor de geweldige kunsten van Nekominase.
    Bedankt~

Laatst aangepast door Toumyon op zo mei 12, 2013 6:27 pm; in totaal 1 keer bewerkt

Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)

Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

Bericht van Toumyon op ma mei 13, 2013 10:34 pm

Nekominase is een super artiest naar mijn mening, de kleuren en detail wat in de art gaat van deze artiest is verbluffend, en het straalt echt leven uit.

Er zijn zoals deze art hieronder, details wat ik nog niet eens heb opgemerkt omdat het zo goed mee gaat in de foto en stijl zelf.
    Spoiler:

Nou...is de Yukari border je meteen opgevallen?
    Nee he...?

Spoiler:

Zelfs karakters waarvan we geen precieze look van hebben weet deze artiest zich toch wel een mooi stukje kunst van te maken.
    Aanschouw, Layla Prismriver.
    Spoiler:

Ik ben zelf nog nooit echt zoon dikke fan geweest van iemand die zo kan tekenen.
    De kleuren, de detail, de figuren, ja hoor bij Nekominase weet ik die drie wel te vinden.

Hopelijk bekijken jullie meer van Nekominase's art.
    Je kan een grote collectie makkelijk vinden op Danbooru.(pixiv ben ik niet bekend mee...maar Google de naam maar.)

Klik hier voor meer.(NSFW door adds.)

Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku op ma mei 13, 2013 11:44 pm

Hier is zijn/haar Pixiv profiel: http://www.pixiv.net/member.php?id=3682550
    Als je een afbeelding op Danbooru bekijkt, kan je zien wat de herkomst van die afbeelding is. Niet zelden leidt dit tot het Pixiv profiel van de artiest. Danbooru maakt het gemakkelijk om te zoeken, waarna je op Pixiv je te goed kan doen aan de hele collectie.

Deze vind ik erg fijn. Ik heb een zwak voor tekeningen waarin het weidse gevoel van vliegen naar voor komt:
    Spoiler:

Quwanti
    Moderator

Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

Bericht van Quwanti op di mei 14, 2013 1:01 am

Hallo, mag ik jullie voorstellen aan tokoroten (心太). Wat ik weet van deze persoon persoonlijk? Niet zoveel. Wat ik wel weet is dat hij een bepaalde serie aan het illustreren is. Op danbooru (nsfw) staat het gegroepeerd onder Kyoto Sealing Landscapes. Wat mij dan ook vooral aanspreekt is deze serie. Het gaat over Maribel Hearn en Renko Usami die verschillende plekken in Kyoto bezoeken, volledig geïllustreerd, op een smaakvolle en kleurrijke manier. Hoewel deze ietwat schetsachtig zijn (locaties ver weg zijn wat minder gedetailleerd), maakt dit de afbeeldingen er niet minder op. Op de manier hoe deze persoon ze tekent is de locatie meteen duidelijk, en vooral aantrekkelijk, voor de kijker. Er wordt op een prachtige manier sfeer gecreeërd in de afbeelding. De personages binnenin zijn ook niet meteen het middelpunt. Er zijn vele verschillende interessante plekken om naar te kijken.

Geen directe afbeeldingen in spoilers, omdat ze erg groot zijn zelfs voor in een spoiler tag. Daarentegen zal ik wat van mijn favorieten direct linken:

http://i2.pixiv.net/img24/img/hmmukp/34883756.jpg

http://www.pixiv.net/member_illust.php?mode=medium&illust_id=26774768

http://www.pixiv.net/member_illust.php?mode=big&illust_id=12592839
    De manier hoe schaduw wordt geplaatst vind ik bij deze artiest ook geweldig.

Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Als het voor Yuu-chan is kan ik alles.

Bericht van Urameshiya op di mei 14, 2013 1:22 am

Ah, van Nekominase heb ik vaker werk gezien! Ik denk trouwens dat die Layla Prismriver geen Layla Prismriver is, Myon! Volgens mij is dat een alter ego van Kogasa. Layla heeft voor zover bekend geen heterochrome ogen. k;P Maar dat doet natuurlijk niks af aan de kwaliteit van z'n tekenkunsten.

Tokorotens werk vind ik ook erg mooi, trouwens!

Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR

Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku op di mei 14, 2013 6:47 pm

Effe erop blijven letten dat we het op één artist per dag houden, alsjeblieft. Ik weet dat het een beetje een corner case is aangezien Quwanti 's nachts postte en kort na Myon. Als de dag al gebruikt is mag je altijd een dag reserveren. Dit mag je voor mijn part gerust tot een week op voorhand.
    Morgen kan er een nieuwe worden gepost (door iemand die deze week nog niet geweest is).

Mokou, je Danbooru afbeeldingen linken naar een "403 Forbidden" pagina. Rechstreeks linken gaat niet, geloof ik. Kan je ze effe uploaden op een image host?

TheEternalMokou
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 17
    Speciale vermogens : Professioneel lurker

Bericht van TheEternalMokou op di mei 14, 2013 6:50 pm

Oh, pardon! Dat was ik even vergeten! Ik edit m wel ff weg, aangezien de links ook niet werken en ik nu even geen tijd heb om het aan te passen enzo.

kyr2005
    Gold Amiibo King

Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

Bericht van kyr2005 op wo mei 15, 2013 5:41 pm

Zelf ken ik niet echt artiesten of zo maar ik vind dit een heel erg leuk topic neko :D

Kely Scarlet
    The Scarlet Devil

Leeftijd : 20
    Speciale vermogens : Stikkers plakken op alles en iedereen

Bericht van Kely Scarlet op wo mei 15, 2013 7:43 pm

Ik zou ook graag eens wat artiste willen voorstellen aan jullie.
    Gewoon weg vanwegen hun cute art!

Facebook, Cosplaypage, Skype, Line

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud Vandaag om 7:11 pm

Soortgelijke onderwerpen

-

Het is nu zo jan 22, 2017 7:11 pm