Touhou 13.5 besprekingstopic

    Deel
    avatar
    Urameshiya
    Beheerder

    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou 13.5 besprekingstopic

    Bericht van Urameshiya op zo mei 26, 2013 4:14 pm

    Dus, wat vinden jullie van Shinkirou/Hopeless Masquerade? Wat zijn wat jullie betreft de hoogtepunten, en wat had er beter/anders gemoeten?

    Ik kan zelf in elk geval zeggen dat ik dit spel eindeloos veel vermakelijker vindt dan ik de andere fighters ooit gevonden heb. Dat komt misschien deels omdat het wat toegankelijker is dan een traditionele fighter, maar ook omdat de gevechten gewoonweg spectaculair zijn! Naar mijn idee zijn de personages ook veel verschillender in speelstijl dan bij de eerdere fighter het geval was, en dat bevalt me ook erg.


    _______________________

    Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

    Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    avatar
    Quwanti
    Moderator

    Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Re: Touhou 13.5 besprekingstopic

    Bericht van Quwanti op zo mei 26, 2013 4:28 pm

    Ik blijf maar crashen bij de last boss of Koishi, en ik weet waar het aan stoort. Ik zal de story mode dus nooit uit kunnen spelen zolang er geen Engelse patch is.

    Online matches, iemand?
    avatar
    Urameshiya
    Beheerder

    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Re: Touhou 13.5 besprekingstopic

    Bericht van Urameshiya op zo mei 26, 2013 5:08 pm

    @Quwanti schreef:Ik blijf maar crashen bij de last boss of Koishi, en ik weet waar het aan stoort. Ik zal de story mode dus nooit uit kunnen spelen zolang er geen Engelse patch is.

    Online matches, iemand?
    Versie 1.00 crasht bij de laatste baas. Versie 1.01 crasht door 1 aanval van Koishi (maar niet altijd, en vooral als je 'm zelf doet). In Reimu's story mode zit Koishi sowieso niet, dus je zou in versie 1.01 bij Kokoro moeten kunnen komen...


    _______________________

    Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

    Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    avatar
    Quwanti
    Moderator

    Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Re: Touhou 13.5 besprekingstopic

    Bericht van Quwanti op zo mei 26, 2013 5:18 pm

    @Urameshiya schreef:
    Versie 1.00 crasht bij de laatste baas. Versie 1.01 crasht door 1 aanval van Koishi (maar niet altijd, en vooral als je 'm zelf doet). In Reimu's story mode zit Koishi sowieso niet, dus je zou in versie 1.01 bij Kokoro moeten kunnen komen...
    Maar in Marisa's story wel.

    Daarnaast komt het omdat ik de Japanse taalpakket niet heb geïnstalleerd (en ook niet kan installeren). Om die reden zie ik ook geen enkel teken.
    avatar
    Kely Scarlet
    The Scarlet Devil

    Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Stikkers plakken op alles en iedereen

    Re: Touhou 13.5 besprekingstopic

    Bericht van Kely Scarlet op zo mei 26, 2013 5:41 pm

    Met Marisa crashte de shit bij kokoro D: NU MOET IK MAMIZOU WEER 100X VVERSLAAN!!!
    STOMME TANUKI'S MET HUN POWERS!

    @Quwanti schreef:
    Online matches, iemand?
    Als ik weet hoe, ja.
    Kan ik nog wat leren :3


    _______________________

    avatar
    Urameshiya
    Beheerder

    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Re: Touhou 13.5 besprekingstopic

    Bericht van Urameshiya op zo mei 26, 2013 5:50 pm

    @Quwanti schreef:
    @Urameshiya schreef:
    Versie 1.00 crasht bij de laatste baas. Versie 1.01 crasht door 1 aanval van Koishi (maar niet altijd, en vooral als je 'm zelf doet). In Reimu's story mode zit Koishi sowieso niet, dus je zou in versie 1.01 bij Kokoro moeten kunnen komen...
    Maar in Marisa's story wel.
    Maar als Koishi je tegenstander is doet die bug zich als het goed is niet voor. Als het wel gebeurt is het iets heel zeldzaams, denk ik. De meeste mensen hebben wel de Koishi freeze bug maar kunnen toch gewoon tegen haar vechten in story mode.

    @Quwanti schreef:Daarnaast komt het omdat ik de Japanse taalpakket niet heb geïnstalleerd (en ook niet kan installeren). Om die reden zie ik ook geen enkel teken.
    Dat zou je misschien op kunnen lossen door je land/regio-instellingen (EDIT: Systeemlandinstelling heet dat ding dat je moet hebben) op Japan te zetten vanuit je configuratiescherm. '

    Overigens... Futo spelen is echt leuk! Heb net 51 schoteltjes weten te breken in story mode tegen Kokoro, en op dat punt was Futo echt een vernietigingsmachine. XD


    Laatst aangepast door Urameshiya op zo mei 26, 2013 8:43 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _______________________

    Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

    Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    avatar
    Nekotaku
    Moderator

    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Re: Touhou 13.5 besprekingstopic

    Bericht van Nekotaku op zo mei 26, 2013 7:02 pm

    Het is nog altijd wat wennen aan het permanente vliegen voor mij... Als je traditionelere fighters gewoon bent is de afstand van je sprongen heel precies in te schatten. Hier voelt het allemaal wat "floaty". Maar ik wil wel wat tijd in deze gaan investeren (als ik die tijd weet te vinden).

    Quwanti, waarom kan je het Japanse taalpakket niet installeren?
    Ik zou nog niet te snel wanhopen. Er is op de dag van de launch zelf al een patch uitgekomen... Tasofro zit er duidelijk snel op qua bug fixes.


    _______________________

    avatar
    Urameshiya
    Beheerder

    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Re: Touhou 13.5 besprekingstopic

    Bericht van Urameshiya op zo mei 26, 2013 8:43 pm

    Alle story modes uitgespeeld! En nu wachten op de patch die Kokoro buiten story-mode playable zal maken... orz
    Ik hoop maar dat ze daar snel mee zullen zijn, want ik vind haar erg gaaf!

    Intussen zal ik maar eens een paar van de andere personages wat beter proberen te leren spelen. Weet alleen nog niet wie.

    Neko, de bug waar die patch voor was was al voor de launch door TasoFro zelf gevonden en gefixt, het was alleen te laat voor de CD-ROM versie. Maar het is te hopen dat ze met de Koishi-bug ook snel zullen zijn.

    En Qu, ik zei net regioinstelling, maar waarschijnlijk werkt 'systeemlandinstelling' beter. Ik wist het niet, omdat ik ze allemaal op Japan heb staan, maar de 'systeemlandinstelling' op Japans zetten zou het probleem van 'geen tekens kunnen zien' op moeten lossen.

    EDIT: Overigens... heeft iemand Flandre/Meiling/Momiji/Kisume gezien? Ik zie ze nergens. Zou het soms kunnen dat er ook nog een onafgemaakte stage is die later aan het spel toegevoegd zal worden?


    _______________________

    Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

    Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    avatar
    kyr2005
    Gold Amiibo King

    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Re: Touhou 13.5 besprekingstopic

    Bericht van kyr2005 op ma mei 27, 2013 1:29 pm

    Ik wil even dit delen;
    Spoiler:


    _______________________


    avatar
    Nekotaku
    Moderator

    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Re: Touhou 13.5 besprekingstopic

    Bericht van Nekotaku op ma mei 27, 2013 1:30 pm

    She's watching you... always...


    _______________________

    avatar
    Pyonta-kun
    Moderator

    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Re: Touhou 13.5 besprekingstopic

    Bericht van Pyonta-kun op ma mei 27, 2013 2:33 pm

    Ik zit nu op mijn werk en heb het even een half uurtje kunnen spelen. Heb nog niet alle characters uitgeprobeerd, dat ga ik vanmiddag maar eens doen en wat dieper in de mechanics duiken. Na het lezen van comments lijkt het erop dat mensen het er niet mee eens zijn dat als de timer op 00 staat de persoon wint met de meeste stemmen en niet de meeste HP wat resulteert in dit soort acties:
    Spoiler:
    Klinkt als een nieuw soort tactiek. Zorgen dat je veel stemmen hebt en zorgen dat je die behoudt en wacht tot de timer klaar is.

    Met mechanics waar je elke character kan "builden" naar 1 van de drie geloven wacht ik met smart af wat voor een leuke combinaties men kan vinden. We spreken op een gegeven moment niet meer van "ik main Reimu" maar "Ik main Buddhism Reimu". Zo kun je dezelfde characters kiezen en ze toch heel anders spelen. Nog meer dan dat je een andere skill- en/of spellcard set zou hebben.


    _______________________

    ケロです
    avatar
    Nekotaku
    Moderator

    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Re: Touhou 13.5 besprekingstopic

    Bericht van Nekotaku op ma mei 27, 2013 2:46 pm

    Aangezien je popularity erg belangrijk is bij time-outs, lijkt het me gewoon iets om op te letten, net zoals je life meter. Het zorgt ervoor dat het om meer draait dan hoeveel schade je doet, en je ook moet letten op hoe je dit bewerkstelligt.
    Ik heb het systeem nog niet voldoende door om me er een goede mening over te kunnen vormen, maar naar m'n gevoel is het een goed idee. Het is eens iets anders dan een fighter die enkel en alleen de life meter gebruikt om overwinning te bepalen. Ergens voelt het alsof je beloond kan worden door "mooi" te vechten.


    _______________________

    avatar
    Pyonta-kun
    Moderator

    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Re: Touhou 13.5 besprekingstopic

    Bericht van Pyonta-kun op ma mei 27, 2013 3:04 pm

    Het is in ieder geval een leuk niet idee naast de aerial combat. Ik ga alleen zeker kijken of ik het kan exploiten.


    _______________________

    ケロです
    avatar
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame

    Leeftijd : 100
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Re: Touhou 13.5 besprekingstopic

    Bericht van Sophie op ma mei 27, 2013 3:15 pm

    Kokoro is supervet!

    Ik moet haar zelf nog unlocken, maar hnng!

    Verder vind ik Nitori de leukste character denk ik, ze heeft zelfs een Sophie-skin~! (Blond haar)
    avatar
    Chrono
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

    Leeftijd : 21
    Speciale vermogens : Psychic noodling and transcendental meditation

    Re: Touhou 13.5 besprekingstopic

    Bericht van Chrono op di mei 28, 2013 7:53 am

    @kyr2005 schreef:Ik wil even dit delen;
    Spoiler:

    never 4get

    Gesponsorde inhoud

    Re: Touhou 13.5 besprekingstopic

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma jun 18, 2018 7:34 pm