Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

Deel
    redtails
    Vaste forumganger (Hard Mode)

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dagelijks het woord "Pruts" gebruiken

Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

Bericht van redtails op wo apr 01, 2015 10:45 pm

@Neko21 schreef:Ah wow die is best mooi, voor mij hoeft het al herkenbaar te zijn en het is goed genoeg ^^
    Ik denk dat ik dan een kartonnen basis ga gebruiken met daar overheen de foam (tenzij worbla plotst spotgoedkoop wordt). Ik ga Utsuho cosplayen omdat ik al het haar ervoor hebt en dus geen pruik hoeft te kopen, het overgrote deel van de cosplay zit ik nu zelf te haken, yeah haken want ik heb geen idee hoe de naaimachine werkt... maar hopelijk krijg ik hem voor animecon af dan zal ik hem ook meteen aan jou laten zien :3

Mag ik trouwens weten waar jij die plushie vandaan hebt? Ik vind hem echt TE leuk ;A;
    En ironisch genoeg is Orin mijn favo personage

Ik ben erg blij dat je Utsuho gaat cosplayen :D, en al helemaal dat je het zelf aan het maken bent!! Vraag me plz als je hulp met iets nodig hebt, misschien dat ik je kan helpen

Utsuho plush is nogal zeldzaam :( , de mijne komt van eBay waar ze ooit één keer op stond. Daarna nooit meer gezien. Als ik er ooit nog eentje vind, dan vraag ik me af of ik mezelf kan tegenhouden haar weer te kopen XD
    Tritium

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : The power to offend everyone while trying to be funny

Bericht van Tritium op zo sep 06, 2015 8:42 am

Om maar weer een vreemde vraag te stellen.

Aangezien ik volgend Abunai Snowflame wil gaan cosplayen, heeft iemand een idee hoe ik dat vage haar kan fiksen? Ik denk dat ik gewoon me eigen haar moet bleken en een halve liter superlijm in moet stoppen maar er zal vast wel een betere oplossing zijn.

En heeft iemand een idee hoe ik iets kan maken wat op cocaïne lijkt maar geen cocaïne is? Poedersuiker of bloem lijkt me een beetje te simpel.

"Boss of Touhou 6: vampire girl who wants to go outside,
    Boss of Touhou 15.5: socioeconomic inequality"-Mr Frog
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

Bericht van Reym op wo sep 09, 2015 10:35 pm

@Tritium schreef:Om maar weer een vreemde vraag te stellen.

Aangezien ik volgend Abunai Snowflame wil gaan cosplayen, heeft iemand een idee hoe ik dat vage haar kan fiksen? Ik denk dat ik gewoon me eigen haar moet bleken en een halve liter superlijm in moet stoppen maar er zal vast wel een betere oplossing zijn.

En heeft iemand een idee hoe ik iets kan maken wat op cocaïne lijkt maar geen cocaïne is? Poedersuiker of bloem lijkt me een beetje te simpel.

hoe zit z'n haar aan de achterkant?
    anders zou je een witte pruik kunnen nemen, met gel de puntjes omhoog, en een masker maken. (idk wat voor gel het beste is, ik heb de feyenoord gel van mn broertje gebruikt voor mijn pruiken en dat zit wel aardig)

Ik weet niet of je zn twee 'haarplukjes' aan de voorkant vast zitten aan zijn masker, of dat het op zn hoofd groeit. (anders kan je stukjes los pruikhaar vastlijmen aan het masker maar idk of het handig is want dan moet je er wel veel lijm in gooien)

ik weet niet of die zwarte dingen op dat haar schaduw is, of dat ie echt zwarte strepen in zijn haar heeft, maar dat zou je misschien kunnen doen met zwarte watervaste stift (ik heb wel eens blauwe watervaste stift in een pruik gedaan en dat zat wel aardig, je moet dan alleen niet met alcohol based gelspul op de watervaste stift sprayen/wrijven want dan heb je smurfhanden)

voor mijn jobin pruik had ik losse plukken rood haar op mn pruikennetje gelijmd met gewone huis/tuin/keuken doorzichtige lijm uit zo'n knijpfles en dat bleef erg goed zitten.

Sophie
    Schepper van de Zittende Dame

Leeftijd : 100
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

Bericht van Sophie op do sep 10, 2015 1:24 am

Wat Reym zegt.

Zo te zien zit de achterkant gewoon los omlaag, dus ik zou voor een witte front-lace pruik gaan.
    Mocht je wit haar willen voor onder je ogen zou je een extension er bij kunnen kopen (los haar), of een klein stukje van de achterkant kunnen trimmen (iets langere pruik nemen dan je nodig hebt) en dat gebruiken. Dit dan op een stukje vilt oid plakken en dan kun je die met huidlijm makkelijker op je gezicht plakken.
    Tritium

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : The power to offend everyone while trying to be funny

Bericht van Tritium op ma feb 15, 2016 3:56 pm

Gezien het maken van z'n fucking kleding me niet lukt ga ik maar over naar iets wat voor mij simpeler is om te doen omdat het hoodzakelijk plaat- en gietwerk is op een rode overal
    Een Desolator uit Red Alert 2, ik heb het meeste al uitgevogeld maar heeft iemand een goed idee om de helm te doen? Ik denk ook om de oog gaten met Acryl- of Plexiglas te maken en er vanaf de zijkanten met groene LED's in de schijnen zodat me oog gaten daadwerkelijk groen oplichten maar dat ik ze ook uit kan zetten om gewoon fatsoenlijk te kunnen kijken. Het is waarschijnlijk een beter idee om er van dat groene stofspul in te doen maar ik weet niet wat ik precies moet hebben als ik ook naar buiten wil kijken.

Momentele helm/bovenlichaam idee:
    Ben nu van plan om een oude motorhelm ergens vandaan te toveren en daar met behulp van wat dun hout/karton/plastic plaatmateriaal(of mogelijk uit 1 stuk gegoten op de helm zelf) een dragend binnenframe te maken voor het bovengedeelte van de helm. Het bovenlichaam gedeelte zal op ruweg dezelfde manier gebouwd zijn met uitzondering dat het hoofdzakelijk op me schouders rust. Aan het dragende schouderframe zit ook me (houten)borst-, rug- en kruisplaat met kabelscharnieren verbonden. Op het dragende frame wil ik met PU-gietschuim de visuele vorm(inclusief loodhelm) maken. Voor veiligheid en comfort wil ik achterin de helm(of in de rugplaat) 2 PVC buizen met computerfans monteren die frisse lucht de helm in pompen, met een uitblazende fan bij me mond om vuile lucht en ademdamp af te voeren zodat me bril niet zal beslaan in de helm. De rugplaat zelf zal 2 van me Okuu-tieten accus dragen voor 12v 4.5Ah vermogen te leveren voor de fans en de verlichting. Hoofdzakelijk de verlichting van het stralingskanon wat ik gewoon met een aantal groene wijde lens LED's wil doen die achter een diffuus schild zal zitten zodat het regelmatig verlicht eruit ziet.

"Boss of Touhou 6: vampire girl who wants to go outside,
    Boss of Touhou 15.5: socioeconomic inequality"-Mr Frog

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu ma jun 25, 2018 9:54 am