Civilization 5 multiplayer

Deel
    Pyonta-kun
    Moderator

Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

Civilization 5 multiplayer

Bericht van Pyonta-kun op ma aug 05, 2013 1:57 pm

Tijdens de steam summer sale heb ik Civ V gekocht. Had er het een en ander over gehoord en ik wilde het proberen. Dit weekend voor het eerst opgestart en met een vriend bijna het hele weekend lang gespeeld.
    Nou weet ik dat er hier mensen zijn die het ook spelen, dus vroeg ik me af of het jullie leuk lijkt om een multiplayer sessie te starten. Ik verwacht er niet veel van en misschien zijn we het na een week alweer zat, maar als je je verveeld dan kunnen we vast wel iets regelen.

ケロです
    kyr2005
    Gold Amiibo King

Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

Re: Civilization 5 multiplayer

Bericht van kyr2005 op ma aug 05, 2013 2:33 pm

Hmm.. Ik ben zelf niet zo heel goed in civ maar het lijkt me wel leuk. Het enige probleem lijkt me dat als we met veel mensen zijn het spel nogal plat ligt als een persoon niet kan spelen.. Zelf speel ik niet heel vaak en ik zou niet graag het spel stil leggen omdat ik niet kan spelen of geen zin heb =P Natuurlijk kunnen we ook een dag kiezen waar we gewoon volop spelen nja.

Ik vroeg me ook af, heb je gods&kings of alleen de gewone civ v?

Edit: of zocht je gewoon mensen om mee te spelen, als in jij en een andere persoon? dat kan natuurlijk ook k=w=

Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya op ma aug 05, 2013 2:44 pm

Ik zou het leuk vinden om eens potje mee te spelen, Pyonta, maar het ligt er een beetje aan wanneer! (Op het moment ben ik druk met een andere game bezig.)

Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    Pyonta-kun
    Moderator

Bericht van Pyonta-kun op ma aug 05, 2013 2:48 pm

Nee ik zat wel te denken aan een groepje mensen. Nu weet ik dat bij meer personen de kan dat iemand uitvalt groter is, maar ik ben benieuwd hoe het gaat lopen enzo.

Ik heb nu nog gods & kings maar ik denk dat ik op korte termijn upgrade naar gold. Maar het kan me verder niks schelen of iemand een uitbreiding heeft of niet. Ik heb dit spel echt net een weekendje gespeeld.

Ik verwacht dat men minimaal 1 maal per week een turn kan doen, maar dat is ook echt het minimum. Ik heb waarschijnlijk ook niet altijd zin om te spelen en waarschijnlijk speel ik het spel naast andere spellen aangezien het zo langzaam gaat en als we met meer dan 4 personen spelen lijkt het me lastig om af te spreken dat we allemaal een avondje gaan zitten.

Maar op dit moment vraag ik me alleen nog maar af of er uberhaubt nog mensen spelen. Nu ik er over nadenk lijkt me een groepje van 4 wel leuk maar meer vind ik ook prima.

@Ura,

Wat mij betreft kan dit gewoon een tijdje lopen. Ik verwacht niet dat je 2 - 3 avonden per week neerlegt om aan een stuk door te spelen.

ケロです
    kyr2005
    Gold Amiibo King

Bericht van kyr2005 op ma aug 05, 2013 2:57 pm

@Pyonta-kun schreef:Ik verwacht dat men minimaal 1 maal per week een turn kan doen
    Hoe zou dit dan werken? Ik bedoel, dan moet iedereen eerst de game joinen zodat een persoon een turn kan doen, niet? Als iemand niet in het spel is zal de A.I. voor hem of haar spelen dus als je je turn beëindigt zal de a.i. gewoon direct verder spelen.. Ik weet dat er vroeger in civ play by mail was maar ik denk niet dat dat nog bestaat in civ v.. al kan ik fout zijn.

Pyonta-kun
    Moderator

Bericht van Pyonta-kun op ma aug 05, 2013 3:51 pm

Goed punt, maar blijkbaar val ik met de neus in de boter. Vorige maand is de "pitboss" feature gereleased, 3 jaar nadat hij zou uit moeten komen.

Source.

ケロです
    kyr2005
    Gold Amiibo King

Bericht van kyr2005 op ma aug 05, 2013 5:28 pm

@Pyonta-kun schreef:Goed punt, maar blijkbaar val ik met de neus in de boter. Vorige maand is de "pitboss" feature gereleased, 3 jaar nadat hij zou uit moeten komen.

Source.

Ahh prachtig! dat wist ik niet k=w= dat maakt het wat makkelijker.. alleen jammer dat civ v zo traag op start =P

Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)

Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

Bericht van Pshycho Maniac op di aug 06, 2013 9:00 pm

Mijn computer kan Civ 5 NET nog aan.
    Geen idee of ie multiplayer aankan.

En ik ben al een week of twee bezig om met Nederland de wereld te veroveren.
    Er waren 8 andere landen, maar er zijn er nu nog maar zes.
    Vandaag of morgen zullen dat er maar 5 zijn als ik niet keihard ga verliezen.

⑨⑨⑨  ⑨⑨⑨
    Pyonta-kun
    Moderator

Bericht van Pyonta-kun op wo aug 07, 2013 10:49 am

Mijn laptop is ook erg traag met Civ 5 maar liep perfect toen ik een tijdje met strategic view (volgens mij heet dat zo) speelde. Ziet er lelijk uit maar het loopt wel lekker.

Succes met het veroveren van de wereld.

ケロです
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)

Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

Bericht van Pshycho Maniac op wo aug 07, 2013 3:01 pm

@Pyonta-kun schreef:Mijn laptop is ook erg traag met Civ 5 maar liep perfect toen ik een tijdje met strategic view (volgens mij heet dat zo) speelde. Ziet er lelijk uit maar het loopt wel lekker.

Ik vind strategic view alleen maar handig als ik niet goed kan zien in welk vakje de resource zit.

En bedankt.

⑨⑨⑨  ⑨⑨⑨
    Graan
    Graan

Speciale vermogens : Groeien

Bericht van Graan op wo aug 07, 2013 10:16 pm

@Pshycho Maniac schreef:
    @Pyonta-kun schreef:Mijn laptop is ook erg traag met Civ 5 maar liep perfect toen ik een tijdje met strategic view (volgens mij heet dat zo) speelde. Ziet er lelijk uit maar het loopt wel lekker.

Ik vind strategic view alleen maar handig als ik niet goed kan zien in welk vakje de resource zit.

En bedankt.

Via één van de knoppen rechtsonderin kan je gridlines en resource icoontjes aanzetten. Ik speel zelf eigenlijk niet meer zonder.

En leuk initiatief! Ik zou best een spelletje mee willen doen, al heb ik buiten de weekenden om niet veel tijd. Op Steam ben ik gewoon te vinden als "Graan", dus add me gerust :>

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.
    7 konten.
    Deviljho
    Hemelbewoner

Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : White knighting and Cuckoldry

Bericht van Deviljho op wo feb 12, 2014 11:54 am

Oh ja, als iemand nog geinteresseerd is in dit spel, de complete edition is nu uit, het spel met alle DLC's erbij voor 40 euro op steam. Ik heb het ook vandaag gekocht, dus misschien wil ik later nog met anderen hier multiplayer doen.
    Graan
    Graan

Speciale vermogens : Groeien

Bericht van Graan op wo feb 12, 2014 11:23 pm

Of voor 11 euro bij de huidige Humble Bundle: https://www.humblebundle.com/.

Ik <3 Civ5, maar de games duren zo lang dat ik er nog nauwelijks tijd voor heb :(

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.
    7 konten.
    Ness Sova
    Forumyōkai

Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : hoogsensitief & Tarot lezer in training

Bericht van Ness Sova op do feb 13, 2014 1:34 am

Ah! Ik heb CIV V! Alleen ok heb werkelijk waar geen idee of mijn laptop het aan kan. Mijn pc wel maar daar zit ik bijna nooit op..

Binnenkort maar eens doen dan?

Known as NessGiggles
    Urameshiya
    Beheerder

Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya op wo maa 05, 2014 12:28 pm

Dit topic slaapt alleen maar, het is niet dood! Toch?

Het Steam-topic deed me eraan denken, maar dit zouden we eigenlijk nog eens uit moeten gaan voeren! Wie zouden er op dit moment nog allemaal geïnteresseerd zijn in een TvH-potje CiV?

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu wo jun 20, 2018 5:47 am