Touhou 14 spell card-uitdaging: Shingeki no Kobito

Deel
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Touhou 14 spell card-uitdaging: Shingeki no Kobito

Bericht van Urameshiya op zo sep 01, 2013 3:45 pm

Speciaal voor de verjaardag van TvH: een nieuwe spell card uitdaging, met uiteraard een spell card van Touhou 14 als thema.

De spell card waar het om gaat is spell card 101 / 102: Shingeki no Kobito. Shinmyoumaru's één-na-laatste spell card, dus.

DEZE DUS:

De uitdaging is als volgt: capture in spell practice mode spell card 101 (easy mode) of 102 (normal mode) met een zo hoog mogelijke score onder de volgende voorwaarden:
    - Kies een richting: met de klok mee of tegen de klok in.
    - Om door Shinmyoumaru's kogelmuren heen te komen, ga je zoals gebruikelijk door 1 van de 4 openingen die zich in elke muur bevinden. Elke keer dat je door één van de kogelmuren naar binnen gaat, zul je echter de eerstvolgende opening in de gekozen richting moeten gebruiken.
    - Tegen de richting in gaan of een opening overslaan is niet toegestaan. Zodra je door één van de verkeerde drie openingen gaat, is je score ongeldig.
    - Je startpositie en de poort waardoor je door de eerste muur komt, mag je helemaal zelf kiezen. Bovenaan beginnen mag dus ook, als je dat wilt.
    - Je mag zelf kiezen met welk personage je speelt, als het maar niet SakuyaA is.

Mocht de uitleg nou een beetje vaag klinken, dan zullen deze plaatjes wel duidelijk maken wat de bedoeling is:
    Spoiler:

In dit voorbeeld kiezen we om gewoon middenvoor te beginnen, en om met de klok mee te bewegen.

De oranje lijn geeft aan waar de vorige opening zat die we gebruikt hebben.

Omdat we met de klok mee bewegen, moet Reimu telkens door de opening als eerste links van die denkbeeldige lijn gaan.

Of die nu direct naast die lijn staat of een eindje verderop.

Soms maakt Shinmyoumaru het je daarbij knap lastig, maar als je dit een paar keer gezien hebt leer je vanzelf hoe je ermee om moet gaan.

Het kan even oefenen zijn voor dit lukt, maar het is absoluut goed te doen! We spelen op easy en normal, dus iedereen kan een poging wagen. Of het op hard/lunatic ook mogelijk is weet ik niet, dus ik houd er vooralsnog geen scorelijst voor bij, maar als het iemand lukt zou ik de replay graag zien!

Wie de hoogste score weet te behalen wint, maar het is sowieso al leuk om te kijken of je het onder de knie kunt krijgen. Als het gelukt is, post dan vooral een screenshot (met je score) of replay hier! Veel succes!

De makkelijke versie van de uitleg:

• Scores tellen alleen als je er een replay van hebt. Als je geen zin hebt om de replay te uploaden mag een screenshot ook, maar zorg dan toch dat je de replay bewaart zodat je score later alsnog te controleren is.
    • Ik zal in deze post een highscore-lijst bijhouden.
    • Bij gelijke scores wint de eerst behaalde score.
    • Je mag zo vaak een nieuwe score indienen als je wilt. Indien de nieuwe score beter is dan je oude score, zal je oude score op de lijst vervangen worden door de nieuwe.
    • Wanneer de beste drie scores op de lijst voor 3 dagen achtereen onveranderd blijven, zal de uitdaging gesloten worden en zal het niet meer mogelijk zijn om nieuwe scores in te dienen.
    • Replays met een slow-down van meer dan 3.5% zijn ongeldig.
    • Gebruik de nieuwste officiële versie van het spel: Replays die in een oudere versie gemaakt zijn kunnen alleen worden goedgekeurd als ze in de nieuwste versie zonder problemen afgespeeld kunnen worden en daarbij dezelfde score opleveren.
    • Het gebruik van de vsync patch om input lag te verminderen is toegestaan. Het gebruiken van de patch om je fps te verlagen of een ander oneerlijk voordeel te verkrijgen is niet toegestaan.
    • Upload replays onder je forumnaam of een andere naam waardoor we zeker kunnen weten dat je de score zelf gezet hebt.
    • Alleen replays die gemaakt zijn na het schrijven van deze post kunnen worden goedgekeurd.
    • De jury is uitgesloten van deelname. (Nu ben ik dat dus)

(Voor het uploaden van replays kun je gebruik maken van deze site)

Score-lijst:
    Spell card 101 (easy)
    1. Decidetto: 13.636.830
    2. Ranfox: 13,455,190

Spell card 102 (normal)
    1. Pyonta: 15,458,880
    2. Deviljho: 15,454,900
    3. Quwanti: 15,299,010
    4. Maribel Hearn: 14,965,740

Spell card 103 (hard)
    1. Deviljho: 16,607,420

Spell card 103 (lunatic)
    1. Deviljho: 17,121,570

Laatst aangepast door Urameshiya op za sep 07, 2013 5:44 pm; in totaal 10 keer bewerkt
    Quwanti
    Moderator

Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

Re: Touhou 14 spell card-uitdaging: Shingeki no Kobito

Bericht van Quwanti op zo sep 01, 2013 4:30 pm

Laatst aangepast door Quwanti op zo sep 01, 2013 5:20 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op zo sep 01, 2013 4:45 pm

Update: SakuyaA is niet langer toegestaan, vanwege een vermoedelijke bug die haar een oneerlijk voordeel geeft.

Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    Deviljho
    Hemelbewoner

Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : White knighting and Cuckoldry

Bericht van Deviljho op zo sep 01, 2013 5:13 pm

Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op zo sep 01, 2013 5:16 pm

Ooh, netjes gedaan! Ik zal je score op de lijst zetten!

Urameshiya
    Ranfox
    Plaatselijke yama

Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Power of Fluffyness =3=

Bericht van Ranfox op ma sep 02, 2013 4:05 am

Zo ik heb een run op easy modo gedaan omdat ik stage 6 op normal nog niet heb geunlocked:
    http://replays.gensokyo.org/download.php?id=30173

screenshot:

Score: 13,455,190

"I think it sounds good but it needs more *klunk-unk*..."

Seija can't stop to turn my image over~
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Bericht van Nekotaku op ma sep 02, 2013 1:26 pm

Zou het een goed idee zijn om het eindigen van de challenge na 3 dagen ongewijzigde scores pas in werking te laten gaan na een week of zo? Ik heb namelijk deze nog niet vrijgespeeld met iemand anders dan Sakuya A. Tenzij er iemand een file weet aan te reiken met unlock voor alle personages die ik voor de challenge kan gebruiken. Dan zet ik mijn files even opzij.

Nog een vraagje... Je mag enkel openingen in de muur kiezen in één draairichting, maar mag je tegen je draairichting in bewegen als je daarna maar de juiste opening kiest? Bijvoorbeeld om effe iets te dodgen.

Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op ma sep 02, 2013 2:27 pm

@Nekotaku schreef:Zou het een goed idee zijn om het eindigen van de challenge na 3 dagen ongewijzigde scores pas in werking te laten gaan na een week of zo? Ik heb namelijk deze nog niet vrijgespeeld met iemand anders dan Sakuya A.
    In principe maakt het voor spell practice (anders dan bij stage practice) niet uit met wie je de kaart vrijgespeeld hebt: je kunt 'm vervolgens met iedereen oefenen.

Ik vind het wel een goed punt, dus bij dezen: de challenge is in elk geval tot 8 september open. Daarna begint de 3-dagen-regel die al in de spelregels staat.

@Nekotaku schreef:Nog een vraagje... Je mag enkel openingen in de muur kiezen in één draairichting, maar mag je tegen je draairichting in bewegen als je daarna maar de juiste opening kiest? Bijvoorbeeld om effe iets te dodgen.
    Goeie vraag. Ja, dat mag. Zolang je maar door de juiste opening gaat maakt het niet uit wat je tussendoor doet.
    Decidetto
    Passagier van het interdimensionale quizschip

Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Vertalen, misschien binnenkort zelfs vanuit het Japans

Bericht van Decidetto op ma sep 02, 2013 4:45 pm

Oh, haha. Zit ik proberen met Reimu A (lijkt me een tactische keuze, zodat je haar ook kunt raken als je boven haar bent) die spellcard vrij te spelen. Ik kwam tot halverwege de laatste eindbaas...
    Gelukkig kun je hem met iedereen spelen als je hem met 1 schottype vrijspeelt, so Sakuya A it is! Voor het vrijspelen dan. :P

EDIT: Bah, ik kom nog steeds niet voorbij die spellcard waarbij je personage zelf groeit. De hitboxes lijken wat raar...

TWEEDE EDIT:
    Aangezien het me dus niet wil lukken om zo ver te komen op Normal, is hier een score voor Easy:

Score: 13.636.830, met Reimu A

Als ik mijn replay upload en ik bekijk de pagina waarnaar hij geüpload is, kom ik steeds uit bij een replay van een ander persoon. Maf!
    Deviljho
    Hemelbewoner

Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : White knighting and Cuckoldry

Bericht van Deviljho op ma sep 02, 2013 10:02 pm

Het is mij gelukt om deze spellcard op hard te doen :D

Score:

Replay weer hier: http://replays.gensokyo.org/download.php?id=30189
    Voor mijn gevoel zit er weinig verandering in, behalve dat de poorten voor mijn gevoel wat sneller komen.

Trouwens decidetto, het viel mij op dat je de replay 5 keer hebt geupload! k=w=

Pyonta-kun
    Moderator

Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

Bericht van Pyonta-kun op di sep 03, 2013 3:15 am

Spoiler:

http://replays.gensokyo.org/download.php?id=30193

Na een paar uur en verschillende charachters geprobeerd te hebben, uiteindelijk een formule gevonden die werkt.

ケロです
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya op di sep 03, 2013 1:53 pm

^Erg mooie score!

Ik heb de lijst geupdate!

Urameshiya
    Quwanti
    Moderator

Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

Bericht van Quwanti op di sep 03, 2013 2:40 pm

Maribel Hearn

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : EoSD Extra 502,276,420

Bericht van Maribel Hearn op di sep 03, 2013 4:16 pm

14,965,740 op Normal gehaald, met Reimu-A.

http://replays.gensokyo.org/download.php?id=30199

Who needs bombs?
    Maak je dromen werkelijkheid! :)
    Decidetto

Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Vertalen, misschien binnenkort zelfs vanuit het Japans

Bericht van Decidetto op di sep 03, 2013 5:11 pm

@Deviljho schreef:Trouwens decidetto, het viel mij op dat je de replay 5 keer hebt geupload! k=w=
    Oh echt? Steeds als ik naar "mijn" upload ging, kwam ik terecht op een replay van ene darkcirno. Hij heeft het kennelijk dus wel gedaan... ・3・

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu ma jun 18, 2018 7:35 pm