Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd

Deel
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame

Leeftijd : 100
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

Re: Anime die je momenteel volgt/ hebt gevolgd

Bericht van Sophie op do jun 28, 2012 6:51 pm

Hebben jullie Ano Hi Mita Hana no Namae wo Bokutachi wa Mada Shiranai al gezien?

De eerste 5 minuten lijkt dit te gaan over een irritante moe blob, maar daarna word het verhaal zo meeslepend, ongelovelijk. Deze characters zijn allemaal zó goed uitgewerkt.

11 episodes en zeker weten je tijd waard.
    Suuschuu
    Schepper van de Zittende Dame

Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Ik hou ontzettend veel van kokos!

Bericht van Suuschuu op do jun 28, 2012 10:17 pm

Nog niet gezien of wat van gehoord eigenlijk, waar gaat het over?
    JLoable91
    Vaste forumganger (Normal Mode)

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Rondspoken~

Bericht van JLoable91 op do jun 28, 2012 10:51 pm

Ik heb hem gezien en het is echt een topper!~ ^^
    De anime staat wel beter bekend als AnoHana omdat de naam anders veel te lang is :p

Korte Synopsis in het Engels: "Jinta Yadomi and his group of childhood friends have become estranged after a tragic accident split them apart (een van hen is verongelukt). Now in their high school years, a sudden surprise forces each of them to confront their guilt over what happened that day and come to terms with the ghosts of their past."

Echt een aanrader, het sleept je echt mee en is zeer goed geschreven.
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : Thwomps.

Bericht van RemiliaxScarlet op vr jun 29, 2012 12:47 pm

Hmmm... als ik tijd heb ga ik 'm zeker kijken. ^^
    Ik heb namelijk veel te veel dingen die ik MOET zien. x'D

Hakurei Ninja
    Moderator

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

Bericht van Hakurei Ninja op zo jul 01, 2012 8:57 pm

Jah, AnoHana is een hele goede. Kan ik zeker aanraden. Is ook noitanimA, dus dat zegt al wat vind ik. :P

FYI, noitaminA (Animation achterstevoren geschreven, zeg: nooit-a-mie-na) is een tijdslot op Fuji Television (momenteel 00:45 tot 1:45 op donderdagavond) waar ze speciaal anime uitzenden die niet gericht zijn op het jonge mannelijke publiek. Zo hebben de jong volwassen en vrouwelijke kijkers wat meer kwaliteit anime te zien. :3

Vaak zijn het goede series met een degelijke portie diepgang, en bijna altijd behoren de twee noitaminA series die tegelijkertijd lopen tot mijn favorieten van het seizoen. Hier is een lijst van alle anime-series die bij noitaminA uitgezonden zijn. Mijn favorieten zijn Nodame Cantabile, Higashi no Eden (a.k.a. Eden of the East), Tokyo Magnitude 8.0, Kuragehime (a.k.a. Jellyfish Princess), Fractale, Ano Hi Mita Hana no Namae o Bokutachi wa Mada Shiranai, Usagi Drop, Black Rock Shooter, en Tsuritama, welke net afgelopen is. Robotics;Notes gaat blijkbaar ook bij noitaminA uitgezonden worden. :) Ik ben te lui om voor elke anime een korte uitleg te geven, dus neem zelf maar een kijkje op de AniDB pagina's bij die lijst die ik net linkte.

Het is zeker een verfrissende afwisseling tussen alle shounen en moe blob anime die je overal ziet. :3

ʜᴀᴋᴜʀᴇɪ☯ɴɪɴᴊᴀ
    RemiliaxScarlet

Bericht van RemiliaxScarlet op di jul 03, 2012 10:29 am

^noitaminA had ook Black Rock Shooter The Animation uitgezonden. Maar BRS de animatie vond ik niet bepaald heel erg.. erm... goed. xD

Ik kijk momenteel ook Arcana Famiglia en Tari Tari. :3

Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya op do jul 05, 2012 8:21 am

Ninja schreef:FYI, noitaminA (Animation achterstevoren geschreven, zeg: nooit-a-mie-na) is een tijdslot op Fuji Television (momenteel 00:45 tot 1:45 op donderdagavond) waar ze speciaal anime uitzenden die niet gericht zijn op het jonge mannelijke publiek. Zo hebben de jong volwassen en vrouwelijke kijkers wat meer kwaliteit anime te zien.
    Ik weet niet zeker of dat is wat je bedoelt, maar ik hoop niet dat je hier een tegenstelling veronderstelt tussen 'gericht zijn op het jonge mannelijke publiek' en 'kwaliteitsanime'. Anime gericht op het jonge mannelijke publiek is een heel brede categorie (waar ook genoeg tussen zit dat ook voor ander publiek geschikt is), en heeft ook geen gebrek aan 'kwaliteit'. Tenzij je met kwaliteit literaire of artistieke waarde bedoelt, maar dat is niet hetzelfde. Om eerlijk te zijn vind ik entertainmentwaarde veel belangrijker, want ik kijk anime voor m'n ontspanning.

Ik heb dan ook helemaal niks tegen niet-diepgaande moe-series. Natuurlijk heb je goeie niet-diepgaande moe-series en slechte niet-diepgaande moe-series, dus als ze zich niet onderscheiden van de rest kijk ik er ook niet naar.

(Overigens: er zijn ook genoeg anime gericht op vrouwelijke kijkers waarin nauwelijks diepgang te bekennen is...)

(En nog iets heel anders: vallen jonge mannen niet onder jongvolwassenen, of denk ik bij jongvolwassenen aan een andere categorie dan jij? =P)

@RakeStriver schreef:Natuurlijk tweede seizoen van Yuru Yuri kijken, because yuri referenties en gags. DOH!
    Ik heb gisteren de eerste aflevering gekeken (staat op #1 op Nico, dus dan word ik toch nieuwsgierig), en ik moet zeggen dat ik nu spijt heb dat ik het eerste seizoen niet echt gevolgd heb. De sfeer (?) is leuk, het tempo is goed en Akarin is een held. :D

@RakeStriver schreef:Ik heb J.C. Staff en Key genoeg geld gegeven om het te laten maken xD
    Pff, jij krent. KyoAni was zeker weer te duur voor je? XD
    Hakurei Ninja
    Moderator

Bericht van Hakurei Ninja op do jul 05, 2012 11:48 am

@Urameshiya schreef:
    Ninja schreef:FYI, noitaminA (Animation achterstevoren geschreven, zeg: nooit-a-mie-na) is een tijdslot op Fuji Television (momenteel 00:45 tot 1:45 op donderdagavond) waar ze speciaal anime uitzenden die niet gericht zijn op het jonge mannelijke publiek. Zo hebben de jong volwassen en vrouwelijke kijkers wat meer kwaliteit anime te zien.
    Ik weet niet zeker of dat is wat je bedoelt, maar ik hoop niet dat je hier een tegenstelling veronderstelt tussen 'gericht zijn op het jonge mannelijke publiek' en 'kwaliteitsanime'. Anime gericht op het jonge mannelijke publiek is een heel brede categorie (waar ook genoeg tussen zit dat ook voor ander publiek geschikt is), en heeft ook geen gebrek aan 'kwaliteit'. Tenzij je met kwaliteit literaire of artistieke waarde bedoelt, maar dat is niet hetzelfde. Om eerlijk te zijn vind ik entertainmentwaarde veel belangrijker, want ik kijk anime voor m'n ontspanning.

Ik heb dan ook helemaal niks tegen niet-diepgaande moe-series. Natuurlijk heb je goeie niet-diepgaande moe-series en slechte niet-diepgaande moe-series, dus als ze zich niet onderscheiden van de rest kijk ik er ook niet naar.
    Ik bedoel er zijn al genoeg anime voor die doelgroep, waaronder inderdaad kwaliteit series. Maar de doelgroepen daarbuiten zijn wat ondervertegenwoordigd, dus is het leuk dat ze bij Fuji TV een tijdslot hebben speciaal om dat gebrek wat aan te vullen met zorgvuldig uitgezochte anime.

En er is inderdaad niks mis met shounen en moe blob, die kijk ik ook nog steeds, alleen heb ik er zo veel van gezien dat ik de laatste tijd sneller zin heb in iets anders. Vooral als moe-blob of ecchi of zoiets de grootste focus is van de serie en er inhoudelijk niet veel anders wordt aangeboden, zoals een goed doordacht plot, mooi uitgewerkt drama, mysterie, diepgang, humor, etc.

Oh, en met het "jonge mannelijke publiek" doelde ik voornamelijk op shounen. Je hebt bij noitaminA ook series die geschikt zijn voor het jongvolwassen mannelijke publiek, al voeren vrouwvriendelijke series de boventoon. Oftewel, je hebt series die naar mijn gevoel gericht zijn op jong volwassenen/oudere tieners in het algemeen (soms neigend naar de mannen), en series die naar mijn gevoel voornamelijk gericht zijn op het vrouwenvolk. Daarom noemde ik ze allebij.

Oh, en gister Sakamichi no Apollon uitgekeken. Is een leuke highschool/drama/romantiek/slice-of-life/muziek/jazz josei anime. :) Weer een van noitaminA. ・3・

ʜᴀᴋᴜʀᴇɪ☯ɴɪɴᴊᴀ
    RemiliaxScarlet

Bericht van RemiliaxScarlet op wo jul 11, 2012 10:44 am

Over KyoAni gesproken, iemand zin in Chuunibyou demo Koi ga Shitai! ?
    Het word deze herfst uitgezonden.

Ik ben ook begonnen aan Oda Nobuna no Yabou en Joshiraku. XD

RemiliaxScarlet

Bericht van RemiliaxScarlet op do jul 19, 2012 2:23 pm

Murder Princess trouwens ook. Echt heel leuk. :-)

Hakurei Ninja
    Moderator

Bericht van Hakurei Ninja op do jul 19, 2012 2:50 pm

Ik kijk nu Sword Art Online. Gaat over een groep mensen die vast zitten in een online fantasy game. :)

Moet nog steeds bekijken welke andere series van het nieuwe seizoen ik wil volgen.

ʜᴀᴋᴜʀᴇɪ☯ɴɪɴᴊᴀ
    Urameshiya
    Beheerder

Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya op do jul 19, 2012 5:25 pm

Omdat ik zin had om weer eens wat meer anime te kijken na een periode van rustig aan doen, volg ik nu de eerste afleveringen van een hele stapel verschillende series, om erachter te komen welke de moeite waard zijn. Gewoon omdat het kan zal ik meteen mijn mening delen tot dusver.

Zou het leuk vinden om te horen of anderen die het ook kijken er net zo over denken of niet. :D

- Sword Art Online: Wat Ninja zegt. En muziek van Kajiura Yuki zorgt dat ik dit waarschijnlijk tot het eind zal kijken, zelfs als het verhaal blijkt tegen te vallen. Tot nu toe stelt het verhaal nog weinig voor.

- Total Eclipse: TRAUMA. Nog geen idee of het nog iets anders te bieden heeft dan dat.

- Jinrui wa Suitai Shimashita: Ik heb nog geen idee wat ik van de serie vindt, dus ik blijf kijken tot ik het weet. Sommige van de meer onwerkelijke scenes zijn in elk geval briljant uitgevoerd. Nakahara Mai in de rol van de Ik-persoon helpt ook, ze doet het geweldig. Ik hoop alleen dat de literaire (?) trekjes niet uit de hand lopen. De maatschappelijke spot die erin verwerkt zit is best leuk, maar over het geheel bekeken komt de beeldspraak rommelig over. Edit: nieuwe ep gekeken. Ik geef me over, deze serie moet ik maar tot het einde kijken. XD

- Yuru Yuri♪♪: Ik kan geen enkel goed excuus vinden om dit te kijken. Maar ik doe het toch.

- TARI TARI: De stunt met de video op Nico Nico was heel origineel. Nu wil ik weten wat ze nog meer voor ons in petto hebben. Verhaal is tot nu toe niks bijzonders, personages ook niet, maar het heeft wel een zeker charme. Ik blijf nog even kijken.

- Joshiraku: Gaat snel afvallen als de humor niet wat boeiender wordt. Misschien ligt het gewoon aan mij.

- Dakara Boku wa H ga Dekinai: Nomen est omen... Er zou nu wel iets heel raars moeten gebeuren om deze serie nog de moeite waard te maken. Kijk ik niet meer verder.

- Nobuna no Yabou: Het idee is zo vreselijk onorigineel dat het bijna pijnlijk is, dus ik had gehoopt dat de uitvoering van het idee dan tenminste wel iets nieuws te bieden had. Tot nu toe nog niks van kunnen merken, helaas. Valt ook af.

- Kokoro Connect: Zou echt nog alle kanten op kunnen gaan.

Helemaal los van dit alles heb ik kort geleden ook Guilty Crown gekeken. Aan de kwaliteit van de animatie en de muziek te zien/horen, moet de serie een monsterlijk budget gehad hebben. Het is verbijsteringwekkend dat ze dat allemaal te niet hebben weten te doen door een gebrek aan een zinnig plot. De vraagtekens stapelen zich gaandeweg steeds verder op, en in plaats van dat ze de politieke, wetenschappelijke (magische?) en psychologische losse eindjes aan het eind nog vast proberen te knopen, vegen ze die gewoon allemaal opzij om er wat onbegrijpelijk persoonlijk drama voor in de plaats te kunnen zetten. Het verhaal sloeg uiteindelijk nergens op, naar mijn mening. Ik heb medelijden met de animatie-staff en componist die voor deze serie zo hun best voor hebben gedaan.

Eigenlijk is het ergste nog dat ik er van overtuigd ben dat de mensen die het plot bedachten waarschijnlijk ook hun uiterste best deden. Ze hebben er vast en zeker jarenlang over nagedacht, waardoor het onmogelijk werd om het nog op zo'n manier uit te leggen dat het betekenis heeft voor een kijker die het in een kleine 10 uur over zich heen krijgt. --;

Misschien ligt het wel aan mij hoor, misschien heb ik er gewoon op de verkeerde manier naar gekeken. In elk geval maar ik zal nu m'n mond maar houden, voordat ik nog meer anime af kan kraken. ^^; Heb verder toch geen anime meer om over te praten nu. :)
    Kely Scarlet
    The Scarlet Devil

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Stikkers plakken op alles en iedereen

Bericht van Kely Scarlet op ma sep 24, 2012 9:13 pm

Heb er al 117 gezien XD ben dus echt verslaaft!
    Moet binnenkort eens kijken welke next is.

http://myanimelist.net/animelist/Cakey28

Nephilith
    Hemelbewoner

Speciale vermogens : Maximum autisme

Bericht van Nephilith op ma sep 24, 2012 10:14 pm

kermisfan112
    Onsterfelijk

Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : Crazy lego builder.

Bericht van kermisfan112 op ma sep 24, 2012 11:34 pm

Ik heb de laatste paar weken Death Note, Haruhi en Madoka gekeken.
    Erg leuke anime's, ik raad vooral Madoka en Haruhi aan, aan mensen die een kort maar krachtige anime willen zien.

Een kermis moet je al van veraf kunnen horen, gillende jongens en meisjes en brullende HUSS motoren.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu zo apr 22, 2018 6:37 pm